Citaat:
Jij verwacht dus dat je een paard dat vlak springt zo door een paard oefeningen in de manieren kan laten springen??? Raar, je paard heeft deze springmanieren en zal deze zijn hele leven houden. Dit kan alleen door een goede springruiter door het dressuurmatige trainen en het op druk zetten voor een hindernis verbeteren/veranderen. Maar helemaal zo als jij je paard wilt kan niet. Je paard springt niet door de rug en zal dit dus nooit super doen. Je paard springt niet met de schoft omhoog en zal dat dus ook nooit gaan doen.
Hoe weet jij dan hoe ik het helemaal wil? Ik wil dat hij VERBETERD!!!!! Niet dat hij de springtechniek van de paarden van Jos Lansink (of iemand anders
)krijgt. En jij kan me niet wijs maken dat aan een paard dat nooit goede springmanieren heeft geleerd, sterker nog ze zijn verpest, niks aan zijn techniek kan verbeteren.
of moet ik er tevreden mee zijn dat hij als een straaljager door het parcours wil?
Citaat:
Kijk, als je een echt goeie wilt kopen. Ga dan naar de hengstenkeuring, zoek een afgekeurde hengst en koop die. Je weet wat je hebt en klaar. Maar om je paard van een niet in de manieren springend paard te veranderen in eentje die super in de manieren springt, nee dat gaat niet zo maar.
Ik wil geen echt goede springer, ik rij voornamelijk dressuur. En ik wil hem ook niet veranderen in een super springer. Ik wil nogmaals, alleen zijn springtechniek verbeteren.
Citaat:
Een paard heeft het of niet!!! Je zegt dat die van jouw er weinig moeite voor doet. Nou, das een pluspunt. Ze kan dan best een leuk parcour springen ondanks de springmanieren. Je wilt een topper van een sprinpaard, maar als je paard dit niet heeft kun je dit niet maken.
Ik wil dus, en dit is voor de laatste keer, geen topper van een springpaard. En zoals al eerder gezegd komt hij met deze techniek niet rond, omdat hij steeds vlakker gaat springen
Citaat:
zijn natuurlijk veel verschillende manieren om een paard anders te laten springen, maar de meeste van deze manieren zijn niet goed(te denken aan: gooi 3 keer een balk tegen de poten en dan springen ze wel).
Sorry dat soort dingen doe ik niet met mijn paard....
Citaat:
Met een goede opleiding en een goede springruiter die met het dressuurmatige werk aan de gang gaat kan je paard nog best een eind komen!!!
Kijk nu weer wel... hij hoeft geen eind te komen, Een B-parcours zou al heel mooi zijn. Maar het probleem is dus dat hij steeds vlakker gaat springen na elke hindernis. Hij heeft geleerd dat hindernissen , crossen betekend. En ik wil hem van gedachten laten veranderen. Dus eerst terug in tempo; is aardig gelukt en nu een klein beetje verbeteren aan zijn springtechniek.
Heb je ook nog tips over hoe dat dan zou kunnen als (spring?)ruiter zijnde?
Dit soort tips vind ik niks:
Citaat:
Je kan ook een keer een gewone muur neerzetten (niet te hoog) en daarachter een paar cavaletti's neerzetten. Die ziet hij pas boven de hindernis en dan moet hij zich meer gaan strekken. Dat kan wel werken, maar als je paard niet oplet kan hij wel zn benen er mee bezeren. Het is een beetje een gemeen trucje
Een paard moet vertrouwen blijven houden in mij en in de sprong. En dat lukt niet als hij zich bezeert, wat natuurlijk niet altijd te voorkomen is. Maar ik ga het niet expres veroorzaken.