Röskur de IJs @ dressuurwedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Röskur de IJs @ dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:11

Tja, foto's van de wedstrijd zelf heb ik niet. Ik had 145 punten. Wel had ik het idee dat de proef fijn verliep. Helaas wist de jury niet dat Röskur 'normaal' een vrij langzaam tempo heeft. Nu was hij iets voorwaartser, hij luisterde goed en was vrij relaxed, dit was voor het eerst dat we in een binnenbak reden en dat was fijn. Hij is snel afgeleid en nu dus niet, er was niks te zien Lachen. Nou ja, alhoewel we laatste waren geworden ben ik super tevreden erover, want hij is de laatste tijd enigszins humeurig. Ik ben niet gaan vragen, gisteren had ik voor het eerst in twee weken weer gereden, in de les, en naja toen wilde hij al niet en op een gegeven moment gaat ie dan echt een beetje klieren Bloos Dus maar gewoon, hop, ontspannen gereden met een losse contactteugel en hij hoefde niet na te geven oid. Het was trouwens een onderlinge wedstrijd, wintercompetitie van mijn ponyclub. Nou ja, hier de foto's:

Afbeelding
Röskur's mooie hengstenvlecht, gemaakt door Marijke (hunter87 @ bokt). Kusje Helaas was hij na het losrijden zo verzakt dat we besloten 'm eruit te halen...

Afbeelding
Ik + het knollebeest

Afbeelding
Het is erg raar mezelf met zulk strak haar te zien Bloos (ik heb normaal twee plukjes aan allebei de kanten, beetje afgezaagd maar ik vind het zo strak er niet zo leuk uitzien, bij mij. Bloos)

Afbeelding
Een inimini losrijfoto Clown (de bak was nogal groot dus vandaar dat sommige van nogal ver weg zijn.)

Afbeelding
Nog een losrijfoto.

Afbeelding
Beetje vage losrijfoto...

Afbeelding
Weer zo'n vage / kleine.. Bloos

Afbeelding
En nog een...

Afbeelding
Knappe poonie. (mijn benen vliegen weer alle kanten op Bloos)

Afbeelding
Rösje van dichtbij.

Afbeelding
En weer van ver weg...

Afbeelding
Nog een losrijfoto...

Afbeelding
En nog even stappen.

Afbeelding
En weer...

Afbeelding
Vet interessant joh, zo'n auto. Verward

Afbeelding
Ohh deze vind ik echt zooo lief!! Lovers

Afbeelding
Ik kijk alsof ik het heel moeilijk heb Verward Maar eigenlijk was ik blij dat Röskur vrolijk keek. Marijke maar gauw foto's maken zolang ie zo voor zich uit bleef staren met de oortjes naar voren. *LOL*

Na mijn proef gingen we naar huis (100 meter lopen Knipoog) om patatjes te eten. Aangezien ik het niet kon ging Marijke Röskur nog even bandageren (tsja je moet toch wat als je een paar uur moet wachten op de prijsuitreiking Bloos), het zag er al stukken beter uit dan mijn poging vorige keer.... Bloos

Afbeelding
Tadaa! Rösjepaard mocht even gras eten in de tuin. Lachen (de singel zit overigens aan beide kanten op z'n lost, en kan op z'n strakst aan beide kanten als hij helemaal goed aangesingelt is, dus hij had er geen last van...)

Afbeelding
En nog een keer...

Toen we weer terug gingen, ging Marijke er nog even op. Haha!

Afbeelding
Zo slecht staan die bandages hem toch nog niet? Cool

Afbeelding
Röskur's hoofd in zijn infameuze drölt. Schijnheilig

Afbeelding
En hier nog een keer maar dan van voor. Haha! (beetje scheef, ik was druk bezig met fietsen)

Afbeelding
En dan natuurlijk zielig kijken en drammen alsof je nooit te eten krijgt, nadat je een uur in de tuin hebt staan kanen. >;)

Ik kwam Nimber ook nog tegen, maar pas toen Marijke vroeg waar ik "Kim" van kende en ik zei "huh, kim? ik ken geen kim" Bloos en zij zei dat het Nimber was, dus zo'n uhm, nou ja flink poosje later, kwam ik erachter dat zij dat was. (sorry Nimber Knipoog)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:14

hahaah het blijft een leuk paardje, lekker wollig Lovers

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:17

leuke foto's hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:18

wow, veel foto's zeg! Jammer dat de meesten een beetje klein zijn Scheve mond
Leuk beestje hoor, heeft wel een dikke berenvacht zeg Bloos

Jammer van je punten, maar als je zelf maar tevreden bent is veel belangrijker. Volgende keer beter misschien

Terotalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:23

Leuke foto's hoor en echt een lief ponytje heb jij

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:56

Leuke foto's Haha!
Dat je zelf tevreden ben is veel belangrijker dan je punten hoor Lachen

Grappig een Ijslander met bandages, zie je bijna nooit, staat wel sjiek hoor Cool

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:06

Leuke foto's Lachen.
Ik ben dol op wollige paardjes Lovers (en dan vooral wildkleurbruin Tong uitsteken)

Wel fijn dat je een goed gevoel had over de proef. Dat is inderdaad belangrijker dan het aantal punten.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:17

leuk leuk leuk *LOL*... Jammer van de punten maar als je zelf weet dat je het goed gedaan hebt Knipoog

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:18

Lueke foto's. OK dan!

Ik weet dat ijslanders met lange beugels gereden worden, maar mss is het iets makkelijker om je tenen naar binnen te houden en iets steveiger met je tippen in de beugels te zitten als je voor de dressuurwedstrijd je beugels een gaatje korter maakt. Lachen

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:23

Dus dat is hem Lachen
wat een schatje.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 14:23

Die bandages Haha!
De foto van Roskur zijn hoofd 'in infameuze drölt' vind ik trouwens supermooi!
Ik heb net een IJslander (Gerpir) geportretteerd voor iemand, en die had precies zo'n leuke wakkere uitdrukking.
En verder denk ik dat je best tevreden mag zijn met het wedstrijdresultaat. Leuk dat je dit doet met je IJslander!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 17:39

wat een leukertje Haha!:D echt schattig,, t lijkt me echt zon knuffelpony Haha!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:23

Hey!
Ik kwam gistermiddag nog langs de riant rijden, en toen dacht ik al dat de PC er een wedstrijd had!!! Jammer dat ik het niet eerder wist, want dan was ik even komen kijken. Volgens mij was de prijsuitreiking aan de gang toen ik langskwam.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 19:35

Tsja, ik ben een echte recreatieruiter, dus - gelukkig - maakt het resultaat me niet zo veel uit, ik weet dat we geen superdressuursterren zijn, haha. Lachen (ik vond het al super genoeg dat we met onze beider allereerste dressuur, spring en cross samengestelde wedstrijd op de ponyclub eerste waren geworden. want bijna iedereen daar is zo veel beter dan mij Haha!.)

Carola, 9 januari en 22 februari zijn de andere twee wintercompetitie dressuur wedstrijden dus als je die dagen toevallig langskomt... Knipoog

Askja: Röskur had er zin in, ik was er erg blij om want de laatste tijd issie nogal humeurig, maar gisteren dus niet. (misschien omdat het 'lekker' koud was, ik was ook wel in m'n nopjes; het vroor, maar het waaide of regen/hagel/sneeuwde niet. Lachen ) Hij was lekker wakker en voorwaarts, en hij is uit zichzelf niet zo'n enorme peperkont. Knipoog Het weer hielp trouwens super mee met het foto's maken!! Mijn digi flitst nogal snel, zoals op sommige foto's te zien is, als het gewoon overdag zonder bomen oid is en de zon schijnt niet dan gaat ie al flitsen Verward Maarja het is ook zo'n goedkoop ding, gelukkig wel met een goede lens, ik vind zelf dat ik er nog best redelijke foto's mee kan maken, prijs-kwaliteit verhouding.

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:15

A gut wat een leuke foto's! Lovers Vooral die "drölt foto" is echt super schattig!
Ik vind hem trouwens best wel fotogeniek hoor, hij staat op heel veel foto's blij te kijken met zijn oortjes naar voren!

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:28

Nou ik denk dat ik je maar niks meer aanbied!
wel leuke foto`s

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:29

denk dat je beugels ongelijk zitten, kijk maar naar die foto met je commentaar van je zwabberbenen.. Maar ja, kan misschien net toeval zijn.

Ben zelf niet zo weg van ijslanders, ze zijn geloof ik ook niet zo heel geschikt voor dressuur, ofwel? (nee, heb geen vooroordelen maar over het algemeen zijn ijslanders vooral recretiepaardjes geloof ik).

Maar echt wel dat het een leuk pluizenbolletje is!

Is het trouwens wel verstandig om je paard zonder halster of iets maar met zadel los te laten grazen? Helemaal als je nadenkt dat het zadel erg loszat, waardoor de kans op glijden van het zadel bij een sprong opzij direct gaat glijden? Lijkt me kleine moeite om volgende keer ook even zadel eraf te halen..

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 20:42

Bienotje: Is toeval. Knipoog Ik heb namelijk van die handige nummertjes op mijn beugelriemen en ze zitten al meer dan een jaar elke keer als ik rij op deze stand... Lachen IJslanders zijn níet voornamelijk recreatiepaardjes, ze worden vooral ingezet in de gangensport. Dus wel degelijk sportpaardjes. Maar die van mij niet hoor, ik moet nog heel wat lesjes nemen voordat ik een sportpaardtölt uit Röskur kan rijden. Ik had Rös wel een halster om kunnen doen, maar hij stond in onze - afgesloten! - tuin, dus veel kon er niet gebeuren. Het zadel.... Tsja, beetje dom, niet aan gedacht Rolleyes Ik bedenk het me ook nu pas, want eigenlijk is het ook vrij logisch. Rolleyes Hij is trouwens het allerrustigste paard wat ik ooit heb gekend dus zeker in een bekende omgeving (de paddock staat pal achter dat gras), en met al die vacht had ie volgens mij een beste sprong moeten maken voor het zadel zou gaan glijden. Zelfs als het had geschoven zou het hem ws weinig deren, en we konden hem zien vanuit huis dus dan hadden we het ook snel door gehad. Lachen

Helen... Kom jij maar eens hier paddock foto's maken van Katla en Röskur, dan piep je wel anders. Knipoog Misschien ben ik ook wel verwend, want Domi die staat gelijk met het hoofd in de lucht als je met een fototoestel aankomt, die heeft sterallures. *LOL*

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:15

Bienotje schreef:
Ben zelf niet zo weg van ijslanders, ze zijn geloof ik ook niet zo heel geschikt voor dressuur, ofwel? (nee, heb geen vooroordelen maar over het algemeen zijn ijslanders vooral recretiepaardjes geloof ik).

Maar echt wel dat het een leuk pluizenbolletje is!

Hmm... IJslanders kunnen wel degelijk sportpaarden zijn. In de dressuursport zullen ze misschien nooit echt uitblinken (al zijn er genoeg IJslanders die toch wel een leuk proefje kunnen lopen), maar tijdens de IJslanderwedstrijden lopen ze de sterren van de hemel.
Ik zie IJslanders niet direct als leuke lieve wollige rustige recreactiepaarden.
Toch jammer dat ze zo bekend staan.

Hier nog even het bewijs Knipoog Een IJslander als Sportpaard

Sorrie Iris, voor het offtopic gaan. Maar moest hier natuurlijk even op reageren.

Edit: Ik zie nu dat jij dit ook al hebt geschreven... nouja... dan maar een beetje dubbel Lachen

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:20

ik vind het een leuke ijslander hoor
en wat ziet hij er leuk uit
wat leuk dat je een dressuurwedstrijd heb gereden met hem
dat hoor je niet vaak, maar ze kunnen het wel!!
groetjkes kim

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:31

Aaaaah lief!! Jammer van je punten maar; een voldaan gevoel is beter dan een gewonnen prijs. Lekker cliche he, maar klopt wel! Knipoog

Die vlecht staat em ook heeeeel mooi!
Tipje voor de hengstenvlecht: Koop pektouw en naai de hengstenvlecht zeg maar vast. Daar zie je niks van en zo blijft hij wel prima zitten. Werkt bij onze paardjes wel super!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:02

Leuke foto's zeg en een die bandages misstaan hem zeker niet Lachen

Alleen zit je beugel (rechts) gedraaid (weet niet of iemand het al had gezegd), ooh wacht, misschien hoord het wel zo bij een IJslanderzadel (dan heb ik niks gezegd hoor)

Pff wat een niks zeggend iets heb ik hier boven getypt zeg Tong uitsteken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:20

Ach, misschien is sportpaard wel niet het goede woord. Maar echt de sterren van de hemel in de dressuur lopen ze nu eenmaal niet (niet dat ik weet tenminste). Vandaar dat ik het wel leuk vind dat je wel een dressuurwedstrijd met hem heb gereden.

O ja, ik rijd zelf een haflingertje, dus niet zeggen dat ik ras bevooroordeeld ben allemaal hoor.

Daarnaast heb ik ooit een iemand gekend die geen steek verder kwam met haar ijslander, die kon dr echt bijna niets mee aangezien zij en haar instructrice beweerden dat je ijslanders op een heel andere manier dan gewone paarden moest benaderen en rijden en noem maar op omdat ze speciaal waren. Ben ik wat dat betreft misschien wel een beetje bevooroordeeld, mijn type ras is het nu eenmaal gewoon niet..

En aan de andere kant, kgeloof best dat je je paardje goed genoeg kent en dat er niets gebeurt met zadel en zonder halster ofzo. Maar voorkomen blijft altijd beter dan genezen zeggen ze toch altijd?

Groetjes..

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:23

Leuke foto's, lief paardje Lovers
Staat hem stoer, die bandages! Cool

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:22

Stoer hoor die bandage's Jammer van je punten maar ach de volgende keer beter.
Ik vond de pass de deux erg leuk gedaan! Jammer dat er in het begin zoveel problemen waren met de muziek.waardoor het zo uitliep dat de prijsuitreiking even in 3 minuten afgeraffeld moest worden maar helaas niets aan te doen.