goede manier?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowy

goede manier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 23:19

Ik zag vandaag iemand rijden met een strotouwtje eerst vast aan de linker zijkant van het zadel, door de bitring aan die kant, over het hoofd achter de oren, aan de rechterkant weer door de bitring en dan weer aan de rechter zijkant van het zadel, het leek wel een beetje op een niet elastische halsverlenger, maar ik had het nog nooit zo gezien. jullie wel? zouden jullie zo gaan rijden?

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:34

Lijkt me niet echt fijn, dat schuurt als de hel....

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:38

jezus wat een randdebiel dat voelt lekker aan bij je paard
sorry ben echt geen penny maar dit gaat te ver....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:01

Nooit aan beginnen. Als je dan toch perse met onzinhulpteugels en dergelijke wilt gaan rijden koop dan de officiele.
Dat moet toch als de ziekte schuren dan het je zo het behand er bij hangen.

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 00:15

Dat dacht ik dus ook Knipoog maar ja wou nie te snel oordelen, gelukkig zijn jullie et met me eens.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:37

de manier van bevestigen ken ik wel... maar met een strotouwtje Verward

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 00:40

Ik longeer zelf wel met strotouwtjes, op de manier van Lammert Haanstra vastgemaakt, maar zo had ik het nog nooit gezien.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:49

wat zijn er nog een hoop onkundige mensen zeg! raar hoor waarom kopen ze dan niet gelijk een goede hulpteugel maar geen strotouwtje...pfff

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:54

Vals, maar gelukkig ook breekbaar. Ik hoop dat het paard dat ook doorheeft. Als je zoiets ziet, ga er dan op af en vraag waarom die persoon dat doet en leg uit dat het als een mes is en dat van dit soort dwang een paard niet gewilliger wordt, maar opstandiger. misschien dan niet op dat moment dta het zich niet kan verzetten, maar dan wel op een ander moment. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat echt wil. uiteindelijk wil je toch een gehoorzaampaard dat voor je wil werken, dacht ik zo.
Als je zoiets ziet en je loopt weg of sluit de ogen ervoor, werk je er aan mee dat dit soort praktijken blijven bestaan. Beginnen te schelden helpt ook niet, want dan gaat zo iemand alleen in de verdediging. altijd, liefst er na, en niet tijdens, zodat het op het paard afgereageerd kan worden, proberen een gesprek aan te gaan. Begin met iets positiefs, als, wat heb je een mooi paard en kom dan met maar waarom denk je dat je dit of dat moet doen, denk je niet dat... ofzoiets.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:22

Ik ben het helemaal eens met Lusitana.
Áls je niet zonder hulpteugel kan, koop dan een 'echte'.Maar maak geen creatie-marteltuigwerk.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:09

Och dat arme paard.Sommige mensen snappen niets van paarden.

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 23:01

Ik kwam die persoon in het bos tegen, kende haar niet, ze kwam voorbij gereden, had niet echt de kans om er wat van de zeggen, dusja.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:55

Okee, maar ik zei het ook in het algemeen, want ik lees wel vaker dat mensen iets zieligs zien, dus dan weet je wat je moet doen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 09:51

ik heb geen hulpteugels en gebruik ze ook niet.
mijn mening is:
jij leert je paard iets aan, dus als je paard dan niet goed loopt zal je zelf wat fout doen. dus werk dan eerst aan jezelf voordat je je paard gaat laten lopen met en hulpteugel