hoe middenstap, -draf en -galop ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandikeuh

hoe middenstap, -draf en -galop ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 12:49

hallo !!

tis misschien wel een dom vraagske, maar ik moet binnenkort E-proeven rijde ( ik rij nog niet zo heel lang Haha! ) , maar daar staat op dat ik middenstap , middendraf en middengalop moet doen !

Mijn probleem is dus dat ik niet weet wat middenstap,-draf, en -galop is , en hoe je ervoor moet zorgen dat je pony zo loopt Bloos

help me !!!!! ( ps : tis dringend , ik moet binne 3 weken al die proef doen , en ik moet dat nog leren !!! )

thanx ! OK dan!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:13

Het si eigenlijk de bedoeling dat je pony meer voorwaarts gaat. Dus iets gaat strekken. Het is tussen strekken en de gewone gang in. Je moet gewoon je been aandrukken dat je harder wilt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:17

iets je hand naar voren doen,en je been aanleggen..dat ie ruimer wordt..en weer netjes op vangen daarna..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:28

De passen moeten ruimer, maar het ritme moet hetzelfde blijven... Meer impuls dus, maar niet helemaal vrij geven zodat hij harder gaat. Dus wel wat geven, maar niet teveel. Het is een nauwe samenwerking van benen, zit en hand.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:28

je hand wat losser laten maar wel contact blijven houden en dan ja je been aan leggen. Je moet wel zien dat hij gaat verruimen en niet enkel versnellen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:31

Hij moet grotere passen gaan nemen.
Door hem van tevoren iets in te houden en hem daarna bij te drijven en van voren iets los te laten, maar niet te veel, dan krijg je een mooi verruimt drafje

littlegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:58

jjzelf moet wat meer naar achteren leunen en hem voortdrijven, ook een beetje meer vrijheid geven
en zo komt dit vanzelf

sandikeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 11:00

Haha! mercikes allemaal Haha!
goei tips ze Lachen

Thank you !!!!!! *LOL*

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:09

Je voelt het vanzelf wanneer hij middendraf doet hoor, in het begin lijkt het gewoon een snellere draf als je erop zit, maar naarmate je het meer doet voel je dat er meer gebeurt! Idd, aandrijven en teugelvrijheid, dan gaat het allemaal wel vanzelf (als hij niet onmiddellijk reageert, tik met je zweep).
Succes met je proeven!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:33

Heb je dan geen rijles? Want dat kan je ook vragen aan je instructrice.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:06

MissSisa schreef:
Het si eigenlijk de bedoeling dat je pony meer voorwaarts gaat. Dus iets gaat strekken. Het is tussen strekken en de gewone gang in. Je moet gewoon je been aandrukken dat je harder wilt.

Hier ga je even de mist in MissS. Je paard/pony moet niet harder, hij moet ruimer gaan stappen, draven of galopperen. Been aandrijven klopt wel, maar voldoende opvangen aan de voorkant zodat hij NIET HARDER gaat, maar verruimt!

sandikeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 18:57

MoonChloe schreef:
Heb je dan geen rijles? Want dat kan je ook vragen aan je instructrice.

ja , ik heb wel les , maar deze 2 weken niet ; ik neem alleen les op zaterdag , maar omdat het kerstmis en nieuwjaar is is het geen les Verdrietig spijtig he ! Verdrietig Verdrietig Verdrietig
dermee dak da hier vraag !!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:56

lichte stuwende been hulpen en gesloten hand om het tempo te behouden, enkel de passen worden ruimer
tempo blijft ongeveer zelfde

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:47

het is de bedoeling dat je verruimd. lichte ophouding, en beenhulpen. niet de bedoeling dat je je pony hard weg laat rennen, maar dat hij dat stuk grotere passen maakt.