paard schud met hoofd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotjuhh

paard schud met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 19:21

ik rij iedere week op een pony die heel erg met zijn hoofd schud, de pony zelf is nog maar 6jaar ik weet niet of het aan zijn leeftijd ligt...
heeft er iemand tips wat ik kan doen om hem te laten stoppen met zijn hoofd

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:46

heyy.. ik heb sinds een week een eigen pony, ze is ook zes en schud ook erg met haar hoofd...volgens mij is de oplossing : gewoon rustig een beetje aan de teugels trekken totdat ze haar hoofd stil houd en dan goed belonen...en zo proberen het te voorkomen en dus meteen reageren als ze weer gaat schudden...
hopelijk lukt het ! OK dan!
xXx Do

Pling

lettergrootte aangepast.
Mickey

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:49

Juist niet zo maar een beetje aan de teugels trekken .. Heeft het paard geen last van zijn tanden? Is het niet gewoon een medische reden waarom hij dit doet?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:54

Hangt ervan af hoe ie het doet... misschien heeft ie last van z'n gebit of vanuit zn rug, daarom kan hij ook gaan schudden. Als hij het meer doet om te klieren zeg maar, dan moet je druk op de teugels houden, niet er aan trekken, maar druk erop. Is ie rustig? Dan ontspan je een paar keer (teugels ietsje losser laten zeg maar...) en als tie weer begint, rustig druk erop enz... Succes Knipoog

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 19:55

abigaillover schreef:
Juist niet zo maar een beetje aan de teugels trekken .. Heeft het paard geen last van zijn tanden? Is het niet gewoon een medische reden waarom hij dit doet?

nee volgens mij niet hor, mare als je lekker ontspannen rijd doe die het niet maar zodra je van de draf naar galop gaat dan gaat hij erg schudden

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:56

bij de mijne is er helemaal niks mis met r gebit......dus geen medische reden.....dan kan ik toch niks anders doen dan met de teugels ?
xXx Do

Loesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:17

Hier heb ik ook last van gehad..waarschijnlijk (naja bij mij) komt het door mijn handen..probeer ze heel stilk te houden en niet te veel druk op de teugels leggen. Houdt de teugellengte ook op goede maat, en beide handen even hoog. na een tijdje gaat het vanzelf over, ik denk niet dat het aan het paard ligt. Maar uit een verhaaltje kan je niet alles afleiden..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:47

er kuuen verschilledne redenen zijn

1) je teugels hangen te slap, te weinig contact, je neemt de teugels meer in contact(niet trekken dus!!!!!daar krijg je het tegengestelde effect van terug)
2)teveel contact=trekken of aan je teugelshangen
3) een "ticknerveux"
4)last van zijn gebit
5) niet passend hoofdstel of bit

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:03

lot het gaat tog harstikke goed op pjo beter als ik er op zit:)

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 18:33

lubbie schreef:
er kuuen verschilledne redenen zijn

1) je teugels hangen te slap, te weinig contact, je neemt de teugels meer in contact(niet trekken dus!!!!!daar krijg je het tegengestelde effect van terug)
2)teveel contact=trekken of aan je teugelshangen
3) een "ticknerveux"
4)last van zijn gebit
5) niet passend hoofdstel of bit

mijn teugels hangen zeker niet te slap want ik moet ze juist te kort hebben, hij heeft geen last van zijn gebid en hij heeft een goed passend hoofdstel, dus dat zou het wel niet zijn denk ik