in paniek aanspringen in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soetekind

in paniek aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 19:17

omdat mijn paard snel zwaar word van de dracht. rij ik er in de winter een ander paard bij..
en dat is nou net het probleem.
ze is al wel een jaar beleerd, alleen nooit echt doorgereden. aan mij de taak om dat wel te doen. ze luisterd heel goed en is goed voor het been, alleen is ze altijd in galop geschreewd/tikken met zweep
geef ik nou super rustig de galop hulpen raakt ze al helemaal in paniek en gaat ze kei en keihard draven, ik kan haar daar heel gemakkelijk in terugnemen. maarja daar heb ik haar nog niet mee in galop.
wie o wie heeft er een goede tip.
want ik wil het niet op de schreeuw/zweep manier doen, maar wel op de paardvriendelijke manier!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:27

Gewoon rustig overgangen van galop naar draf en van draf naar galop maken. Hij moet het vertrouwen weer krijgen en dat kan lang duren.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:33

Hoe gaat het aan de longe?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 19:40

aan de longeerlijn is het eigenlijk precies hetzelfde, het is gewoon paniek paniek, ik moet op commando in galop!! denk ook omdat het een jong groen paardje was toen die tijd, en dat ze er gewoon erg van schrikt. omdat er niet zo leuk met haar om is gegaan. dat meisje rijd er1x in de 3 4 weken mee. en als ze dan rijd moet alles meteen goed gaan. en zo werkt het natuurlijk niet bij een jong paard. die moet eerst vertrouwen krijgen, en dat wil ik nu ook bereiken. maar niet op een vervelende manier.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 19:40

rustige overgangen naar galop en draf zijn juist het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:59

Mijn paard kon het ook niet.(ook zo'n goed beleerd paard zogezegd Verward ).
Ik ben het gaan aanleren van uit de hoek.Maar het heeft wel eventjes geduurd voor ze het snapte.
Net voor de hoek gaan zitten juiste been hulpen wat opvangen van voor,en eigenlijk kan ze dan niet anders.
In het draafde ze ook zo hard,ik denk dat ik iedere draver voorbij stak Knipoog

Solleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:08

tinaaz schreef:
en zo werkt het natuurlijk niet bij een jong paard. die moet eerst vertrouwen krijgen, en dat wil ik nu ook bereiken. maar niet op een vervelende manier.

mss moet je eerst het vertrouwen in het algemeen opbouwen voor je haar weer probeert te laten galopperen? Als ze vertrouwen in je heeft zal ze mss niet zo vlug in paniek schieten als je haar wil laten galopperen aan de longe. En als ze in vrijheid is, reageert ze dan ook zo? Want ze zal toch wel is lekker galopperen als ze gewoon wordt losgelaten in de piste?

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:13

en vergeet vooral niet om het paard veel te belonen als ie het goed heeft gedaan