problemen met buitenrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ditta

problemen met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 18:41

Sinds Preston naar zijn nieuwe stal is gegaan heb ik problemen met buitenrijden. Vandaag was het zelf zo erg dat ik er steeds bijna naast lag, doordat die steeds wegsprong en bokken enz.
En dat terwijl Preston normaal echt nergens van schrikt onderweg en ook niet gaat rennen ofzo iets.

Het begint al als we het erf moeten aflopen, dan loopt die al van de meest domme dingen te schrikken zoals een tractor en een mesthoop. En dat heeft hij ook al 100x gezien op zijn oude stal.
Vaak gaat het in het bos wel aardig, maar als je dan op een open vlakte zoals de hei terecht komt is alles eng, en schrikt hij van mensen die een paar 100 meter verder staan te vliegeren en gaat hij wegspringen en bokken enzo.

Ik heb echt geen idee wat ik er mee aan moet. Zo ken ik Preston helemaal niet meer.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 19:21

echt niet leuk voor je

heb er geen last van maar ken er wel die er last van hebben.
mss kan je er iemand anders eens mee laten een buiten rit maken,iemand die echt heel erg goed kan rijden (wil niet zeggen dat jij dat niet kan hoor) maar iemand die echt goed vastzit bij het bokken enzo. of misschien helpt het als je samen met iemand gaan wandelen,mss kan een ander paard hem wel gerust stellen

succes hoor

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 19:34

dat kan komen door de nieuwe omgeving als jij bent verhuisd moet je ook wennen aan de buurt en daar aan de mensen en dat is met een paard hetzelfde dus je moet anders niet gelijk gaan rijden maar hga is met hem wandelen en hou hem rustig door tegen hem te praten
suc6 OK dan!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:47

mn paard zit oowk op n nieuwe stal en ze schrikt oowk overal van en gaat dan meteen steigeren.. en net als babette zegt kun je het beste gewoon met haar wandelen langs wegen waar je ookw langs wil gaan rijden ! gaat bij mij nu oowk steeds beter.... als ze ergens bang voowr is gewoon rusrig praten en laten snuffelen enz.. en vooral zelf niet gespannen gaan doen als je bang bent als ie bij dat "enge" voorwerp weer raar gaat doen want dan doet ie extra bang.. dus gewoon zonder iets anders te doen erlangs lopen !
xXx Do

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:08

Misz_Do schreef:
mn paard zit oowk op n nieuwe stal en ze schrikt oowk overal van en gaat dan meteen steigeren.. en net als babette zegt kun je het beste gewoon met haar wandelen langs wegen waar je ookw langs wil gaan rijden ! gaat bij mij nu oowk steeds beter.... als ze ergens bang voowr is gewoon rusrig praten en laten snuffelen enz.. en vooral zelf niet gespannen gaan doen als je bang bent als ie bij dat "enge" voorwerp weer raar gaat doen want dan doet ie extra bang.. dus gewoon zonder iets anders te doen erlangs lopen !
xXx Do

ben ik wel mee eens, paarden moeten ook wennen aan hun omgeving

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:33

idd.. en sowieso zijn paarden dan nogal zenuwachtig ensow.. gewoon veel geduld en als je paard jou goed vertrouwt en jij loopt ergens gewoon langs zul je zien dat je paard dat waarsch oowk zal doen !

Teigertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:56

Was dit de 1e X dat je er last van had of deed hij dit vaker?? Verward