Hoe krijg ik de afzet sneller?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

Hoe krijg ik de afzet sneller?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 21:12

Hej!
Ik heb een jonge pony die heel goed springt OK dan!
Maar m'n instructrice zegt steeds: je moet de afzet sneller krijgen Verward
Heeft iemand tips hoe ik de afzet sneller kan krijgen?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:17

Ik snap je vraag niet echt??? Dichter bij de hindernis of............
(effe off-topic: Ook in Ermelo geweest van het zomer(je avatar)???)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:23

als je instructrice dat zegt, kan je dat dan niet aan je instructrice zelf vragen? lijkt me toch dat die daarvoor betaalt word Lachen

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 21:38

ja...ik snap half wat ze bedoelt, ze zegt dat ik dan rustig naar de hindernis moet rijden en dan op de afzet de sporen er in moet doen.....hij reageert dan niet egt...
MissSisa ik was ook in Ermelo ja!! jij ook??
was egt dondersss mooi!!
kga volgend jaar weer!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:04

Annemiekbram schreef:
MissSisa ik was ook in Ermelo ja!! jij ook??
was egt dondersss mooi!!
kga volgend jaar weer!!
In welke week was??? Wij hadden in mijn week ook heel mooi weer. Zo de foto van jouw te zien....... Ik ga volgens jaar denk ik ook. Het is daar echt leuk. Maar ja, ik wist wel hoe het eruit zag want ik kom best vaak in Ermelo........

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:05

Bij ons was ermelo echt geweldig he MissSisa!!
On-Topic: Je kan proberen meer toe te rijden, bij de hindernis meer been. Niet gaan jagen, maar gewoon rustig been bij geven. Het beste idee lijkt me toch om het je instrictrice te vragen, die is ervoor!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:33

moet je in uitjes gaan springen en steeds dichter op elkaar zetten. dan worden ze heel snel Je kan de laatste sprong van het rijtje in uitjes steeds hoger leggen en eventueel op een krappe galopsprong ertussen. Ook als je een grondbalk voor de hindernis legt worden paarden sneller in het voorbeen.
Het is niet goed om een paard elke keer met je spoor omhoog te prikken. Hij moet het zelf kunnen. Je moet gewoon stil zitten en afwachten. Goed je hakken uitdrukken voor de sprong en na de sprong

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 11:52

ja wij springen ook wel eens inuitjes en we rijden ook vaak in het begin met een drafbalkje ervoor... tnx allemaal!

off-topic: ik zat in week 6 dat was van 12 t/m 16 juli alround pony's wij hadden wel mooi weer maar het regende ook wel soms!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:10

Annemiekbram schreef:
off-topic: ik zat in week 6 dat was van 12 t/m 16 juli alround pony's wij hadden wel mooi weer maar het regende ook wel soms!

Nee, kylan en ik waren in de laste week. 16 t/m 20 augustus. Het was idd erg leuk.

Maar je pony moet op je sporen omhoog??? Je moet je pony dan op druk rijden zodat hij meer omhoog komt maar niet alleen voor de hindernuis.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 14:32

ja het is eigenlijk anders...maar een beetje moeilijk uit te leggen...kijk hij springt wel enzo...maar hij gaat heel hard en dan op de afzet langzaam, nou heb ik dat ik hem 'verzamelder' naar de hindernis kan rijden maar de afzet is nog steeds een beetje langzaam

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:40

Oke, ik vind het een raar verhaal eigenlijk. Je paard racet naar de hindernis en remt dan af em vervolgens langzaam te springen.

Hou je paard voor de hindernis tegen. Laat hem langzaam lopen tot je de afstand ziet. Een paar galopsprongen van te voren haal je de rem er een beetje af waar door je paard kan toelopen.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:19

nej...ik denk dat je het niet begrijpt...het is anders....maar het is moeilijk uit te leggen...
Kijk hij galopeerd gewoon op de hindernis af....maar de afzet is te langzaam...de rest is wel snel genoeg.....
en nou wil ik dat hij sneller afzet voor de sprong
maar dan echt precies OP de afzet