onderhals?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kreta

onderhals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 11:56

heeft iemand een goed idee hoe ik de onderhals van mijn nieuwe paard kan wegrijden.
sinds 3 dagen staat er een nieuw paard op stal, maar die is zo verkeerd gereden dat die een onderhasl heeft van hier tot tokio, bij wijze van Cool
heeft een van jullie misschien een idee!!!!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:16

ff off-topic:
heb je toch die wellington opgehaald?? super man Haha!:D:D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:18

Voorwaarts - neerwaarts rijden. En misschien een hulpteugeltje erbij (Thiedemann) ? Veel bijgezet longeren en neem de tijd.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:09

Gewoon ervoor zorgen dat hij die spieren niet meer gebruikt: dus zoals Cassidy zei: voorwaarts-neerwaarts rijden. Helemaal over de rug rijden en als het niet lukt, kan je echt wel best een hulpteugel gebruiken.

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:08

Dit paard is inderdaad verkeerd gereden je moet eerst zorgen dat het paard goed op zijn eigen benen gaat lopen en zijn hals durf te geven (inderdaad wat cassidy zegt) goed voorwaarts drijven en als hulp inderdaad een hulpteugel thiedeman of martingaal. Wij hadden het ook een tijdje nodig en wij hebben van strotouwtjes en teugelclips een simpele martingaal gemaakt. (staat niet erg sjiek maar het was wel praktisch)
Veel succes ermee!

kreta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 11:54

het is idd de wellington.
nu een week later, is er al een verbetering te zin, bedankt voor jullie tips!!!!!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 14:16

Als er al verbetering inzin, zo doorgaan Knipoog Veel plezier en succes!

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:25

En veel longeren. Succes

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:47

Zo nu al verbetering!
Dat gaat wel erg snel, Wou dat die onderhals van mijn hengst al weg was inmiddels zo'n jaartje bezig , en hij zit er nog steeds wel een beetje.
Ik heb dan een shetlander hengst, en op de keuring struikelde ze een beetje over zijn onderhals, en vertelde ze me dat ik erg diep moest gaan trainen , maar wat is diep , volgends jullie, is er 1 van jullie die er een foto van heeft, ik train alleen aan de longeerlijn.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:39

parouscha schreef:
Zo nu al verbetering!
Dat gaat wel erg snel, Wou dat die onderhals van mijn hengst al weg was inmiddels zo'n jaartje bezig , en hij zit er nog steeds wel een beetje.
Ik heb dan een shetlander hengst, en op de keuring struikelde ze een beetje over zijn onderhals, en vertelde ze me dat ik erg diep moest gaan trainen , maar wat is diep , volgends jullie, is er 1 van jullie die er een foto van heeft, ik train alleen aan de longeerlijn.

Ik train mijn paard ook vrij diep, nu zijn de foto's in mijn profiel niet heel recent, maar dat is wel wat ik onder redelijk diep versta, Patos kan trouwens nog iets dieper lopen wanneer ik haar rug goed los aan het werken ben. Wel goed opletten dat ze de hals niet te lang gaan maken, maar mooi rond blijven.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:40

Ik zie trouwens dat het op de foto's niet heel duidelijk te zien is, de 2e foto is het duidelijkste voorbeeld van 'diep'rijden.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:59

Toch bedankt!