in een van men vorige topics vertelde ik over hte paard waar ik altijd mee rijd dat ze niet fijn meer liep
Nu staat ze helaas mank, en gaat ze terug naar de eigenaars
Maargoed, deze merrie is een echt braaf paard, ze zet geen stap opzij, maar is niet makkelijk om "goed te rijden"
helaas heb ik 2 jaar geleden een val gemaakt van een groot paard, waardoor ik zeer bang geworden ben
ik heb ene jaar gereden op een pony, en nu sinds een jaartje op deze merrie
probleem is, ik durf op geen andere paarden
doordat ze mank staat moest ik vorige week op een grote ruin,
maar die is ook zeer braaf, en na wat gewenning had ik er niet veel problemen mee
gister reed ik op een wat jongere merrie
die is over het algemeen wel braaf, maar ze zou durven schrikken
dus ik heb er maar een elastiek aangehangen (wordt meestal daarmee gereden, mar kan ook zonder, maar ik durfde nog niet)
nu in die 2 lessen ben ik veel verbeterd vind ik
vrijdag rijd ik normaal een prive, en dan ga ik een ander paardje uitproberen
maar ik kan er niks aan doen, ik denk heel de tijd aan het feit dat ze zou durven schrikken, dat er geen stuur meer zal opzitten, dat ze bokt, dat ik er ga afvallen
en das echt niet geestig om te rijden hoor...
[edit ellende: op verzoek ts smiley uit titel verwijderd]

. En ik heb nog heel lang schrik gehad, zelfs in die mate dat ik praktisch niet meer durfde draven zodat iedereen dacht dat ik een beginnelingetje was... Maar na een hele tijd schrik kroop ik op een moeilijk paard en dat mocht bokken en steigeren zoveel hij wou, ik viel niet... En dat heeft mijn vertrouwen teruggegeven, nu rijd ik weer een stuk beter, nog niet helemaal zoals tevoren, maar het gaat alweer heel wat beter! Ik heb dus gewoon ingezien dat ik echt wel blijf zitten, misschien moet je gewoon op de moeilijke paarden kruipen en de uitdaging aangaan...