Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mies7 schreef:Als een paard het hoofd kantelt, vormt zich als het ware een blokkade in de nek, vlak achter de oren, waardoor het paard zich kan onttrekken aan de lengtebuiging en de ruiterhulpen. Het paard is dus niet goed aan het binnenbeen! Probeer met je binnenbeen naar de buitenteugel te rijden. Met je binnenteugel kun je ervoor zorgen dat je paard z'n neus niet opzij steekt. Soms zul je de binnenteugel vrij ver van de hals af moeten doen (niet hand naar je toehalen). Ruiterbeen + zit moet echter altijd meer doen dan teugel! Paard zowel linksom als rechtsom inbuigen (dus met stelling en contrastelling) maar probeer de hulpen zoveel mogelijk met zit en been te geven. Het paard moet z'n gehele lichaam gaan buigen. Als je er van bovenaf opkijkt moet het paard in het model van een banaan lopen, gebogen om het binnenbeen van de ruiter. Om het paard gehoorzaam aan de been- en zithulpen te krijgen kun je ook kleine stukjes wijken voor de kuit, zig-zag-wijken, voltes openen en sluiten, enz.
Succes!

wondertje schreef:ook kan je een scharenbitje proberen
monsera schreef:Ik vind eigenlijk niet dat jij zulke leuke antwoorden geeft.Ik ben je al een paar keer tegen gekomen en je wilt alles oplossen met een hulp middel.
En dat een z2 amazone je pony over zijn schouder weg laat lopen vind ik alleen maar erg slecht van die amazone.