Tenen naar buiten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Tenen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 10:15

Ik heb de zoekfunctie geprobeert, maar vond niet echt wat ik zocht.

Ik heb dus een probleem. Ik steek mijn tenen altijd erg naar buiten, het zijn net kapstokken Bloos. Nou probeer ik er steeds op te letten, in stap ziet het er al beter uit. Maar nou zag ik foto's van deze week en sta ik der weer op als een pinguïn...

Heeft iemand tips of oefeningen die hier tegen helpen?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 10:36

Probeer je voeten tegen elkaar aan te krijgen, onder de buik van je paard door. Dit heeft bij mij heel erg geholpen.
Hierdoor ga je in de heupen al draaien en dat is waar je moet draaien, want je kan je enkels niet forceren door de 90 graden te laten draaien.

Welshcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 10:52

Hoi,
Ik kan in stap mijn voeten mooi houden, maar in draf en galop lukt het mij ook niet Huilen . Zit dus denk ik met hetzelfde probleem.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 10:55

Hou je veoten als Wim Schroder. Doe ik ook............. Het schijnt niet echt makkelijk te zijn. Maar ik kan het Cool En niet eens voor geoefent.

DEESenJAMBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:27

Ik had dat ook heel erg, ik heb a-symetrische beugels aangeschaft, en ben gewoon heel veel gaan oefenen. En ik heb t nu niet meer! succes Lachen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:36

Probeer niet te veel je tenen naar binnen te doen, maar juist je enkels een stukje naar buiten. Hierdoor druk je ook je knie een stukje verder in je zadel. Probeer hierbij wel je been eraan te houden, dus niet je benen gaan afsteken. Verder... heel veel oefenen, ga op buitenritjes maar eens op je houding letten en dan als je gaat dressuren op je pony. Uiteindelijk gaat het dan vanzelf.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:38

een vriendin van mij had ook het probleem en ze wou ervan af. op de manege staan er aan de piste echt hele dikke lantaarnpalen en als je daar eens tegen bots dan hou je je tenen wel naar binnen.

en ook had ze aan me gevraagd of ik eens wou opletten en elke keer ik het zag en ze stond stil heb ik haar voeten eens goed "gekraakt" om het zo te zeggen en nu rijd ze mooi met de tenen naar binne Haha!

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:57

Je tenen naar buiten steken is een signaal dat je niet goed in balans zit, vervolgens leer je het jezelf aan.. en dan zit je er mee... dat van die enkel naar buiten drukken is een betere oplossing dan verwoed proberen je tenen naar binnen te doen, je voelt je waarschijnlijk net een clown.. probeer dat van die enkels naar buiten en oefen idd heel bewust op je zit. mss zou het een idee zijn om 1 á 2 keer per week je paard door iemand te laten longeren en dat jij er dan op gaat zitten, tijdens het longeren, en het enige waar je op gaat letten is 'goed zitten'

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 12:01

MissSisa schreef:
Hou je veoten als Wim Schroder. Doe ik ook............. Het schijnt niet echt makkelijk te zijn. Maar ik kan het Cool En niet eens voor geoefent.

Ja jij kan alles nogal snel en goed hé Scheve mond

Bedankt voor de nuttig tips, ik ga ze zeker gebruiken .

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:06

Sylleke schreef:

Bedankt voor de nuttig tips, ik ga ze zeker gebruiken .

MisSisa, ik zie jouw tenen anders ook nogal kapstokkig staan .. >;)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:19

Sylleke schreef:

Dat lijkt alleen maar zo.........

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 12:22

Dacht ik wel, want je bent niet Anky noch Wim Schroder.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:32

Sylleke schreef:
Dacht ik wel, want je bent niet Anky noch Wim Schroder.

Nee, gelukkig eigenlijk. Abnders wordt het wel saai. Ik heb alleen mijn voeten zo. Maar de rest Cool

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 13:43

Ow my god, kind je irriteert me zwaar en ik heb niets aan jouw opmerkingen dus blijf gewoon uit m'n topic...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 13:47

Is het mogelijk om elkaar gewoon zinnige tips te geven?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 13:48

Apple schreef:
Is het mogelijk om elkaar gewoon zinnige tips te geven?

Ja, oke.

Doe je voeten wat minder ver in de beugels. Zo kunnen je voeten wat minder naar buioten en heb je ook minder kapstokjes.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 14:03

Bedankt Lachen, maar dat is het dus niet. Mijn voeten zitten niet ver in de beugels, ik draai m'n tenen gewoon echt naar buiten.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:16

Kijk zo bedoel ik het ook niet
Ook als je voeten normaal in de beugels zitten kan dit. Wat ik bedoelde:
Afbeelding
Kijk hij heeft zijn voeten zo in de beugels dat zijn tenen nooit kapstokjes kunnen worden. Hij draait ze wel naar buiten. Maar je ziet het dan niet. Omdat de ruimte te klein is om je tenen te kunnen draaien.

Je hoeft het niet zo overdreven te doen..........

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 14:25

Maar hij is wel aan het springen Knipoog, ik kan het normaal nog niet.

Maar hier even een foto, zo ziet er dus uit bij mij Lachen (is wel vrije xtreem, zo rijdt ik nu ook niet altijd Tong uitsteken):
Afbeelding

Maar toch zitten m'n voeten niet ver door de beugels:
Afbeelding

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:34

Nee, oke, maar probeer je voeten maar eens nog minder ver in de beugels te doen. Ik kan het ook. Dus waarom niet??? Alleen bij mij ging het van zelf en bij andere mensen weer niet. Maar volgens mij kun je het wel aanleren(al schijnt dat niet makkelijk te zijn Cool )

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:40

Als ik de foto's zo eens bekijk (vooral de 2e) heb ik ook het idee dat je wat gespannen zit. Probeer je been maar iets meer af te laten hangen en ga iets meer zitten in het zadel.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 14:59

Ja die foto's zijn van een tijdje geleden, dat gespannen gaat nu weer beter, alleen de tenen nog niet.
Op het zitten ben ik erg aan het letten, en dat gaat al vrij goed.

Kan ik dat af laten hangen mssn ook oefenen door zonder beugels te rijden?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:27

Sylleke schreef:
Kan ik dat af laten hangen mssn ook oefenen door zonder beugels te rijden?

Denk het wel. Dan moet je wel ontspannen enzo.........
Je kan oook proberen ligt te rijden zonder beugels, daar leer je ook wel van zitten!!! Haha!

trix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:21

Oi:)

Nou ik heb wel een tip alleen het is best wel een pijnlijke tip maar het helpt wel heel goed!

Doe strotouwtjes om je beugels en aan de singel vast,niet te los natuurlijk want dat helpt niet.
Het is wel pijnlijk en een beetje moeilijk opstappen,maar het helpt heel goed naar een paar keer rijden.

Veel succes verder.
Kus kim

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:25

Dit probleem heb ik ook vaak! whah ik oefen het altijd op de fiets, tenen naar binnen Tong uitsteken. Maar bijvoorbeeld bij m'n andere verzorgpaard, die hebben een zadel waar ik in verzuip (veelzijdig, maar het lijkt wel springen, terwijl ze dat paard naar de ZZ hebben getraind :S) maar ja, daar kan ik het al helemaal niet!!! Dat ligt aan het zadel! (zei instructrice bij mij op stal)