heel raar gedrag!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tizzy

heel raar gedrag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:36

mijn verzorg pony whitney Haha! was in het begin heel lief met rijden maar ze is heel snel en als je haar trug neemt gaat ze ze dribbelen heel raar doet ze dat wat kan ik daar aan doen?? groetjes brittany hoefjes whitney

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:49

mmm dat ken ik. In ieder geval niet gaan trekken en je benen er goed bijhouden. Probeer haar met kleine kneepjes in de teugel rustig te laten stappen/draven. En als ze stopt met dribbelen meteen meer teugel geven maar wel je benen erbij houden. Werkt bij mij meestal wel. Dusse veel suc6

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:55

Dat wat hierboven stond zeker doen. Maar let er op dat ze niet steeds gaat dribbelen als je terug wil. Stap is stap en stap is niet eerst dribbelen en dan pas stap!!

Als ze blijft dribbelen dan moet je haar weer voorwaarts rijden naar een normale draf. Dan weer proberen te stappen. Dit kan je ook proberen door steeds langzamer te draven en dan uiteindelijk te gaan stappen. Maar niet laten dribbelen!

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 18:09

het gaat niet om de stap maar ze wil heel snel draven en dat wil ik niet en als ik dan met kneepjes vraag of ze trug wilt ga ze dribbelen

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:19

Ow bedoel je zo. Ik zou nog steeds hetzelfde zeggen: goed je benen erbij en niet gaan hangen. Probeer haar anders wat meer naar beneden te rijden, geef haar wat meer teugel zodat ze met haar hoofd naar beneden gaat ze zal dan waarschijnlijk wel even hard gaan maar daarna gaat ze ontspannen en (meestal) dus ook langzamer.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:17

Gewoon je hand blijven ontspannen als ze gaat rennen. Dan maar een stukje hard. Stuur rustig een grote volte op en sluit die langzaam. Lekker rustig lichtrijden, dan zal ze al een stuk terugkomen denk ik. En je moet natuurlijk niet TE langzaam willen rijden, dat is ook slecht.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 12:54

Een paard kan aan de lange teugel ook gewoon langzaam gaan. Tempo kun je bepalen met zit en benen. Vertrouwen op je pony en niet aan de teugels hangen, los durven laten. Als je je hand ontspant, ontspant je pony waarschijnlijk ook en heb je meer controle!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:44

Doordat je in zijn mond gaat tegenhouden, maakt hij alleen kleinere stapjes en blijft dus dribbelen. Je mag wel ophoudinkjes maken, maar niet blijven trekken. Dus ophouding en los, ophouding, los. Verder met je zit terug naar stap halen.

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:17

je stem erbij en je benen erbij

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:18

en stap is stap en niet dribbellen maar neit in zijn mond gaan trekken!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:49

als een paard zo vreselijk gaat dribbelen, dan gooi ik de teugels los en neem haar terug op mijn zit en benen. ooit op een pony gezeten waar de ruiter de les ervoor eraf gestapt was omdat ze zo heet was. teugels los, veel ontspanning via zit en na 5 minuten was ze slaapverwekkend sloom... is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar zo werkt het dus wel. wat lusitana zegt: als jij ontspant, ontspant je pony ook.

Smari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:32

Inderdaad, waarschijnlijk verkramp je toch onbewust ergens. Zelf het goede voorbeeld geven (dus ontspannen) doet meestal snel volgen (soms duurt het ook wat langer dan je zou willen overigens.............).

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 01:00

En als ze het goed doet duidelijk belonen he! Met belonen kom je echt HEEL ver!

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 13:59

bedankt