Wiebelende Benen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karton

Wiebelende Benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 22:03

De titel zegt het al : Wiebelende (onder)benen.
Ik krijg ze gewoon niet stil. In stap en galop valt het wel mee.. Maar zodra ik ga draven lijkt het net of ik elke pas aandrijf. Dat is niet zo, want dat voel je wel, maar het wiebeld gewoon vreselijk daar beneden. Al druk ik me hakken nog zo ver uit, het lukt gewoon niet.
Heeft iemand misschien tips?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:08

probeer op je binnenzool te gaan staan!, en anders een keer zonder beugels rijden Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:11

Ik ken dit probleem...
Er moet gewoon altijd iemand langs de kant staat die zegt dat je je benen stil moet houden. Dan wordt het vanzelf beter. En niet gaan spannen als je je benen stil wilt houden, maar juist ontspannen. Waarschijnlijk komt dit probleem van een slechte zit. Zitlessen of gewoon een paar voltige-achtige oefeningen kunnen misschien ook veel helpen!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 22:20

Dankje Lachen Ik zal wel meer zonder beugels rijden, dat is natuurlijk nooit verkeerd. Ik heb eigenlijk nooit echt aanmerkingen op mijn zit, ik zit gewoon rechtop, ellebogen langs mijn lichaam, handen rechtop.. Die dingen kloppen gewoon allemaal Scheve mond Maar ik ga het gewoon proberen, als het maar minder word, want het is niet echt een netjes gezicht Bloos
En mijn moeder is er altijd bij, en die zegt het ook regelmatig.. Maar werken doet het eigenlijk niet echt Tong uitsteken

YvonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:27

Je kunt ook het volgende proberen: het klinkt wellicht een beetje raar, maar het werkt ECHT!
Ga normaal in je zadel zitten en doe net alsof je benen ophouden met bestaan ter hoogte van je knieën. Je rijdt dus licht in draf vanuit je knieën. Nu weet ik niet of jouw paard erg flegmatiek is, want dan is dat best lastig. Probeer je paard zo goed mogelijk aan het been te krijgen en dat lukt vaak nog beter als je met een stil onderbeen rijdt. Bedenk goed: licht aandrijven, reactie, ok. maar geen reactie, een hulp op dezelfde wijze (niet harder ofzo), nog geen reactie? een klein prikje met je spoor of een tik met de zweep achter je kuit. En dan direct je been er weer vanaf: dus rijden zonder onderbenen, alleen vanuit je knie! Succes!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 22:38

Dus ik moet als een soort Jockey gaan zitten? Met me benen helemaal omhoog? Of gewoon een beetje omhoog? (sorry : Blond )

En dat wat je zei, dat was ik ook al aan het proberen. Niet 100 keer aandrijven. Als hij geen reactie geeft spoortje.. Nog geen reactie : Zweepje

YvonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:45

Neeeehhh joh! Ga normaal in je zadel zitten, gewoon met lange benen. Iemand langs de bakrand ziet dus niks aan jouw zit of been.
Ga, zodra je gaat draven, lichtrijden vanuit je knie. Doe net of je onderbeen is afgehakt. Kortom, je rijdt eigenlijk met stompjes van benen, ze hangen gewoon naar beneden en hebben geen functie. Dat idee. Alleen af en toe moet je eens een keertje aandrijven. Dat doe je dan heel bewust, want dan heb je dus weer ineens onderbenen. Na het drijven, gelijk weer met 'stompies' rijden.
Snap je? Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet uitleggen....

karton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 23:03

Ja, ik snap het al Ik zal het gaan proberen, volgens mij werkt dat wel Haha! Super bedankt Lachen

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 01:05

Ik heb dat ook zo meegekregen...het werkt wel, alhoewel ze wel een heel klein beetje wiebelen bij mij, maar daar ben ik mee bezig...die spieren moeten nmog komen!