Ik heb erg veel problemen om buiten te rijden met mn paard.
Vandaag voor de zoveelste keer problemen gehad.
Melody (paard
) is in de bak erg braaf, ze luistert erg goed.Maar zodra ze buiten komt beginnen de problemen.
Óf ze loopt heel erg langzaam, na een tijdje helemaal niet meer, en gaat dan stilstaan, steigeren en terugrennen naar stal. Ik heb al vanalles geprobeerd, boos worden helpt niet, dan raakt ze alleen maar nog bozer en opgefokt en is er helemaal geen land meer te bezeilen met haar.
Afstappen en aan de hand verder laten lopen werkt wel, maar dan stap ik weer op en doet ze doodleuk hetzelfde en dat blijft ze volhouden.
Dit doet ze alleen als ik in mn eentje buitenrij.
Soms gaat het in het begin wel goed, totdat ze schrikt (en dat gebeurt nogal eens, het is een erg schrikkerig en kijkerig paard)dan gaat er een soort knopje om in haar hoofd en is het weer helemaal mis.
Dan gaat ze dribbelen, of een beetje passage achtig lopen (hoe leg je dat uit
) En heb ik totaal geen controle meer, halthouden lukt niet, dan begint ze ook weer te steigeren.Ook dit doet ze alleen als ik in mn eentje buiten rij
Opvoeden die knol, denken jullie nu waarschijnlijk, maar in de bak is ze dus erg gehoorzaam dus daar heb ik niks aan. En weer hetzelfde, als ik boos word, raakt ze alleen nog maar opgefokter.
Als ik met anderen buiten rij, is er meestal geen houden aan, kop de lucht in, bit tussen de kiezen en ze probeert iedereen voorbij te racen.
Ik durf dus nauwelijks meer naar buiten, omdat mijn 2 grootste angsten zijn, met paard en al achterover te klappen en onder de auto komen. Raar, maar soms gaat het wel goed..Ik heb vorig weekend wel heerlijk buiten gereden met iemand anders en ze was wel super braaf.En soms is het opeens helemaal mis en is ze echt onhandelbaar. Dan word ik ook bang en wordt het nog erger.
Ze is een erg schrikkerig en temperamentvol paard en soms ook nog eens zo koppig als een ezel.... Heeft iemand nog een oplossing hiervoor, of moet ik het gewoon maar opgeven omdat ze nou eenmaal zo is?