Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ghighi, alleen ik zou toch geen zin hebben om achter een paard aan te gaan rennen
maar als zij haar moeder zo gek krijgt en het helpt bij haar...Citaat:Ok, hier kom ik weer met mijn theorie. je moet iemand vragen om met de longeerzweep erachteraan te hollen. Op het moment dat de ruiter been geeft, moet jij de longeerzweep even laten zwaaien, totdat er reactie is. Zo maak je een paard sneller voor het been en het gebeurt ook nog diervriendelijk, want je hoeft het paard niet te slaan/schoppen. En na een paar keer gewoon weer met been, bij mij heeft het geweldig geholpen!
) En ik weet zeker dat als ik dat bij mijn huidige paard probeer ik ook alle hoeken van de bak zal zien.. Tulandro schreef:Ok, hier kom ik weer met mijn theorie. je moet iemand vragen om met de longeerzweep erachteraan te hollen. Op het moment dat de ruiter been geeft, moet jij de longeerzweep even laten zwaaien, totdat er reactie is. Zo maak je een paard sneller voor het been en het gebeurt ook nog diervriendelijk, want je hoeft het paard niet te slaan/schoppen. En na een paar keer gewoon weer met been, bij mij heeft het geweldig geholpen!
Tulandro schreef:Ok, hier kom ik weer met mijn theorie. je moet iemand vragen om met de longeerzweep erachteraan te hollen. Op het moment dat de ruiter been geeft, moet jij de longeerzweep even laten zwaaien, totdat er reactie is. Zo maak je een paard sneller voor het been en het gebeurt ook nog diervriendelijk, want je hoeft het paard niet te slaan/schoppen. En na een paar keer gewoon weer met been, bij mij heeft het geweldig geholpen!
Ik denk dat dat niet voor elk paard opgaat en ik persoonlijk vind het niet zo diervriendelijk
Mijn paard zou hier niet van gediend zijn en ook uithalen en erg boos worden. Ik geef hem liever zelf een tikje of een schopje. Een tikje is heus niet zo erg.... je hoeft hem niet in elkaar te beuken

wemkelover schreef:Met die longeerzweep zou ik het niet zomaar gaan proberen. Want je weet dus niet hoe een paard daarop reageert. De mijne die trapt bijvoorbeeld naar je dan, daar hoef je het dus niet bij te flikken.