Aan de Teugel rijden!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Aan de Teugel rijden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 15:51

Eyyyyyy

ik heb n vraagie!!
Ik krijg me verzorgpony heel moeilijk aan de teugel!!
Ik heb het ook nooit egt geleerd om aan de teugel te rijden!!

Zou iemand me het goed uit kunnen leggen!!
Dan gah ik het meteen daarna proberen nl Haha! Tong uitsteken

HARTELIJK DANK IEDEREEN Ach gut Lovers Bloos OK dan!

Groetjes Lisa
En Likjess Igor

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:02

er bestaat maar 1 gouden oplossing: neem goede les Schijnheilig
Aan de teugel rijden is geen doel opzich, dat krijg je vanzelf als je correct van achter naar voren rijdt.

En in de tussentijd neem eens kijkje bij: [RT] FAQ: veel voorkomende rijtechnische problemen het tweede stukje Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:18

Je kunt 2 dingen doen:
1. Neem les.
2. Als je geen les neemt, knoop er dan een slof aan en kijk hoe snel je een pony kunt verkloten.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 16:23

Ik heb al les!!!

Maar ze leren alles aan ons behalve aan de teugel rijden!!! Ze zeggen dat dat niet het belangrijkste is van het rijden!! Maar ik wil het graag leren ook vooral voor wedstrijden enzow :S

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:29

Het is inderdaad niet het belangrijkste.

Ga van iemand anders les nemen of vraag waarom je dat niet leert. Ben je er wel aan toe?

Misschien is dat het....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:30

Het paard gaat aan de teugel als je zelf goed rijdt, daarom leggen ze daar het accent op. Het is geen truc wat je kunt leren, het wordt tot stand gebracht door correct rijden.
Een paard gaat aan de teugel als:
het op een rechte lijn recht gaat en in een wending buigt en kalm, gehoorzaam en harmonisch, ongedwongen en met beheerste drang naar voren onder de ruiter gaat.
De achterhand is meer of minder ondergebracht, de hals is meer of minder opwaarts gebogen, de nek is het hoogste punt van de hals, de oren staan even hoog en de neus is meer of minder voor de loodlijn, nooit erachter.
De teugels zijn gelijkmatig gespannen, waarbij het paard het bit aan beide kanten evenveel aanneemt zonder knarsen of de mond overmatig te openen.
Het paard gehoorzaamd onmiddelijk de kuit-en teugelhulpen, de bewegingen worden licht en verheven.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:38

Het belangrijkste is een oplettend, voorwaarts en soepel paard. Daar zal je dus eerst aan moet werken. Als je die dingen goed doet, komt een paard "vanzelf" aan de teugel. Waarschijnlijk zijn jullie daar in de les nog niet mee bezig, omdat je er nog niet aan toe bent. Eerst moeten die andere dingen kloppen...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:43

Horsesandme schreef:
Ik heb al les!!!

Maar ze leren alles aan ons behalve aan de teugel rijden!!! Ze zeggen dat dat niet het belangrijkste is van het rijden!! Maar ik wil het graag leren ook vooral voor wedstrijden enzow :S

Dat kan niet, het enigste wat je dan kan doen is een beetje rond hobbelen. Als jij je paard niet aan de teugel kan rijden kan je hoogstens wat voltes rijden en van hand veranderen. Maar niet wat meer.......

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:49

MissSisa schreef:
Als jij je paard niet aan de teugel kan rijden kan je hoogstens wat voltes rijden en van hand veranderen. Maar niet wat meer.......

Natuurlijk kan je wel meer dan dat als je paard nog niet netjes afgebogen is. Je kan je paard voorwaarts rijden, terugrijden, laten strekken, figuren laten lopen, stelling en buiging aannemen. Vanalles... Je kan de hele basis oefenen, zodat je daarna klaar bent om te gaan afbuigen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:02

Wat PriscaZ zei is waar!! We doen alles stelling en buiging afwijken naar het linkerbeen figuren rijden draf verruimen en alll dat soort dinge!!

maykie zei dat ik er misschien nog niet aan toe was! Maar ik rij al iets van 2.5 jaar in een gevorderde les enzow dus waarom zou ik er dan nog niet klaar voor wezen :S:S

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:04

Vraag het eens aan je instructrice... zij is de enige die je kan vertellen, waarom je het nog niet in de les krijgt...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:06

Aan de teugel rijden zoals je het hier neer zet zie ik al dat je niet weet waar je over praat.Dit is niet iets wat je even doet en je even via de computer leert.Ik vind het netjes van degene die jou les geeft om dit niet te leren.Alleen jammer dat jij niet begrijpt wat ze bedoelen.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:08

Rijd je op een fjordje? Dan moet je er rekening mee houden dat die dat moeilijker vinden dan andere pony's. Zijn altijd wat harder en steviger!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:11

ze hebben vaak een kort en heel gespierd dik nekje en daarom is het moeilijk om ze echt aan de teugel te rijden. Dus misschien daarom dat het lijkt alsof het niet lukt, maar dat komt gewoon omdat het moeilijk is voor hem/haar

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:12