Vanmorgen ging om kwart voor zeven al de wekker, snel onder de douche en aankleden.
Ik wilde om acht uur wegrijden zodat ik tussen negen uur en half tien bij Stalhouderij Hof van Ede zou zijn, de startplaats van de tweede editie van de Veluwe Tinker Rit. Wat een lekker weer was het onderweg naar Ede en ik was er dan ook van overtuigd dat de weergoden het ons gunde vandaag.
Om negen uur arriveerde ik al bij Hof van Ede en Marco was al druk in de weer om het zandpad te egaliseren zodat alle auto’s en trailers probleemloos het erf konden bereiken.
Even over half tien kwam de eerste deelnemer al aan. Er was een knus hoekje gecreëerd door Marco, bij de loopstal, gezellig in de ruimte naast de Tinkers. Petra had heerlijke koffie en thee gezet met wat lekkers erbij.
Toen iedereen er was zijn we de paarden gaan poetsen en klaarmaken om zo rond elf uur te kunnen gaan beginnen met de rit. Helaas was het inmiddels behoorlijk aan het regenen maar dat weerhield niemand. Na enige tijd hield het regenen op en brak zelfs zo nu en dan de zon door, mmmmm heerlijk.
Iedereen was aan het genieten en elke keer als ik omkeek naar achteren zag ik een mooi groot bont gezelschap, wat een mooi gezicht is dat! Een heuse variatie aan Tinkers.
Er zat zelfs een supersnelle race-eend uh Tinker in de groep en die wilde ook alleen maar ruim voorop, wie beweert dat tinkers sloom zijn, die kan dat meteen weer intrekken.
Na een heerlijke rit van 3 uur kwamen we aan bij de lunch plek. Daar hadden de medewerkers van Stalhouderij Hof van Ede een mooie tent neergezet met kacheltje om op te warmen. Teven waren er touwen gespannen zodat alle paarden netjes vastgezet konden worden.
Voor de rit had iedereen zijn of haar halster en deken ingeleverd en die werden dan ook gebracht naar de lunchplek. Nadat alle paarden netjes onder een deken stonden en hooi en water hadden gekregen konden we lekker aan de lunch beginnen. Er was een heerlijke erwtensoep gemaakt, mmmm wat was die lekker! Ook waren er broodjes met diverse soorten beleg en fruit met een lekker bakje koffie, thee en of frisdrank erbij, kon iedereen even lekker uitrusten met een mooi uitzicht van allemaal tinkers (en niet te vergeten de gids-fries en een volbloed). Het weer zat ons nog steeds reuze mee na die grote bui die we ’s ochtend hebben gehad is er alleen nog af en toe wat motregen gevallen en verder was het droog.
Na de lunch konden diegene die een galopje wilden doen even over het grote pad de beentjes strekken terwijl de andere hun paarden weer hun hoofdstel in deden en de dekens af.
We zijn toen met de hele groep onze tocht gaan vervolgen door het prachtige gebied.
Zo rond vier uur kwamen we weer terug bij de startplaats, stalhouderij Hof van Ede.
Er kwamen hulptroepen om ons, net als bij de andere oversteekplaatsen, te helpen met oversteken. Wat zullen al die automobilisten wel niet gedacht hebben, zo’n grote stoet met bonte kanjers zie je maar zelden!
Eenmaal aangekomen op stal ging iedereen zijn of haar paard verzorgen. Hierna hebben we nog even gezellig wat gedronken en voor diegene die nog trek had waren er nog broodjes en fruit. Langzaam aan ging iedereen weer naar huis. Al met al een super geslaagde rit!
Ik heb het absoluut met plezier georganiseerd en wil bij deze dan ook Petra, Marco en alle extra hulpelfjes van Stalhouderij Hof van Ede bedanken voor de service, het lekkere eten en de super Tinkers.
En het belangrijkste van alles iedereen die deel heeft genomen aan deze rit:
BEDANKT VOOR DE GEZELIGHEID EN HET ENTHOUSIASME ! !
Op naar de volgende rit (die gaat er zeker komen).
Angelique
bedankt voor het kijken, dit is maar een greep uit de foto collectie
groetjes Angelique

ziet er gezellig uit!