Een probleem!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tizzy

Een probleem!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 20:14

ik zit met een probleem mij lieve verzorgpony is een hele lieve pony Schijnheilig in de omgang enz.maar met rijden will in draf aleen maar heel snel het is de laatste tijd wel al wat minder Haha! maar het gaat nog steeds niet lekker hebben jullie advies voor mij?????? daar zou ik heel bij mee zijn groetjes brittany en hoefjes tizzy

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:18

Hoi Hoi!!
Wat je vooral niet moet doen is trekken of hangen!! Klinkt logisch, maar let er maar eens op, je doet het bijna zonder dat je het zelf merkt. Als dat in orde is, moet je proberen om geen rechte lijnen te rijden met je paardje, dus veel figuren rijden. Houd altijd je been eraan en als hij echt onder je uit dendert, dan korte kneepjes in de teugel. Let er ook op dat je zelf niet steeds sneller licht gaat rijden. Als hij weer eens sneller gaat, lekker langzaam lichtrijden (eigenlijk achter blijven bij zijn bewegingen) en vooral zelf lekker rechtop blijven zitten.

Wat je ook moet proberen is om veel te schakelen en overgangen rijden. Ook in de draf zelf, dus langzamer en dan weer iets sneller.

Gaat dit allemaal goed, dan probeer je de rechte stukken steeds iets langer te rijden. Gaat hij weer harder, dan rijdt je een volte in, langzamer lichtrijden en probeer je het weer opnieuw!

Succes ermee!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:22

Allereerst zou ik goede les gaan nemen. Het is van hieruit niet te constateren waar jouw probleem vandaan komt. Ik zou nu zeker niet de pony langzamer proberen te laten lopen, maar gewoon lekker laten doorlopen en wat figuren rijden. Als de pony zich ontspant dan zakt het tempo vanzelf wel.
Als je een hele hete pony hebt (bijv. door het ras, een volbloed ofzo), dan zou ik de eerste tijd nog niet teveel overgangen gaan rijden, want dan worden ze alleen maar heter. Als het juist uitprobeer-gedrag is, dan moet je wel veel overgangen gaan rijden.
Maar met een goede instructeur moet het probleem best opgelost kunnen worden.

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 20:31

danielle01 wat jij gezegt had ik al gedaan en dat heeft uitstekend geholpen daar door is het minder geworden zoals je in me verhaal leest maar in iedergeval als nog bedankt

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 20:32

scum het is een kruising tuiger/welshA dus heel heet is ze niet hoor maar bedankt

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 21:41

niemand meer???

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 22:40

?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:24

ik zou beginnen met leren trager gaan in de longe, ik heb het ook moeten doen

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:25

ik zou beginnen met leren trager gaan in de longe, ik heb het ook moeten doen

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 19:10

bedankt maar was ik al 2 dagen mee bezig en dat werkt uitstekend:D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:32

kleine bochten tlekens maken loopt hij/zij vanzelf slomer Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:35

Tizzy, graag niet op jezelf reageren om je topic hoog te houden.

cadanslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:11

ik reed vaak op een heel druk paardje..die heel hard ging draven en ik moest hem gewoon eerst 10 minuten laten lopen, niks eraan doen...als ie wou galloperen, gewoon laten..en als hij dan was uitgeraast beetje aan de teugel gaan vragen en langzamer lichtrijden.
je moet hem proberen te laten ontspannen lijkt mij want dan gaan ze meestal niet zo hard....een paardue dat ontspannen aan de teugel loopt kun je meestal in alle gewenste tempo's laten lopen *LOL*
ik zeg niet dat dat laten lopen bij jou paardje ook werkt, maar bij mij heeft het heeel goed gewerkt OK dan!

lonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 14:34

wat ook belangrijk is om zelf goed in het ritme van het lichtrijden te blijven, dus niet met de snelheid van je paard mee gaan. Zo kun je de snelheid met je zit verminderen. Pobeer je paard netjes aan de teugel te laten lopen en zet niet te veel druk op je teugels maar ontspan je handen!

Succes OK dan!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:43

Los laten.
Voorwaarts rijden.
Been eraan.
Overgangen maken Lachen

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:51

veel overgangen rijden, niet aan de teugels gaan hangen en vooral zelf ontpannen blijven!

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:17

niet gaan trekken veel kleien figuren rijden en op juh zit rijden met juh stem werken wil ook wel eens helpen