Drammen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sullie97

Drammen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 00:56

Ik weet eigenlijk niet of dit bij wedstrijden hoor of rijtechnische problemen, maar als ik bijna met mijn proef klaar ben. Dan wil mijn pony op de laatste AC-lijn best hard gaan, hij maakt zich dan sterk in heel zijn lichaam, waardoor ik hem niet fatsoenlijk naar het halthouden toe kan rijden. Ik weet ongeveer wel hoe het komt, hij is namelijk eentje die er soms geen zin heeft en als hij weet dat het bijna afgelopen is dan gaat 'ie gaat drammen, maar dat heeft hij alleen als ik de proef aan het rijden ben. Op wedstrijd of thuis. Help, wat moet ik doen?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:00

duidelijk zijn en dit gedrag niet accepteren. ook al ben je bij het einde van je proef; hij is nog steeds aan het werk! houd je been erbij en vang op met je zit en maak desnoods een halve ophouding als hij echt harder gaat/ wil. wacht even nog wat andere tips af...misschien heb je daar meer aan...maar consequent zijn is altijd belangrijk zowel thuis als op wedstrijd
succes hoor!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:05

hey mischien een raar antwoord maar doe het proefje is 2 a 3 keer achter el kaar net als of het niet geeindigd is mischien kun je hem een paar keer foppen en als het heel goed gaat zeer ruim belonen mischien werkt het OK dan!
gr

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 01:14

klomp schreef:
duidelijk zijn en dit gedrag niet accepteren. ook al ben je bij het einde van je proef; hij is nog steeds aan het werk! houd je been erbij en vang op met je zit en maak desnoods een halve ophouding als hij echt harder gaat/ wil. wacht even nog wat andere tips af...misschien heb je daar meer aan...maar consequent zijn is altijd belangrijk zowel thuis als op wedstrijd
succes hoor!

Het probleem dat ik dan tegenkom, is dat mijn hulpen niet meer doorkomen, ik heb wel eens geprobeerd thuis door een kleine volte te rijden, zodat zijn "snelheid" minder wordt, maar dit heeft geen zin. Want als ik weer rechtdoor rijdt maakt hij meer "snelheid".

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:17

dan zet je hem gelijk weer op de volte en dan sluiten en als het tempo weer van jou is open je weer en vervolg je de hoefslag...zoniet weer op die volte. is je paard wel goed aan het been?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:58

Loslaten en vooral niet boos worden. Het is jouw schuld (helaas), jij wordt zenuwachtig want nu komt het erop aan, jij wilt die winstpunt. En je gaat net wat anders rijden, je pony pikt het niet en laat dit duidelijk merken.
Rij voor je begint ook eens over de AC-lijn, maar wend dan wel net aan de andere kant af zodat de jury niet denkt dat je begint. Maar rij hem dan eens over de AC-lijn en maak eens een volte oid.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:38

Proefje thuis niet oefenen in zijn geheel en over de A-C lijn komen en halthouden zeker apart, zodat het niet het einde inhoud. ik heb het zelf altijd erg "useful" (sorry soms kan ik even niet op woorden komen)gevonden, om de proef op een ander paard te oefenen om de proef te kennen, en met mijn eigen paard gewoon de onderdelen te oefenen, maar niet in de volgorde van de proef. Dus meer checken of alles gaat lukken op zich, waar je op moet letten waar het mis kan gaan, etc.
Misschien is dat wat voor je?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:24

Je moet hem alert houden.Thuis kan je dit goed oefenen.Veel over de A-C lijn rijden maar de ene keer rijdt je gewoon door de andere keer stop je voor X de andere keer stop je voorbij de x weer een andere keer ga je op X naar B of naar E.Dan wordt het steeds een verassing voor hem en blijft hij allert op jouw.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:40

Thuis oefenen en dan net op de helft van de AC lijn een keertje een halve volte maken en dat soort dingen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 10:53

Ik zou thuis gewoon niet het proefje in z'n geheel rijden, maar gewoon alle onderdelen apart.

Als ik met Olga nl. het proefje te veel in z'n geheel oefen, denkt ze steeds dat ze het beter weet en wilt ze in elke hoek galop aanspringen Schijnheilig.

Doordat je het proefje steeds in z'n geheel oefent, weet je paard ook wanneer het klaar is, als je gewoon de verschillende delen oefent, bepaal jij wanneer het gedaan is .

Edit: Zag net dat Lusitana dit ook al had gezegd Knipoog.

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 13:04

het zit voor een deel in jou hoofd, jij ziet elke keer weer hardstikke tegen die laatste A-Clijn op. Mijn paard doet het ook en ook alleen aan het einde van d proef, alleen heeft dat en andere oorzaak. Wat ik thuis doe is op de A-C-lijn een paar keer terug en weer voorwaartsrijden. Bijvoorbeeld op één AC-lijn 3 keer halthouden en weer voorwaarts in draf. Dat hielp bij mij, hij werd er wel heet van in het begin, maar uiteindelijk werd ie veel scherper op mij gericht en nu gaat het in de proef ook beter... Maar het allermeest helpt al als jij niet 'denkt' owjeee daar komt die AC-lijn weer, maar gewoon denkt; zo, nou gaan we toch een mooie AC-lijn rijden. Vervolgens stralend naar de jury kijken en et komt allemaal goed! ghighi succes!