Lady (Tinker) En Wout (Nrps) Echt KijkeNN!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Lady (Tinker) En Wout (Nrps) Echt KijkeNN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 19:12

Hallo
Vandaag was het dus gewoon hondenweer!! Wij wouden eerst foto's gaan maken in kerstsfeer, ik had mijn groen rode dekje, rode bandages, Kerstmuts, rode trui + Groene paardrijbroek al klaargelegd. Was het gewoon niet weer om Kerstmuts etc. op te hebben. Dus hebben we maar gewoon foto's gemaakt! In het begin reed ik even op Wout, toen zijn we nog even naar de manege (De barlo) heengereden en toen ging ik Mijn Sschatje Lady rijden.. OK dan!
Zie hier de foto's:

Afbeelding
Zo zagen dus de meeste foto's van mij op wout eruit, somber, van het weer. Huilen
Afbeelding
Ik weet dat het heeeel onduidelijk is, maar toch!! Ik vond die benen zo mooi, aan het strekken.
Afbeelding
Verzamelen..
Afbeelding
Wout's natgeregende hoofd. Scheve mond

Nu lady:

Afbeelding
Lady aan het stappen, Mmh, waar mijn benen helemaal heen gaan Verward
Afbeelding
Protesteren tegen de teugel
Afbeelding
Een sprongetje tussendoor
Afbeelding
Galopje..
Afbeelding
Nageven
Afbeelding
Een beetje te diep lopen Bloos , kwou net een volte doen, vandaar mijn handen

Ik weet dat ik heeeel veel reacties ga krijgen op deze foto, maar kzet hem er toch op..
Afbeelding
Jullie zullen bij deze foto direct denken dat ik heel erg aan het zagen ben geweest, Wat niet zo is. Lady gaat aan de teugel als ze halthoud als je ontspannen teugel hebt en dan lichtjes gaat vragen om na te geven. Dat deed ik dus, en had ik de teugel dus langer. En omdat er dus een 'waslijn' in de teugels hing, pakte ik ze wat hoger en strakker. Dit is een moment opname, want lady geeft ong. 5 sec na en gooit dan haar hoofd in de lucht. Reacties mogen, maar ik heb mijn verhaal al verteld

Afbeelding
Dit lijkt er meer op, alleen mijn piano handen Bloos
Afbeelding
Drafje..
Afbeelding
Deze foto was ik dus duidelijk wel aan het trekken! Het is misschien dom om hem erop te zetten, maar toch. Ik zal heus niet de enige zijn. Ik wil alleen maar zeggen dat ik niet perfect ben Schijnheilig Ik wou hier gaan wegstappen en omdat Lady daar moeite mee heeft om haar hoofd laag te houden trek ik soms, ik probeer er ook wel opteletten (iemand misschien tips wat ik kan doen om het hoofd laag te houden?? ))
Afbeelding
Hehhe, Lady mag eindelijk naar haar vriendje toe! Hele tijd hiniken enzo, ze kunnen echt niet zonder elkaar!! Ze staan ook samen in 1 stal etc. Zie lady's maanooog (persoonlijk vind ik het niet mooi ) Maar dat maakt lady niet minder lief Knipoog

Ok dit was het dus! Ik had nog ontzettend veel filmpjes gemaakt, maar die wouden niet goed afspelen op mijn computer, want de nieuwsste versie van realplayer heb ik nog niet!

Ik denk dat ik heel veel negatief commentaar ga krijgen, Maar die mensen moeten zelf maar eens komen rijden op Lady Schijnheilig ..
Toen ik lady voor de eerste keer reed was het net een stijve houten plank.. Springen durfde ze niet (ik spring nu ong. 90 met haar) en dressuuren was ook bagger, alleen buitenritten kon ze Bloos!

Tips en commentaar zijn altijd welkom!!!
(negatief commentaar ook, maar wel een reden erbij geven en hoe ik het beter kan doen)

groetjes
Laatst bijgewerkt door _Noraly op 18-12-04 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:27

Leuke paardjes hoor Lachen
Alleen die tinker loopt te ver achter de lood lijn..
En volgens mij loopt ie heel erg op zijn voorhand.
Voor de rest ziet het er goed uit Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:30

sluit me aan bij watch_me Knipoog
de tinker loopt idd te diep.
maar ik vind zijn maanoog echt gaaf! (of zie ik nu verkeerd? Bloos )

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:30

Wat een modderbeest die tinker Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:35

Meer lengte in de hals zou zeker niet verkeerd zijn, zeker die tinker wordt echt in de krul getrokken Lips are sealed
Wel een gaaf beestje die eerste!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 19:47

Ik weet dat ze te diep loopt, maar ze geeft na, helemaal naar beneden en dan direct weer naar boven.. Zeg maar een knik. Wat kan ik daar tegen doen dan?
Ik trek hem juist niet in de krul, ik rij juist met ontspannen teugel.. Alleen ze knikt heel vaak..(staat op de foto)
Afbeelding
Dit is dus een foto van haar zoals ze normaal staat, als ze niet aan het 'knikken' is

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:50

heel leuke paardjes

ik heb die onderlegger van op lady ook : ))

wel opmerking : als het nat ligt ga je toch niet springen, zeker niet op gras is superglad. Zeker als ze beslaan zijn ( is ze dat?) of had ze vijzen in?

kus fie

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 20:01

Klopt fie, ze is niet beslagen hoor, Maar ik heb die dag alleen maar gestapt gedraafd en 1 keer gegalopeerd in het weiland, en 2 keer een sprongetje gemaakt. Vanuit draf Tong uitsteken want galop durfde ik niet omdat ze dan zou uitglijden. Btw, wat zijn vijzen? (zeker een belgies woord)
Naja..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:07

Op die laatste foto's zie ik toch duidelijk spanning in de teugels. Als ze dus echt zo zou knikken, dan zouden je teugels loshangen.
Rij haar naar voren, hou je handen waar ze horen en nageeflijkheid komt uit de achterhand niet uit jouw handen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:23

amie_x_mij schreef:
, wat zijn vijzen? (zeker een belgies woord)
Naja..

eum, ik geloof dat het nederlands woord "kalkoenen" is

het zijn een soort van schroeven die je in de hoefijzers van je paard draait zodat ze niet uitglijden

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:31

Ik vind t heel dapper van je dat je ook de "commentaar-uitlokkende" foto's erop zet, daarom heb ik geen commentaar Haha!
Daarbij vind ik; ieder paard is anders en moet anders gereden worden.
Het probleem met nageven en knikken heb ik met mijn paardje ook, en ik vind persoonlijk dat het van buitenaf heel makkelijk is om er commentaar op te geven, maar als je erop zit is het n ander verhaal Knipoog

Daarom dus van mij geen commentaar, behalve dat ik het leuke paardjes vind Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:33

jammer dat ze zo wazig zijn sommige
maar wels schattige pony's/paarden die tinker is mooi

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 00:48

Het meeste commentaar is al gegeven...
Ik zou alleen wel proberen je handen echt veel verder naar voren te doen en niet zo tegen je aan te houden!
En als je een volte maakt en je wilt stelling, probeer dan je hand opzij te brengen en niet naar je toe..
Hopelijk heb je hier wat aan, ziet er iig al een stuk netter uit Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 01:05

Wow.. je tinker is wel..harig... en nat! Haha! volgens mij heb je haar goed aan het werk gezet Haha! Ik sluit mij aan bij de reacties die al zijn gegeven.

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 01:23

ik vind die maanoog juist wel heel leuk! Super mooi zelfs!
Hij loopt idd veelste diep.. zoveel mogelijk van achteruit rijden Lachen

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 02:18

als ik zo de foto´s zie en je verhaal hoor over dat ´knikken´ wat je paard doet krijg ik de indruk dat hij achter de teugel loopt. als hij dus z´n hoofd netjes naar beneden doet voel jij eigenlijk bijna geen teugeldruk. klopt dat?

als dat het geval is wil ik je graag de volgende tip geven:
het is de bedoeling dat je je paard tegen je hand aan gaat rijden en dus weer meer teugeldruk in je handen krijgt.

geef je paard een beetje meer lengte in de teugel, alsof je hem lange teugel wil geven. probeer hem actiever in de achterhand te krijgen. dat kan je doen door een beetje meer te drijven en je paard op je zit terug te rijden. je maakt je dus heel zwaar (even van de draf uitgaande) alsof je wil gaan stappen (wel blijven lichtrijden) maar hij mag niet gaan stappen en niet harder gaan. probeer een normaal arbeidstempo aan te houden. als het goed is zal je paard, je teugel aan gaan nemen (dus je voelt weer meer teugeldruk) en zal hij daarbij netjes zijn achterhand gebruiken.

als je op dit punt bent aangekomen roep ik heel hard:
GEFELICITEERD, je paard loopt nu netjes in aanleuning, dus geeft je paard na (even voor de duidelijkheid: hij loopt nog niet aan de teugel. de manier waar hij nu op beweegt is een actieve, ingespannen ontspanning.)

succes met deel 1 van: ´hoe laat ik mijn paard op een correcte manier leuk lopen´ Tong uitsteken

groetjes,

Suzanne

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:24

Ziet er leuk uit hoor ! Haha!
en het meeste commentaar is al gegeven dus Lachen

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:42

Suzanne_18 schreef:
als ik zo de foto´s zie en je verhaal hoor over dat ´knikken´ wat je paard doet krijg ik de indruk dat hij achter de teugel loopt. als hij dus z´n hoofd netjes naar beneden doet voel jij eigenlijk bijna geen teugeldruk. klopt dat?

als dat het geval is wil ik je graag de volgende tip geven:
het is de bedoeling dat je je paard tegen je hand aan gaat rijden en dus weer meer teugeldruk in je handen krijgt.

geef je paard een beetje meer lengte in de teugel, alsof je hem lange teugel wil geven. probeer hem actiever in de achterhand te krijgen. dat kan je doen door een beetje meer te drijven en je paard op je zit terug te rijden. je maakt je dus heel zwaar (even van de draf uitgaande) alsof je wil gaan stappen (wel blijven lichtrijden) maar hij mag niet gaan stappen en niet harder gaan. probeer een normaal arbeidstempo aan te houden. als het goed is zal je paard, je teugel aan gaan nemen (dus je voelt weer meer teugeldruk) en zal hij daarbij netjes zijn achterhand gebruiken.

als je op dit punt bent aangekomen roep ik heel hard:
GEFELICITEERD, je paard loopt nu netjes in aanleuning, dus geeft je paard na (even voor de duidelijkheid: hij loopt nog niet aan de teugel. de manier waar hij nu op beweegt is een actieve, ingespannen ontspanning.)

succes met deel 1 van: ´hoe laat ik mijn paard op een correcte manier leuk lopen´ Tong uitsteken

groetjes,

Suzanne

Kijk, aan dit commentaar heb ik iig. wat! OK dan! Nu weet ik waar ik mee bezig kan gaan. Btw. Ik ben daar ook al bezig, want ik rij lessen met haar. Als zij zeg maar nageeft moet meer met mijn benen gaan drukken.
Het is wel zo, elk paard word anders gereden, Mijn fell verzorgpony geeft soms ook een knik, maar dan gaat hij niet zover naar beneden. Wout (van deze foto's) Rij ik ook wel eens, die heeft M gelopen, dus die loopt altijd aan de teugel.

Naja, allemaal bedankt voor het commentaar! *LOL*

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:16

hey lievierd leuke foto's allen waar zijn die van mij ??? ik hoop dat het je nog lukt om de foto er op te zetten dat wout op hol slaat met mij erop hehe dat was ecgt grappig maar uhm lieve picca erg mooi ook komt natuurlijk omdat ik ze gemaakt heb hehehe enne luitjes mijn fotos met wout komen nog hoor en dan zul je ehm is zn z sprongen zien maken
xxx stephanie