Dap (paard) was al in een dram bui, maar t kon erger. met losrijde ging t wel redelijk, en toen moest ik de ring in. de proef ging wel redelijk, 151 punte. ik had mn staatje alleen nog niet gezien, dus ging weer losrijde voor de 2e proef. 2e proef gerede, ook niet heel slecht maar hij was nog steeds aan t dramme. ook weer 151 punte.
wat is er nou aan de hand, dit paardje heeft heel sterk de neiging om heel kort in de hals te worden, en daar ben ik gister gigantisch op afgestraft. ik heb eigenlijk beide proeven mn hande echt gewoon bijna overdreven naar voren gedaan en em op mn zit gerede, dit hoort natuurlijk ook, maar hij zakt niet, hij blijft maar bovenin lopen. en ik kan me voorstelle dat dit niet echt is wat een jury wil zien. maar voor mij is het banketstaaf.
verder rijdt mn instructrice ook concoursen met em, zij is m1 en dan is t natuurlijk niet erg als ie zo hoog bovenin loopt, dus zij rijdt wel punte met em, en dit is best frustrerend kan ik je zegge!
nou is mijn vraag of er mensen zijn die weten wat ik hiertegen kan doen, dus dat ie meer gaat zakken en meer gaat ontspanne, want dat doet ie ook nie in een proef, heb ook altijd 4en voor t halthoude en halsstrekke, want dat doet ie nie, of hij loopt van t achterbeen af, en dan ga ik heel hard
het is altijd wat. Waarschijnlijk loopt het paard wat opgerichter dat het in de M wel wordt goedgekeurd
terwijl ik anders altijd 8en haal voor halsstrekken. Ik rij ook B trouwens

)