In Draf Trek'k Steeds Iets Aan Mijn BinnenTeugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xkusssx

In Draf Trek'k Steeds Iets Aan Mijn BinnenTeugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 00:11

ik heb een tijdje rondgekeken maar heb hier niets over gevonden
of gwoon niet goed gekeken natuurlijk Verward

maar mijn probleem is dat ik merk dat ik in de draf mijn handen niet stil kan houden.. de buiten hand wel aardig maar met de binnenhand zit ik telkens te trekken zonder dat ik het doorheb...

( naja de laatste tijd wel anders weet ik het niet)

Wat kan ik doen om mijn handen stiller te houden? iemand tips??
of een link naar een topic waar dit al een x besproken is?

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 08:49

Gebruik je je wel je handen als het ware onafhankelijk van het paard, want daar kan het aan liggen. Ik zou dan de teugels iets langer laten, maar je pony/paard moet wel in dezelfde houding blijven lopen. Verder rest moet je er goed aan blijven denken dat je blijft ontspannen in héél je lichaam, waardoor je goed mee kunt blijven gaan met je pony/paard, pas dan kun je naar mijn opzicht er goed op gaan letten of je je benen, handen en bovenlichaam goed stilhebt.

Osita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:15

Hou inderdaad je buitenteugel er goed bij en wees luchtig op de binnenteugel. Je kan altijd een halve ophouding geven ,maar let op dat je inderdaad niet chronisch gaat vragen op die binnenteugel. Trekken is natuurlijk te veel van het goede. Probeer de buitenteugel op zijn plaats te houden en hou de binnenteugel 5cm hoger dan de buitenteugel. Hierdoor word je in een houding gedwongen waarin je minder kracht kan gaan zetten op de binnenkant en dus zal de druk op de binnenkant ook verminderen. Let wel dat dit een tijdelijke oplossing is en dat je paard uiteindelijk netjes op 2 teugels zal moeten gaan lopen.
(het wordt vaak ook minder wanneer je niet op het hoofd van je paard let. Dus iets meer op gevoel gaan rijden...)\

Veel succes!

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:09

Als je je handen niet stil kan houden, werken halve ophoudingen natuurlijk ook niet. Die HO maak je met zit, been en handen. Met handen is erg subtiel, dat lukt niet. Ik zou afwisselend met twee teugels in een hand rijden. Nog beter is het om zitoefeningen te doen, waarbij je je laat longeren in alle gangen, zonder teugels te gebruiken. Pas als je in balans kan zitten, kun je aan je armen en handen werken. Dat gaat dan bijna vanzelf goed.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 13:06

hartstikke bedankt ik ga vanmiddag wat uitproberen (en nee ik verw8 niet meteen wonderen) Haha! dankjulliewel voor de snelle hulp

en ik bedoelde niet echt aan 1 stuk door strekken maar in plaats van kleine kneepjes hem aan de teugel krijgen steeds kleine trekjes zodat ik zijn hoofd heel de tijd heen een weer trek.. maar neem aan dat jullie dat begrepen........ echt bedankt Haha!

Groetjes.....

ps. als er nog meer tips zijn zijn ze welkom...

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 13:08

Osita schreef:
(het wordt vaak ook minder wanneer je niet op het hoofd van je paard let. Dus iets meer op gevoel gaan rijden...)\

Veel succes!

idd let ik telkens op het hoofd, daardoor ontspan ik denk ik ook minder...
ik zal er op gaan letten om dat minder te gaan doen Haha! bedankt

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:18

Wat je ook kan doen is een beugelriem om de hals van je paard en die samen met je teugels vasthouden. Of pak de manen maar vast met beide handen. Dan kan je onmogelijk nog trekken aan het bid. Om dat te voelen zou ik me even iets minder druk maken om de houding van je paard. Daar kan je wel weer mee verder als je jezelf niet meer druk maakt om je handen.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:39

Maar één ding weet ik wel, je krijgt je handen niet helemaal stil, want anders zet je ze vast, waardoor het eenzelfde effect heeft als helemaan niet stilzitten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:24

Houd je handen bijna tegen elkaar. Zo mag je natuurlijk niet blijven rijden, maar het is wel een goede manier om niet steeds met een hand bezig te zijn. Ook kun je een tijdje met alleen je linker hand en een tijdje alleen rechterhand rijden om gevoel met de mind te krijgen zonder kneepjes of trekjes, want die zijn dus niet nodig. Bedenk ook dat er geen enkele teugelhulp gegeven mag worden die niet ondersteunt of vooraf gegaan wordt door been en zithulpen en dat been en zithulpen altijd zwaarder moeten wegen dan teugelhulpen. Ook vooral niet anar je handen kijken, maar voor je uit. Met het hoofd geneigd, zit je ook niet goed. Het hoofd weegt zoveel dat een paard zelfs een hoofdbeweging of stand als gewichtshulp ervaart.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:31

Dat heb ik ook, gelukkig let m'n instructrice er nu op, want eigelijk moet ik meer werken met m'n buitenteugel, dan met m'n binnenteugel maar ik zit er constant aan, alhoewel dat nu minder word gelukkig Lachen
Maar als ik de halsverlenger erop zet, dan hou ikme handen netjes stil, maar issie eraf dan ben ik opeens heel druk met m'n handen... Scheve mond
Naja gelukkig word er aan gewerkt Lachen

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 18:59

heel raar maar het is nu opeens binnen een week al over........ Hartstikke bedankt.. heb nu me buitenteugel er meer bij en let er minder op... ik was te gefokust (???) op mijn handen denk ik Haha! ze liep zoiezo deze week geweldig Haha!