Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ben een gewone simpele recreatieruiter.
Ik zal ook eens een filmpje of foto erbij zetten dan zie je ook wel hoe erg hij zich uitslooft.
. Ik reed wel altijd in het bos en zocht dan een mooi lang zandpad uit waar ze even kon rennen. Sjonniej schreef:Wat Lusitana in haar eerste bericht zei; lekker draven in een hoog tempo, werkt echt! Mijn pony is ook soms zo een draak buiten, maar als je hem gewoon lekker laat doordraven wordt het vanzelf minder.
Ik laat hem zo hard mogelijk draven, maar hij moet wel onder me blijven, dus zodra ik het idee heb dat ik niets meer te vertellen heb haal ik hem iets terug. Als je dit een kilometertje hebt gedaan is hij daarna meestal wel te hanteren.
En liever dat hij ff zere voeten heeft, dan dat ik straks onder een auto lig als hij hem ertussen uitknijpt doordat ik hem constant langzaam laat draven. Want dan wordt hij alleen maar bozer.
highwaykind schreef:Zou je niet in de berm kunnen draven als je liever niet over asfalt wilt ( of kom je dan iets te dicht langs die sloot.. ? ) Ik vond het ook altijd heel erg lastig als het paard buiten harder wou dan ik en heb niet echt een goede oplossing gevonden ( boscrosser ipv netjes dressuurmatig. Ik reed wel altijd in het bos en zocht dan een mooi lang zandpad uit waar ze even kon rennen.
Lusitana schreef:De meeste bermen zijn te zacht en daarom zeer slecht voor paardenbenen EN in de meeste gemeentes is het ten strengste verboden in de bermen te rijden!
Lusitana schreef:Je zegt dat je hem in de bak aan een halster kunt rijden. Je kunt een halster onder het hoofdstel laten en daar teugels aan doen. Dan rijdt je met dubbele tuegels en de druk verdeel je dan over bit en neus.