Hoofd in de lucht bij overgangen en voor de sprong

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Hoofd in de lucht bij overgangen en voor de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:47

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Paard is bijna vijf en loopt buiten de overgangen om, super aan de teugel en is erg gemakkelijk te rijden.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:15

Dan drukt hij z'n rug weg. Hij vind het moeilijk om z'n rugspieren te gebruiken. Hij loopt dan niet aan de teugel.
Want dan ontspant hij z'n spieren en zal er niet tegenin komen.
Hij loopt dan op de voorhand.
Goed voorwaarts houden benen erbij zodat hij lekker vanuit achter gaat lopen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:08

Oefenen, oefenen, oefenen Lachen
Er zit niets anders op dan oefenen, je paard moet sterker worden in het achterbeen, zodat hij zijn hoofd niet omhoog hoeft te doen om een overgang te maken.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:22

Laag en rond rijden. Dan bouw je reserves op.

Janneke040

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:13

Je zou hem eens kunnen longeren, gewoon aan een halster, en kijken hoe hij dan zijn overgangen maakt.
Of hij dan iets geks doet bij het maken van een overgang.
Dan zou je nog eens kunnen kijken, hoe hij overgangen maakt, op een lange teugel, alleen op je zit, als hij dit goed doet, zou je, wat meer kunnen geven, ruimte dus, bij het maken van een overgang, teugel druk compleet wegnemen, en hem de ruimte laten nemen die hij nodig heeft.
Je laat hem dan alleen terug komen op je zit, benen lang maken, dieper zitten, en iets achter over leunen. Zorg dat het iets ontspannends word, overgangen rijden, en probeer niet te denken:" ow overgang nou komt ie weer omhoog, dus ik zal me maar vast voorbereiden". Dit breng je over op je paard.
Gewoon even van vooraf aan beginnen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:15

bij het springen best normaal
hij trekt naar de sprong wss *LOL*

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:15

Als ie tijdens de overgangen z'n hoofd omhoog gooit dan heb je hem nog niet helemaal lekker nageeflijk. Idd gewoon dooroefenen, een constant contact houden met de mond, en daar zo min mogelijk aankomen. Als het paard verder zo makkelijk in de mond is denk ik haast dat het een alleen een ruiterfout is.
Qua springen vind ik het nooit zo'n punt als ze voor de sprong niet 'met de kop in de krul' lopen, zolang er gewoon een goede controle is mag dat hoofd van mij best omhoog, helemaal als er wat anders staat dan een simpel kruisje. Laat ze maar kijken, daar is niks mis mee.

whynot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 03:55

je paard stopt met de achterhand te gebruiken gebruiken en valt dan helemaal uit elkaar.
klinkt gek maar zelfs als je van draf naar stap gaat moet je blijven drijven zodat tie zn achterhand gebruikt

voorwaarts, neerwaarts

Lady_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:34

Ik heb voor mijn paardje met springen en martigaal om ook omdat ze der kop omhoog gooit

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:29

Een martingaal voorkomt niet het hoofd omhoog gooien , maar zorgt ervoor dat de teugels ook normaal blijven inwerken als het hoofd omhoog komt, wat voor de sprong narmaal is. Over de overgangen is al genoeg gezegd, wil even toevoegen dat je wel na moet gaan hoe je de hulpen geeft voor zo´n overgang. Zonder waarschuwende halve ophouding en iets te fel misschien? Dan krijg je vaak ook zo´n reactie, namelijk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:12

voor de sprong aan de teugel lijkt me nou ook niet zo prettig voor het paard, heb je in een parcours ooit een paard echt aan de teugel zien lopen?
hij moet goed naar de sprong kunnen kijken en dat is makkelijker als hij zijn koppie omhoog heeft neem ik aan Tong uitsteken