Knik in, in me linkerheup

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Knik in, in me linkerheup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 17:57

Zie titel, hier heb ik dus last van... Op sommige momenten knik ik dus in, in me linkerheup. Trek ik me linkerbeen in en tsja.. heel raar dus Scheve mond

Kan het niet zo goed omschrijven....

Zijn hier meer mensen die er last van hebben en wat doen jullie eraan?

Hoe is het om dit te zien voor andere mensen? Dat je er als een beginner op zit ofzo?

Groetjes, Sandra & Coentjuh Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:26

Het is een vrij algemeen probleem en het is heel goed dat je het weet van jezelf, want dan kun je er wat aan doen!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 18:44

Lusitana schreef:
Het is een vrij algemeen probleem en het is heel goed dat je het weet van jezelf, want dan kun je er wat aan doen!

Algemeen? Dat meer mensen het hebben?

Nee, ik weet het niet van mezelf, m'n instructeur zei het.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:57

ik heb het ook links en grrrrrrr. been goed lang houden en wat druk op je beugel. ik heb zelf ook het idee dat ik dan net teveel drijf of moet drijven.

viola1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:13

ik het er ook last van, dan knik ik in in mijn zij. Zeer irritant. Om dit op te lossen moet je zorgen dat je goed recht zit en naar voren kijken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:15

jaaa ik doe t ook! ook links..
ik moet er nu goed om denken om op mijn "gat"te gaan zitten zo houd je je heupen goed...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:25

goed op je zitbeenknobbels zitten ofzo hoorde ik ?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:53

als je merkt dat je je heup in knikt ff oefeningen doen om "los" te worden.... dus als je je linker heup in knikt, paar keer naar rechts buigen, dus je rechter heup giganisch inknikken zeg maar.......

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:08

Jep, hier nog een. Ook links, en ik zet ook mijn hoofd er nog scheef op.

Ik voel nu wanneer ik scheef zit (meestal Haha! ) en ik kan het ook wat corrigeren nu. Ik ben gewoon op de grond gaan staan en heb gekeken wat ik nu precies doe. Op het moment dat ik bv ga galopperen knik ik links helemaal in. Wat ik dan ging doen is naar links gaan hangen met mijn bovenlichaam. Heb ik op de grond 'nagespeelt' en zo kwam ik er achter dat dat alles alleen nog maar erger maakt. Net zo lang zitten kijken wat ik nu precies moet doen totdat ik mijzelf op de grond kon verbeteren. En nu weer hard aan het oefenen op het paard.

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:04

hihi heb k net iets over gelezen. Net als een paard is de mens ook van nature scheef. Bij jou zijn je linker-zij-spieren dus korter en sterker. Die kun je oprekken door bijvoorbeeld je linkerhand de lucht in te steken. Ben je trouwens linkshandig? Ik heb het gezien op www.paardenbegrijpen.nl en dan bij houding en zit.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 21:20

Woodstock schreef:
hihi heb k net iets over gelezen. Net als een paard is de mens ook van nature scheef. Bij jou zijn je linker-zij-spieren dus korter en sterker. Die kun je oprekken door bijvoorbeeld je linkerhand de lucht in te steken. Ben je trouwens linkshandig? Ik heb het gezien op www.paardenbegrijpen.nl en dan bij houding en zit.

nee ben echt rechts Tong uitsteken

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:20

Ik heb er ook last van , jaren geleden werd ik er tijdens een van mijn lessen op geattendeerd. Ik vond en vind het nog heel moeilijk om dit steeds te corrigeren. Ik merk het aan mijn beugels als ik weer 'inknik' ... Scheve mond

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 08:30

Een heleboel ruiters / amazones hebben dat inclusief ik Haha! Het is idd een veel voorkomend probleem. Vooral wanneer je een volte ingaat gebeurd dat snel.

Probeer dan je binnenheup naar vore te duwen. Daarbij goed druk op je binnenbeugel houden. Verder is met deze veelvoorkomend probleem erg belangrijk dat je er constant aan herinnert wordt. Dus zet maar eens iemand naast de bak neer die elke keer zegt tijdens een wending: denk om je binnenheup!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:16

ben het met kimmy eens *LOL*
ook wat vaker zonder beugels rijden....
dan gaat het niet meer zo automatisch fout (hoop ik) omdat je dan anders gaat zitten. (meestal beter)

OK dan!

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:17

het beste hulpmiddel is er veel opletten en oefeningen maken aan de longe. dat is de enige manier om je echt te concentreren om recht te blijven zitten. qua oefeningen helpt het om je linkerarm omhoog te steken, goed te rekken, bij sommoge mensen helpt het zelfs om helemaal naar rechts te buigen en dan weer recht te gaan zitten:p kan je ook eens proberen (weet alleen niet of dit alles bij jullie zal helpen)

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:29

Coentjuh schreef:
Zie titel, hier heb ik dus last van... Op sommige momenten knik ik dus in, in me linkerheup. Trek ik me linkerbeen in en tsja.. heel raar dus Scheve mond

Kan het niet zo goed omschrijven....

Zijn hier meer mensen die er last van hebben en wat doen jullie eraan?

Hoe is het om dit te zien voor andere mensen? Dat je er als een beginner op zit ofzo?

Groetjes, Sandra & Coentjuh Knipoog

Ik heb precies he zelfde! Het begint nu weg te trekken, maar het kan problemen veroorzaken. Mijn pony wou op een gegeven moment niet meer goed door de hoeken. Hij ging zich dan omdraaien. Dat probleem komt nu alleen nog maar voor als ik scheef zit. Is einglik wel goed. Dan denk ik weer. Oja! Recht zitten Blond

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:30

Oja en ik hang naar rechts. Dus had op de linkerhand problemen. Um, tja, veel oefeningen doen! Zoals, veel volte's, recht rijden, en recht zitten:P

F3MMI3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:49

Dat heb ik ook precies het zelfte!!! als ik zonder beugels rij heb ik het minder. Het help ook wel om te kijken of je handen precies naast elkaar hebt en om te voelen dat je even veel druk hebt op beide beugels heb ik wel eens gehoord maar dat voel ik zelf niet zo goed.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:09

Ik heb dit ook, maar dan met mijn rechterbeen.
Mijn paard loopt op de rechterhand ook schever, omdat ik scheef zit.
Ik moet mijn rechterbeen goed lang houden waardoor ik het gevoel heb dat ik scheef zit. maar dan zit ik juist recht.
Op voltes moet ik mijn voeten uit de beugels doen omdat ik dan pas goed zit. Als je een paar keer met je voeten uit de beugels rijd dan voel je het wel. Dan kun je niet scheef zitten want dan donder je eraf.
Zo zijn wij steeds aan het oefenen.
Succes!

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:28

Ik doe dat ook, alleen dan rechts. Zonder beugels rijden vind ik heel eng want dan heb ik dus echt het gevoel dat ik er links afval. En doordat ik het eng vind span ik alles samen, en daardoor val ik juist bijna. Daar zal ik me overheen moeten zetten want ik denk dat ik, en jij waarschijnlijk ook, alleen alleen recht op m'n paard kom door veel zonder beugels te rijden.