Hey allemaal.
Effe mijn achtergrond situatie toelichten:
Ik heb een jong paardje van bijna 4j, al 1 jaar bij mij nu.
Ze was zadelmak toen ik haar kocht, maar dat was ook alles..
Heb men problemen met haar gehad hoor (ze had geen evenwicht, was daardoor snel,...met alle gevolgen van dien)
Nu heb ik veel bijgeleerd en lukt alles stukken beter. Galopperen ging niet in de les, nu ondertussen al vele beter. Ik heb geleerd te geven en te nemen en dat kneepje begin ik nu beter door te krijgen.
Kortom : er is nog veel werk aan de winkel, maar ik zie het zitten
.Nu heb ik al zonder beugels met haar gereden en niets speciaals mee voorgehad. Ook al één les zonder zadel (dat was een ware overwinning voor mij) met gallop en al en dat ging (kuch kuch) redelijk, heb toen een paar keer in haar nek gezeten, maar heb geluk dat ze braaf is en niets express zal doen om mij eraf te krijgen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt zo'n durver ben op dit vlak, en ik zou dan ook graag aan jullie tips willen vragen om over die schrik heen te komen en uit mezelf al eens zonder beugels te rijden.
Ik doe het wel als ze het me vragen (met véél schrik in het begin en naarmate het betert en ik zit goed, gaat dat minderen).
Maar zelf eens zeggen van "ok, Veerle, nu gaan we eens zonder beugels rijden".
Kunnen jullie mij tips geven of moet ik gewoon meer lef hebben? Het straffe is dat ik al zonder zadel gereden heb en dat dat toen meeviel en toch die angst weer hé..
(oeps ik blijf maar doorzeuren
, denk dat dit wel genoeg info voor jullie is om mij tips te geven ?)Alvast bedankt en groetjes,
Veerle

, tenminste, zo doe ik altijd in situaties waar angst de kop op steekt, gewoon stapje voor stapje
.