Als het buitenvoorbeen naar voren gaat moet jij tegelijkertijd omhoog, Je kunt het beste naar de schouder kijken: schouder naar voren, jij omhoog. Je kijkt dus of je gelijk gaat of ongelijk met de buitenschouder, (zie foto's )
Lusitana
Geplaatst: 21-12-04 22:38
op de foto die Nienke voor Danielle01 plaatste, wordt niet correct lichtgereden, in de vorm van dat het bovenlichaam recht omhoog komt, ipv licht naar voren om in de beweging mee te gaan. de bips moet ook dicht bij het zadel blijven. de amazone hangt ook met volle gewicht aan de teugels om niet achterover te klappen. Wil dit alleen zeggen zodat mensen niet die stijl gaan na-apen, want die is dus fout. Op de foto van bitterbal is er meer eigen evenwicht, maar die mag ook best wat voor de loodlijn komen met de schouders, maar in elk geval zit er meer onspanning in de combinatie. Sorry hoor, wilde het toch even kwijt.
Bitterbal
Geplaatst: 22-12-04 12:08
Lusitana, ik dacht precies hetzelfde als jij, maar ik had mijn haf toen pas een paar dagen!! en moest dus nog helemaal aan haar wennen, en ze was behoorlijk sterk en fris :S daarom zei ik ook dat het rijtechnisch er niet uitzag (vooral die hakken ) maar het was in ieder geval een foto die ze wilde hebben...
klomp
Geplaatst: 22-12-04 12:18
ondanks dat het paard schitterend is ben ik het wel eens met lusitana. het haflinger-plaatje ziet er beter uit. leuk paardje hoor bitterbal!
Danielle01
Geplaatst: 22-12-04 15:45
weet ik, dat het niet zo goed is. Maar je krijgt wel een indruk hoe het lichtrijden eruit ziet.
Bonny
Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-04 21:04
Hartstikke bedankt voor de plaatjes, moest ff foto voor hebben voor project op school ik ga de plaatje na tekenen , dus bedankt!
Fun_Fun
Geplaatst: 25-12-04 21:08
v0sj schreef:
Hartstikke bedankt voor de plaatjes, moest ff foto voor hebben voor project op school ik ga de plaatje na tekenen , dus bedankt!
Maak je nog collages?
Bonny
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-04 11:57
hehe ja sinds dat topic stil is gezet vraagt nu iedereen om een collage, jah hoor ik wil er wel eentje voor je make ik heb je pb gestuurt