In september ben ik naar Thailand geweest. Fantastisch land, heerlijk weer, lekker gegeten, veel gezien. Heel erg groen.
Maar ik heb ook m'n eerste strandrit te paard daar gemaakt. De mensen waren super voor die dieren, het is hun inkomstenbron. Paard kreupel=geen geld. Dus ze zijn er voorzichtig mee. Het is wel anders dan hier in Nederland, de paarden zijn veel kleiner (pony's). Je spreekt een bepaald bedrag af per uur of per half uur en je rijdt maar waar je wilt. Ben je een beginner, dan loopt de eigenaar mee.
Het was wel erg wennen, hele kleine dieren, en de beugels waren niet berekend op lange mensen, ze konden niet lang genoeg.
De foto's zijn grotendeels gemaakt door iemand met een superdeluxe camera, flink ingezoomd.
Deze 2 paardjes heb ik geprobeerd. Ik sta hier naast de eigenaar.

Door het water

Verder ook nog olifant gereden en bij een waterbuffelkamp geweest. Hier gaven ze een soort voltigeshow op de waterbuffel. Uiteraard zelf daarna dit ook geprobeerd.
Ook voor de olifanten en de waterbuffels werd goed gezorgd. Die waterbuffels hoefden eigenlijk niet te werken, alleen als er scholen (die kwamen er het meest) of andere belangstellenden kwamen werden ze ingespannen voor een show en om te laten zien hoe de rijst geoogst wordt.
Op een jonge olifant:

En wat volwassen olifant (ik zit op de hals, zat beter dan in dat bakje)

Staan op een waterbuffel:

En verder ook nog een ossenwagen gemend:

maar de fotos zijn toppie!!