Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lusitana schreef:Waarschijnlijk heb je constant teveel druk op de teugels en wil ze gewoon even van die druk af. zorgen voor vering, dus handen en armen meer ontspannen, zou ik zo zeggen, maar ik weet verder helemaal niet hoe je rijdt. Alleen zag ik in je profiel een foto waarin je een pony naar beneden probeert te trekken terwijl hij stilstaat. Aan de teugel gaan betekent dat een paard gehoorzaam is op de hulpen en met beheerste drang onder de ruiter voorwaarts gaat, dat hij het bit aanneemt zonder knarsen of overmatig openen van de mond en dat hij op rechte lijnen recht en in wendingen gebogen gaat. Het hoofdje mag voor de loodlijn blijven. Rijd met je benen en zit en vang op met je handen, maar trek niet.
Dancie schreef:Ooh die fotos zijn van 2 jaar geleden maar ik rijd al mijn paardjus nu gewoon met losse hand en wel veel been maar op 1 of andere reden luisterd ze er niet naar en nu heb ik ook geprobeert om knop sporen te gebruiken maar ze reageert er gewoon slecht op op alle hulpen
CCCCorine schreef:Ja zeker wel. Als een paard ongegeneerd de teugels uit je handen rukt, kun je best een keer een ophouding terugmaken. En lees ook even wat degene die deze opmerking er verder bijschreef. Ik vind het namelijk echt geen gekke tip.