Scheef lopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

Scheef lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 12:26

Hallo, ik heb een probleempje.
Als ik op mijn fjord rij in de bak in draf, dan loopt hij altijd netjes recht. ook als ik hem verzamel. Maar als ik hem buiten rij, gaat hij altijd met zn achterhand naar links of naar rechts. Hij zwiept hem dan zo naar buiten. Vooral als ik meer tempo maak in draf doet hij dit.
Hij is nog vrij jong, hij wordt in april 5, dus kan het daar aan liggen?
heeft er iemand tips voor me, of zijn er mensen die hier ook last van hebben?

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:47

Mijn paard heeft ook de neiging om linksom iets met de kont naar binnen te gaan lopen. Ik zet hem dan gewoon iets schoudervoor.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 13:02

Dus je kunt het beste dan altijd iets meer tegendruk geven? Gewoon met je been achter de singel bij de kant waar hij uitzwiept?

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:18

Precies! (en consequent zijn natuurlijk Haha!)

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 13:25

okee bedankt! zal t proberen.
het is wel vreemd dat ie t doet. maar denk dat ie gewoon onder t werk uit probeert te komen door zo scheef te lopen.
in iedergeval bedankt

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:28

Mja, kan een manier van onttrekken zijn ja..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:41

Milka heeft het ook met buitenrijden. als ik dressuur rijd niet, maar met buitenritten wel. Maar Milka draait haar hoofd naar links of rechts.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 13:25

ja maf he. vreemde pony's!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:24

don heeft het buiten met galoperen heel erg...dan loop ie bijna overdwars en denk maar niet dat ie recht gaat lopen, heeft ie geen zin in
als ik um probeer recht te maken gaat ie de andere kant op scheef en in de bak is er niks aan de hand.. vreemde beesies die paarden en pony's

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:13

Waarschijnlijk wel. Als je harder gaat wordt het evenwicht van so wie so al minder stabiel en dan is je paardje nog niet zo sterk dan heb je al gouw dat hij iets minder gemakkelijk recht kan lopen.
De enige tip die ik je geven kan is het tempo buiten controleerbaar houden, niet te hard.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:19

Mijn paard is ook nogal moeilijk recht te rijden, daarom moet ik nu heel erg met mijn benen rijden...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:52

niet proberen de achterhand recht te duwen, gewoon de schouder voor de achterhand zetten, bv door schoudervoor te rijden.

_Vanisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:33

hoi heeft mijn fjord ook last van ze is ook 4,5 en doet dit buiten ook en het zit echt klote moet ik zeggen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:16

Weet je wat het verschil is met het rijden in de bak en buiten? Buiten is er geen omheining.
Waarschijnlijk kan je paard makkelijker recht lopen omdat hij aanleuning heeft van de omheining van de bak. Buiten kan hij nergens aanleuning zoeken dus gaat hij slingeren.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:36

porscherider schreef:
Weet je wat het verschil is met het rijden in de bak en buiten? Buiten is er geen omheining.
Waarschijnlijk kan je paard makkelijker recht lopen omdat hij aanleuning heeft van de omheining van de bak. Buiten kan hij nergens aanleuning zoeken dus gaat hij slingeren.

Ja, daarom moet ik van mij leraar cirkels rijden enzo die niet aan de omheining eindigen..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:14

waarschijnlijk een balans probleem zoals hierboven al wordt verteld. Simpele oplossing... niet te hard draven, dan raakt hij uit balans. Verder onderstenen om recht te lopen op 2 teugels en 2 benen. Rechtuit rijden in de bak, vooral op middenlijn. diagonaal en binnenhoefslag helpt om het paard recht te richten en op eigen benen te leren lopen. Die buitenritjes duidelijk ook Knipoog

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:43

ik heb ook dat probleem, ik oefen veel om over de middellijn te lopen en de benen er goed bij te houden.
en met buitenritten probeer ik haar zoveel mogelijk op 1 lijn te laten lopen, woensdag werd dat haast slalommen Boos!

pompidom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:13

Ik zou idd het paard eerst voorwaart rijden, dan rechtrichten en veel oefeningen als schouderbinnen oppakken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:01

denk dat dit paard in d ebak "steun"heeft aan de bakrand en zo makkelijker recht kan lopen.
vaker de binnenhoefslag nemen denk ik...

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:41

Lielle schreef:
niet proberen de achterhand recht te duwen, gewoon de schouder voor de achterhand zetten, bv door schoudervoor te rijden.

Heel goede opmerking!!

De achterhand is de motor. Je moet dus de voorhand voor de motor zetten!

Probeer als je buiten rijd m goed vanuit je been naar je 2 teugels te rijden dat je op beide teugels gelijke druk hebt. Dan is ie recht.
Dit natuurlijk ook in de bak trainen.
Rij eens vaker binnenhoefslag, dat ze niet de steun van die bakrand kunnen opzoeken en jij m beter aan je buiten been kunt houden.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:43

Lielle schreef:

Heel goede opmerking!!

De achterhand is de motor. Je moet dus de voorhand voor de motor zetten!
Een paard is van nature scheef, wij moeten ze trainen dat ze recht lopen, dat ze dus met beide achterbenen evenveel dragen.
Probeer als je buiten rijd m goed vanuit je been naar je 2 teugels te rijden dat je op beide teugels gelijke druk hebt. Dan is ie recht.
Dit natuurlijk ook in de bak trainen.
Rij eens vaker binnenhoefslag, dat ze niet de steun van die bakrand kunnen opzoeken en jij m beter aan je buiten been kunt houden.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 20:02

hmm okee zal t proberen!!