Stijf van de spanning buiten.. niet eerder zo erg!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sorola

Stijf van de spanning buiten.. niet eerder zo erg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 16:54

Hallo iedereen!! Ten eerste nog een gelukkig 2005! Ik heb alleen een probleempje met mijn paard. Het is een felle merrie van 10 jaar oud, en ze heeft het een en ander achter de rug (ik heb haar 4 jaar geleden van de dierenbescherming gekocht). Het rijden gaat nu al bijna 3 jaar super maar sinds een paar weken is ze abnormaal schrikkerig en onvoorspelbaar buiten. Toen ik gister op haar wegstapte stond ze stijf van de spanning ze nam ministapjes grote ogen briesend en ze kon gewoon het eerste uur niet ontspannen.. Toen ik ging draven schrok ze van elke grasspriet (daar is ze sowieso wel goed in, maar nog nooit zo erg als gisteren) en ze heeft zich 3 keer omgedraaid keihard!! Zodat ik er bijna afvloog en als ik haar daarvoor straf kijkt ze echt van 'ik deed niks' en gaat ze weer vrolijk verder. Ze springt ook wel 30 keer echt 3 meter opzij, van iets waar ze al 57493759 keer langs is gekomen!! Ik word er gek van en weet niet wat ik er nou mee aanmoet. Na een uur kon ze zich eindelijk ontspannen maar zelfs draaide ze vanuit stap ineens om! Heel wantrouwig naar de omgeving dus, terwijl ze mij wel helemaal vertrouwd! Hebben jullie misschien wat tips voor me, of hier ervaring mee? Ik zit er wel over te denken, omdat het misschien een hormonale kwestie zou kunnen zijn, een homeopathisch arts in te schakelen, die mijn paard al eerder uit de problemen heeft gehaald door middel van accupunctuur.. Wat denken jullie?? Alvast bedankt groetjes Yvonne

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:05

hmm geen idee. Moeilijk geval. ik heb geen ervaring met paarden die van de dierenbescherming komen. Het heeft vast daar mee te maken. Rijd je al lang buiten? Was ze eerder nooit zo erg? en hoe was ze toen je haar net had?

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:23

Misschien is ze iets tegengekomen of heeft ze iets gezien wat haar aan vroeger doet denken en is ze nu weer helemaal de kluts kwijt. Ik denk dat je veel geduld moet hebben en vooral niet straffen. Suc6

Sorola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:43

Hmm ja idd dat zou kunnen! Maar er is niks veranderd of gebeurt waardoor ze nou weer ineens de kluts kwijt zou kunnen zijn! En als ik haar niet straf dan draait ze om de 10 seconden om en rent ze weg! En ze weet best dat ze het niet mag want het gaat wel weer ff goed als we dan weer verder gaan! En verder rijd ik al bijna 2 jaar elke dag in het bos! Dus daar zou het niet aan kunnen liggen! Groetjes Yvonne

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:48

Zou t niet aan t wisselende weer liggen? Die van mij heeft er ook last van, is ieder jaar erger rond deze tijd vt jaar...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:07

Je kan het misschien eens vragen aan de dierenbescherming, misschien weten zij wel of ze een slechte ervaring met eum, grassprieten of zo heeft gehad... Kan zijn hoor, misschien is er ooit eens iemand tussen de bomen door het gras voor haar neus gesprongen ofzo... Nou ja, probeer haar in ieder geval gewoon door te rijden, praat wat tegen haar, stel haar op haar gemak en leid haar er gewoon doorheen.