Mijn paard deed vermorgen heel raar HELP

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Destiny22

Mijn paard deed vermorgen heel raar HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 11:56

Vanmorgen ging ik (dacht ik) lekker rijden maar dat was dus totaal niet zo! Huilen

Heel even ging het goed en toen deed ze in 1 keer of ze overal spoken zag ze ging de hele tijd lopen steigeren en omkeren naar de uitgang en met haar hoofd omhoog lopen en ze wilde totaal geen voltes lopen of wat dan ook. Ik heb het zadel en hoofdstel helemaal na gelopen kijken of ze ergens pijn had maar dat was ook niet zo. Toen ben ik de longeerbak in gegaan en heb haar even lekker laten rennen en dat ging harstikke goed ze liep niet kreupel niks. Daarna ben ik er weer opgegaan en toen ging het linksom goed en rechtsom bleef ze maar steigeren en bang uit haar ogen kijken toen ben ik tegen der gaan praten en klopjes geven en toen ging het weer wat beter Soms heeft ze wel vaker van die rare dingen. Dan gaat het de ene dag helemaal perfect en de andere dag is het een draak

Zijn er misschien meer paarden die wel is van dit soort rare dagen hebben???

En wat kan je er aan doen Verward

Alvast bedankt! OK dan!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:05

Hm, steigeren kan verschillende oorzaken hebben. Zadel dat hem pijn doet, bit dat hem pijn doet, onrustige handen, onzekere zit (voorover kiepen, teugels strak, handen vast ergens bij je onderbuik, onderbenen te ver naar achteren).
Wat je er aan kunt doen, is vooral met een stevige zit rijden. Licht achterover leunen, handen op de goede plek met ontspannen armen (knik in de elleboog), meegaan met de bewegingen van het paard, ook met je handen. Belonen als het even goed gaat (met je stem), waarschuwen met je stem als je paard op gaat spelen en flink voorwaarts drijven. Als je een paard goed voorwaarts houdt, is de kans dat hij kan opspelen al kleiner. Verder moet je hem bezig houden, dus geen lange einden rechtuit rijden, maar figuren en wijken enzo en veel overganen rijden.Ook buiten kun je wat schouderbinnenwaarts rijden en wijken en overgangen rijden, dus je paardje bezighouden.
fDat jouw paard persee rechtsom niet wil, geeft aan dat ze wel iets heeft!
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 24-12-04 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 12:07

Maar ik was nog niet eens begonnen met echt rijden en het begon al ik had de teugels lang en was haar gewoon even aan het warm lopen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:19

Dan zou je toch zeggen dat er zeker wat mis is! Heb je je zadel wel nagekeken? Klinkt als een gbroken boom ofzo!
Zeker als je zegt dat alles okee is als hij losloopt of gelongeerd wordt. dan is het dus al er gewicht op komt. Dat kun je testen door er een ander op te zetten... Kijken wat hij dan doet.
Dat ze wisselend goed en minder goed gaan, is normaal, jij bent ook niet alle dagen op zijn best.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 12:26

Nee dat is zeker zo

Maar ik heb echt alles nagekeken maar er was echt niks

Maar mijn zus gaat vanmiddag rijden dus ben benieuwd hoe het dan gaat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:38

ik ook, hou ons op de hoogte!

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 16:32

Vandaag heb ik weer gereden en dat ging super ze liep weer als een zonnetje. Haha! Ik denk dat het gisteren gewoon nationale uitprobeer dag was weer is

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:22

Het was lekker fris weer gisteren, lekker windje en niet echt warm. Dus het kan best zijn dat dat het is geweest.