hard draven in plaats van galoperen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra4effah

hard draven in plaats van galoperen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 11:46

ik heb me 8ste les gehad en ik wou galoperen maar de pony waar ik op zat ()valienthe) ging heel hard draven...
toen heb ik haar rustig laten draven en nog een keer geprobeert en zo 4 keer door Verward maar het lukte echt niej!

wie zijn schuld is het?? de mijne of die van vally? Scheve mond

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:49

Misschien heeft ze er moeite mee?
Kyara had er eerst ook moeite mee en ging dan heel hard draven.
Ik weet niet hoe deze pony is...
Maar als je les heb kan je het dan niet vragen aan degen die je les geeft?

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 11:50

nou, ik heb gehoord dat vally hele goeie hulpen nodig heeft dus daar kan het aan liggen! maar wat kan ik er dan aan doen?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:06

geef de hulpen en dan gelijk een tikje met de zweep....
misschien helpt het wel Clown

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:18

Als het je 8ste les is ligt het probleem bij jou. Je moet de juiste hulpen leren en doortastender worden en daar gaan nog wel wat jaartjes overheen. En tot die tijd gewoon doorzetten en blijven proberen!!!

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:28

Misschien gallopeert ze de ene kant op makkelijker aan dan de andere kant op, gewoon even uitproberen. Verder hele duidelijke hulpen geven en vooral niet harder gaan draven, in de hoek, goed buitenteugel erbij en heel hard eraan blijven denken dat je in galop wilt!

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:03

hehe, ik had vroeger da probleem ook Lachen
toen heeft mijn lesgever haar laten verschieten en toen ging ze wel in galop. Nu gaat ze wel telkens in galop Lachen

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:50

beautylover schreef:
geef de hulpen en dan gelijk een tikje met de zweep....
misschien helpt het wel Clown

ja ik denk dat dat wel helpt, gewoon gelijk waarneer je door heb dat ze niet goed reageert op je hulpen een klein tikje met de zweep geven en dan springen ze meestal wel in galop, weet je wel?

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:46

Ik denk dat het aan het paard ligt en aan jou ook een beetje. Het gevoel moet nog komen. Als het een manege paard is zijn ze vaker afgestompt (geldt niet voor alle!!!), want er rijden zoveel mensen op, waardoor ze minder snel reageren. In het begin had ik dat ook wat meer. maar nu krijg ik zelfs een manege paardje vooruit. Een eigen verzorg paard nemen helpt heel veel. heb ik ook en dat gaat geweldig en dan merk je gelijk het verschil.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:19

jij hebt pas 8 lessen gehad, dus is niets aan te doen, gewoon nog even oefenen en dan lukt het vanzelf wel Lachen

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:14

Mijn paard doet dit ook bij mijn zusje omdat ze haar hulpen niet duidelijk genoeg geeft. Dan neemt hij haar in de zeik en gaat ie hard draven.
Probeer je paard goed onder je te laten lopen, in een mooi tempo, vanuit daar geef je de galop hulp, wel goed op je kont blijven zitten en niet voorover vallen! Succes. Lachen

sandikeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:04

ik zou gewoon proberen te zorgen dat je je been er goed insteekt ( natuurlijk niet zitten schoppen he , maar gewoon zorgen dat je hulpen heek duidelijk zijn ) , als dat nog niet helpt zou ik ook een tik van de zweep geven. Good luck ! Lachen

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 11:11

thx!! wie had deze problemen dan nog meer? en hoe zijn jullie daar dan vanaf gekomen?

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:35

pleas recaties zijn welcome! dan kan ik die ook gebruiken!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:19

Rustig doorzitten, pony gesloten tussen je houden (jij moet de controle over hem blijven houden), en correct en snel de hulpen voor galop geven. Doortastend en overtuigd! Hou ook steeds je buitenteugel aan de hals, niet gaan hangen aan de binnenteugel om stelling te krijgen. Als je voelt dat hij of je gaat hangen op die binnenteugel, laat je binnenteugel dan los, en drijf met je binnenbeen naar je buitenteugel in een hoek, en galoppeer dan aan. Gaat hij sneller draven, terugnemen, en opnieuw. Als hij dan aangaloppeert, belonen en lekker doorrijden.
Hou ook heel de tijd voor je dat galop een even normale gang is als stap en draf, niks speciaals aan, zo blijf je rustiger en fok je zelf de pony niet op.

Solleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:25

hey,

de pony niet de kans geven om hard weg te draven, haar opvangen met zit en buitenteugel stil houden, eventueel kneepje in de binnenteugel en dan duidelijk de hulpen geven om in galop aan te springen. Meestal is het gemakkelijker om aan te galopperen in een hoek.

Groetjes

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:26

Had ik ook toen ik pas reed.
Toen ik de titel van je topic las dacht ik dat het misschien een draver kon zijn, maar je zegt dat het een pony is.
Kwestie van oefenen.
Eerst moet je je pony terugnemen, en dan rustig doorzitten. Linker been achter de singel, rechterbeen voor de singel, en duwen. Niet schoppen. Geef 3 duidelijke hulpen, als je pony het dán nog niet doet geef je een tik met de zweep.
Uiteindelijk lukt het wel Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:30

Ja, dat had ik vroeger ook. En dat kwam doordat ik gewoon geen goede hulpen gaf. Ik denk dat het aan jullie beide ligt. Want 8 lessen maar is niet veel Lachen

En ik zie ook een andere topic dat het doorzitten nog niet zo lukt, dan lukt de galloperen ook niet zo gemakkelijk Knipoog

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:39

als je pony hard gaat draven moet je hem terug pakken lekker stevig gaan zitten en dan in galop aan springen spring ook in een hoek aan dat is makkelijker je moet als je gaat galloperen niet je teugels als waslijnen hangen maar echt strak in de hand houden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:45

Waarschijnlijk ligt het aan jou, maar je zou het bijvoorbeeld eens kunnen proberen op een kleinere volte, want het is niet echt makkelijk dat probleem in je zit op te lossen als je pas een paar lessen hebt gehad.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:24

Als je net 8 lessen hebt gehad mag je er nog niet te veel van verwachten ik vind het zelf al erg goed dat je gaat galloperen dat het aan springen dan nog niet zo goed gaat geeft echt niets dat komt vanzelf wel hoor.

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 10:46

ik heb nu 10 lessen gehad, dankjewel voor de tips!

milkshake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:06

mischien moet je de teugels wat inhouden
k rij zelf namelijk op best wel iri paarden en als je de teugels dan te los houd kun je ze echt nie in gallop laten gaan

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:15

ja. eerst zorgen dat je paard goed verzamelt is en voorwaarts. Je handen sluiten en dan de hulp geven voor galop. Dan lukt het wel hoor! Je moet aanspringen en niet aanrollen door steeds harder te draven. Succes!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:34

Gewoon doorzetten tot ze weten dat been galoperen is. Niet terug nemen maar juist verder rijden en dan gaat ze eerst maar een paar rondjes hard draven na een tijdje snapt ze wel dat dit niet handig is.