Wat is eigenlijk onderin rijden?
Misschien dat ik het in een andere term heb geleerd.
En hoe doe je dit? (Niet om te experimenteren maar om te kijken als ik het ook echt in een andere term heb geleerd
) Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) Mrietjesueel schreef:Dat is het uiterlijke kenmerk van onderin rijden.
Het doel is de juiste spiergroepen te trainen en te ontspannen en te controleren of je paard voor t been en nageeflijk is, en bereid om zich over te geven. Basis van alles, daar begint het mee.
Kafue schreef:Ik rijd mijn paard daar nooit zo laag onderin, en toch is mijn paard op de juiste manier getraind, voor t been, nagevelijk en al.
Ik train mijn paard op de duitse klassieke manier en stel het paard nooit extreem laag in., dat hoef je hem ook niet te vragen dat wil die niet eens.
Mijn paard is altijd nagevevelijk durch das genick en anders heb ik lange teugel, maar dan is die ook nagevelijk
Er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan.
monsera schreef:Ik train mijn pony ook op die manier maar moet hem juist wel vaak heel laag en rond laten lopen zodat ik hem van voor naar achter helemaal oprek en los maak.Als jouw paard niet zo laag wil gaan staat hij niet goed aan jouw hulpen.
Kafue schreef:Ik rijd mijn paard daar nooit zo laag onderin, en toch is mijn paard op de juiste manier getraind, voor t been, nagevelijk en al.
Ik train mijn paard op de duitse klassieke manier en stel het paard nooit extreem laag in., dat hoef je hem ook niet te vragen dat wil die niet eens.
Kafue schreef:Ha ha ha mag ik even lachten. Ik train mijn paard volgens de klassieke methode zoals er al honderden jaren getraind wordt. Het diep en rondrijden past niet bij mij en bij mijn paard, maar ook niet bij de manier waarop ik les krijg dus ook niet bij mijn trainer. Ik kan het niet zo en wil het ook niet leren. Ik heb bewondering voor bijvoorbeeld anky dat ze met bonfire zo rijd, maar
Salinero wordt bijvoorbeeld niet zo gereden. Pas als er vier of vijf olypische kampioenen zo gereden worden zo laag diep ne rond dan geloof ik dat het klassieke rijden achterhaald is.
Diep en rond rijden heeft alles te maken met het aantreken van de buikspieren en die zijn idd belangrijk voor alle sporters. Maar maak je met diep laag en rond rijden de buikspieren sterk? In de klassieke fisie past het niet bij de anatomie van het paard. Een paard moet in evenwicht lopen in balans. Het is dus rugspieren oprekken en buikspieren aantrekken . Mijn paard staat meer dan voldoende aan de hulpen, is meer dan voldoende goed getraind.
Het lage diepe rond rijden past niet bij mij en ook niet bij mijn paard. Ulla Salzgeber, George en Monica Theodorescu, Reiner Klimke, Kyra Kyrklund, Jennie Lorriston Klark, Klaus Balkenhol, Francis van Rooy, Annemarie SAnders Kezer, Beatriz Ferrer Sallat, heel veel olypiade gangers van dit jaar ze rijden allemaal klassiek en niet diep laag en rond.
DAn zijn die paarden ook niet aan de hulpen?
Het heeft er niets mee te maken of een paard wel of niet diep en rond wil lopen. als ik mijn teugels laat vieren of ik doe mijn hand naar voren dan volgt hij mijn hand en zoekt hem op, als ik mijn hulpen geef reargeert hij ab sofort, dat is aan de hulpen en dan hoeft hij niet diep laag en rond dat is onzin.
De een rijd zo de andere zus.
monsera schreef:Als jij ieder zijn eigen manier van rijden wil laten doen hoef je mij niet uit te lachen en je kan hier wel allemaal grote namen noemen daar ben ik heus niet van onder de indruk.
Jij schreef dat jouw paard niet laag wil lopen en dan zeg ik dan is hij niet goed aan je hulp.Ik zeg niet dat je dat zou moeten doen.Ik rijd ook niet continue zo maar hij kan het wel en dan rek je alles even lekker op.
monsera schreef:Ik ben een tijdje niet geweest maar wilde toch nog even reageren.Kijk ik vind dat als jij je handen naar voren doet je paard die moet volgen en dan toch laag en rond gaat lopen.Jij zegt dat jouw paard dit niet wil doen dus denk ik dat jouw paard niet goed aan de hulp staat. Mijn vriend zegt net mss niet zo handig gezegd niet aan de hulpen maar hij volgt haar hand niet goed maar dat bedoelde ik eigenlijk ook.Het gaat mij er niet om dat het niet bij jouw training past dat dat moet ieder voor zich invullen.
Als mijn pony laag en rond loopt loopt hij zeker wel in balans.
Dan vraag je me dingen waar ik nog niet aan toe ben en dat gaat over het verzamelen maar ik laat hem juist wel ontspannen met het laag en rond rijden als ik hem namelijk wat hoger heb in gesteld laat ik hem na een oefening altijd weer even laag en rond lopen en pak hem daarna weer op.
Nicole ken ik niet dus ik weet niet hoe zij rijdt.
WallaceLover schreef:in mijn profiel staan foto's van onderin rijden.
Net zoals mijn avator
Mijn paard is altijd nagevevelijk durch das genick en anders heb ik lange teugel, maar dan is die ook nagevelijk
Er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan.