Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) durfde ook niet.. probeer iemand te vinden die er wel op durft.. en als je dan een paar keer hebt gezien dat je paard bij hem/haar wel braaf is durf je misschien wel weer.. je moet eerst vertrouwen zien te krijgen en dan langzaam met stapjes opbouwen!!
Lusitana"]
Ik vind gewoonlijk dat als je bang bent, je niet moet gaan rijden,.
[/quote]
Ik vind gewoonlijk dat iedereen dat voor zichzelf uit moet maken.
[quote="Lusitana"]
want de angst voelt je paard en die reageert dus daarop, waarop rare toestanden, waarom meer reden tot angst.
[/quote]
Een paard reageert daar op, maar niet elk paard op dezelfde manier. Jonge, onzekere of nerveuze paarden kunnen flink vreemd gaan doen, maar er zijn paarden die juist heel voorzichtig met hun ruiter zijn, als ze merken dat die bang is. En er zijn andere paarden die het helemaal niets interesseert - en die ook niet buitengewoon onder de indruk zijn van bomen in het bos of kabouters in de bak. Daar krijg je dus gewoon zelden rare toestanden mee.
Die rare toestanden, en daar kan ik me genoeg bij voorstellen, zijn niet echt aan te raden. Maar vaak is dat op andere manieren ook te voorkomen.
[quote="Lusitana schreef:meestal wel helpt is zien doen en zelf niet hoeven. Op een gegeven moment krijg je dan wel weer de kriebels, dat je dat ook wel zou willen
gewend was en in 1 keer op een heel ander paard ging rijden die ik totaal niet kende
haar voor mij en stap ik op haar paard wat rond om meer vertrouwen te krijgen
..En als mijn paardje bij die ander heellief was stap ik rondje uit met haar der naast en vorige week zelfs los...het komt wel weer maar gun het tijd denk ik..als je iig het wl ech will.Want ik vind het echt erg ...dat ik bang voor der ben
) en vanaf toen was ook ik bang en schrikachtig. ik heb toen gewoon heel veel met de ponys gepoets en gewandelt en wel gewoon gelest. na een tijd ging het beter en sinds ik mijn eigen pony heb die ik voor 99% vertrouw vind ik het zelfs grappig als ze in de bak gaat racen/bokje geven. buiten vind ik dit minder cool, want moet wel het gevoel hebben dat ik alles onder controle heb.