zitten blijven in draf

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paula1

zitten blijven in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:21

dat vind ik zo moeilijk ik probeer het nu al een poosje om goed door te zitten en de eerste passen gaan goed en ja dan gaan we ik zal het maar zeggen bonken ik kan mijn eigen niet in het zadel houden heb al va alens geprobeert en nee het lukt niet .het enige wat ik er aan overhond is pijn in mijn rug donderdag krijg ik als het goed is zit les en dan hoop ik maar dat het beter gaat wie heb er nog goede tips voor mij die ik kan doen om in het zadel te plakken Schijnheilig Verward

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:31

de komende 5 lessen die je rijdt alleen maar doorzitten en niet stiekem gaan lichtrijden. Geloof me, je houdt er heel wat spierpijn aan over maar dan leer je het echt snel.

Daarnaast voor je gevoel iets te ver achterover leunen, zodat je dieper/ zwaarder in het zadel komt te zitten. Dan wordt het over het algemeen ook iets makkelijker.

En als laatste, probeer te letten op je draftempo. Een paard dat te hard loopt hobbelt verschrikkelijk. Dus probeer het paard of de pony dat je rijdt niet te hard te laten draven, door contact te blijven houden met de paardenmond (let erop dat je je handen stil moet houden tijdens het doorzitten). Om te voorkomen dat je pony niet terugvalt naar stap, ondaks de druk op de teugels, houdt je je benen netjes aangesloten. Ben je gelijk beetje bezig met verzamelen van je pony.

Wat dacht je van een keer een les volhouden zonder beugels rijden, dan moet je wel en kun je niet stiekem na een kwart rondje weer gaan stappen ofzo.

Gewoon doorzetten dus en veel oefenen. O ja en rechtop blijven zitten en niet instorten als een zoutzakje (misschien verklaart dat je zere rug?).

Succes..

P.s. zie ik net.
Kijk hier even: [RT] doorzitten lukt niet
Is ook een topic hier over hetzelfde onderwerp. Dan kan op deze een slotje ofzo, iemand die dat kan????

paula1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:45

ja we gaan het proberen ik ben benieuwt donderdag . ik heb ook wel is geprobeert zonder zadel te gaan rijden maar dan had hij wel zo,n band om waar je hem ook mee lonceert ben er niet af gevallen maar vond het echt heel moeilijk

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:51

Gewoon blijven zitten, eens zul je het leren!!! Zonder beugels rijden helpt echt. Rij eens 20 rondjes zonder beugels, doe je voeten in de beugels en je zit zalig. Die ik altijd nog effe voor de proef Haha!

paula1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:13

ja dat kan alleen onze bak is nu een zwembad en kan jammer genoeg nu niet zoveel oefen maar .ik hoop maar dat mijn rug wel over gaat want het doet goed zeer

paula1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:16

miss sisa je heb een heel mooi paardje zag ik net leuk

XSereentjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:16

bovenbenen goed tegen het zadel houden zodat je stevig zit maar wel ontspannen blijven...
vooral rechtop blijven zitten en dan moet het wel goed gaan Lachen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:47

- Waarom wil je doorzitten?
- Loopt je paard op zo'n manier, dat ie je ook laat zitten?

En die bovenbenen tegen het zadel, dat zou ik maar laten. Een beetje paard vat dat op als knijpen - en die van mij lanceren je dan..

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:29

Goed proberen te ontspannen. wat meer naar achteren leunen dan je denkt te hoeven, want als je gaat spannen dan zit je al snel wat teveel naar voren. Sccs

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:58

zonder beugels rijden, leer je het snel

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:33

heb ook dat probleem maar het is vooral omdat men paardje huppelt in draf Tong uitsteken (kunnen er niet veel opzitten)
zou ook zonder beugels rijden en in begin 5 passen doorzitten,5 passen lichtrijden en zo steeds wat meer.
durven afzien dan leer je het wel Knipoog

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:46

Met je knieen in het zadel blijven drukken, maak je zo lang mogelijk, vooral met oefeningen op het paard ( gym) heb je zooon spierpijn

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:15

zonder beugels rijden zodat je niet kan gaan staan in de beugels, zorgen dat je je benen langhoud en NIET je knieën optrekt. Het is moeilijk maar je krijgt er wel een goed evenwicht van! en als je zonder beugels rijd kan je ook wel proberen om licht te rijden als je echt last krijgt van je buik, wel veel oefenen Tong uitsteken