jij gaat wel in galop maar springt steeds verkeerd aan wat je ook doet en wie er op gaat maakt niet uit groetjes kim
Smurfie
Geplaatst: 30-12-04 16:30
op de volte zetten :d binnenbeen op de singel buitenbeen achter de singel en hem in galop zetten
Ellie
Geplaatst: 30-12-04 22:18
vraag is na je instructeur die weet beter hoe je paardje in elkaar zit als ons
Danielle01
Geplaatst: 30-12-04 22:21
Let er op dat je pony ook goede stelling heeft, dus goed om je binnenbeen!! Let er ook op dat je pony goed aan je been is. Zolang je pony niet goed aan je been is kan je hem ook niet in galop zetten.
Op het moment dat je de goede stelling heb en dat je pony goed op je been reageert kan je hem tot galop aanzetten. Doe dit liever in een hoek, is makkelijker om goed aan te springen. Ga lekker doorzitten, zorg dus dat alles klopt en dan doe je je binnenbeen op de singel en buitenbeen achter de singel.
Springt hij verkeerd aan dan neem je hem terug en probeer je het overnieuw.
whynot
Geplaatst: 31-12-04 03:16
mijn pony heb ook moeite met aanspringen en bij me zat de fout dat ik te veel binnenstelling had
want als je te veel binnen stelling heb bijv. linkerhand belemmer je de ruimte(zit het gewicht meer op links) voor het linker been en was het makkelijker voor hem om rechts aan te springen. je meot wel iets stelling hebben maar ook goede contact met je buitenteugel. de fout hoeft niet persee dat te zijn maar je moet proberen hoe je, je paard het makkelijker maakt *eigenlijk losich maarja je moet wel eerst kijken waar het probleem zit
Soph12
Geplaatst: 31-12-04 12:44
idd niet teveel stelling nemen zoals whynot zegt. Dan verbuig je je paard en is het logischer om verkeerd aan te springen. In het begin alleen in de bochten aanspringen of op een volte en als het later beter gaat kun je eentueel op rechte stukken aangaloperen. Buitenbeen iets meer naar achteren houden, binenbeen op de plek en die hulp ook elke keer geven. Gaat het fout gelijk terugnemen en overnieuw. Belonen als het goed doet, dan gaat het vanzelf beter
carien13
Geplaatst: 31-12-04 13:24
logeren in een cirkel en dan leg je een balkje in de hoek...iets voor het balke geef je aan dat ze moet galloperen en wala
pandoralover
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-05 20:04
maar met een wedstrijd kan ik tog moelijk een balkje neer leggen ik rij nou wel geen oficiele wedstrijden maar tog carien13?? ik ree eerst in de B en daar deden se nog nie zo moelijk er over maar nu moet ik naar de L en dan wel
Mickey
Geplaatst: 08-01-05 20:11
Wat raad je instructeur aan om te doen ?
Mij lijkt dat die kan zien wat jij fout doet.
Miss_Blimm
Geplaatst: 08-01-05 20:41
Juist niet teveel stelling. Juist iets rechter maken van voren, zodat ze niet makkelijk de schouder eruit gooit en dus verkeerd aanspringt. Wel buiging om je binnenbeen en daarbij duidelijk de hulpen geven voor de galop. Springt ze verkeerd aan dan terugnemen en opnieuw. Zodra ze het goed doet doorspringen naar voren en belonen. Dan weer terug en opnieuw. Herhalen, herhalen en nog es herhalen saai hej