Dikke/rollende bovenbenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bolke

Dikke/rollende bovenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 01:00

Ik heb heel veel moeite om mijn bovenbenen stil te houden, als ik er niet op let gaan ze "rollen" (volgens mij vooral in stap). Ik heb dit al een aantal keren gehoord van mensen en zie het ook als ik op concours bijv. in de spiegel kijk. Het ziet er echt lelijk uit.

Ik kan dit eigenlijk alleen voorkomen door mijn bovenbenen aan te knijpen, maar dan steekt mijn onderbeen weer af Verward .

Ik heb best dikke bovenbenen, daar zal het wel door komen. Er zullen hier vast wel meer mensen zijn die hier last van hebben. Hoe lossen jullie dit op?

Ik zeg altijd dat dunne mensen veel makkelijker mooi kunnen zitten, maar dat wordt dan weer weerlegd door verschillende mensen: dat heeft er niks mee te maken, zeggen ze dan. Maar dat gaat er bij mij toch echt niet in! Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 09:24

Ik ben ook best een stevig propje. Ik ben niet dik maar ook geen slanke den. Ik heb eigenlijk geen moeite met mijn bovenbenen alhoewel mijn bovenbenen best gespierd en stevig zijn.

Jammer dat er geen foto's in je profiel staan om te zien hoe stevig jij bent.

Ik denk wel dat het inderdaad voor slanke(re) mensen makkelijker is om een mooie en efficiente beenligging te hebben dan voor stevige mensen.

Ik denk dat je naar je zadel moet gaan kijken en naar de rest van je houding en je zit. Mijn zadel geeft mij bv. voldoende steun waardoor ik niet over mijn bovenbenen heen rol. Verder is mijn zit goed en efficient.
Je moet vooral niet gaan knijpen met (een deel van) je benen! Hierdoor krijg je een verkrampte houding en zit, ga je je schouders verkrampen en ga je nog meer stuiteren in het zadel waardoor je alle negatieve effecten alleen maar verergert.

Werk aan je houding en zit zou ik zo zeggen en misschien dat je wat vet van je bovenbenen kunt aftrainen? (Sportschool bv.)

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 09:38

Til je bovenbenen op, leg ze naar achteren en laat ze vervolgens over het zadel heen weer op de oude plek glijden, je zult merken dat ze nu steviger liggen. Je kunt eventueel met je hand helpen om je vel naar achteren te trekken bij het optillen en naar achteren brengen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:13

probeer eens een tijdje zonder beugels te rijden.. dan leer je vanzelf hoe je het beste stil kan zetten anders word je gek!

Wat je ook kan doen is verschillende lengtes van je beugels proberen kijken wat het beste zit of eens een ander zadel pakken..?

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:32

Probeer als je op je paard zit je been op te tillen je knie en je teen naar binnen draaien en vervolgens je been weer neerleggen. Dat voel je als het goed is dat je been anders ligt.

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 00:41

Randy01 schreef:
Werk aan je houding en zit zou ik zo zeggen en misschien dat je wat vet van je bovenbenen kunt aftrainen? (Sportschool bv.)

Ik heb juist gespierde benen, maar het vet in mijn lichaam zit bij mij ook vooral op mijn benen. Ik ben absoluut niet dik, ook niet dun hoor Knipoog , maat 40 van kleding, maar heb dus wel aan de binnenkant en buitenkant van mijn benen wat vetreserves voor moeilijker tijden. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:53

Ik krijg wel altijd dunnere benen als ik veel paarden rijdt. Veel rijden dus Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 01:02

Ik heb ook behoorlijke spekkies hoor, maar er is meer vorm in gekomen door trainen in de sportschool en sinds ik meer rij inderdaad (nu geen tijd meer voor sportschool), maar met maatje 40 moet je over het algemeen toch niet zoveel moeite hebben door de dikte van je benen? Mijns inziens moet je het probleem elders zoeken en niet in de dikte van je benen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 01:07

Als ik maat 40 heb heb ik ook problemen met zitten hoor.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 01:10

Zep schreef:

Ik ook, met maat 38 gaat het maar het streven is maat 36. Met rijden is dat verschil duidelijker te merken dan in de kroeg.... Knipoog Schijnheilig

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 01:50

Zep schreef:

Huh, hoe bedoel je dit? Als ik in je profiel kijk: bijvoorbeeld op die foto waar je in de trailer staat, ben je behoorlijk slank moet ik zeggen.

(Trouwens, wat me erg opviel: het is net of ik mijn eigen gezicht zie, zoals die foto is genomen, hetzelfde profiel en tot voor kort had ik ook altijd zo'n knoedel in mijn haar. Maar op andere foto's lijk je totaal niet op mij.)

Kijk:

Afbeelding

(ahem, volgens mij doet ie het niet)
Laatst bijgewerkt door Bolke op 14-12-04 02:19, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 01:54

daar had ik ook geen maat 40 Haha!

Maar als ik dat wel heb, heb ik wat meer moeite met zitten.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:41

awdewilde schreef:
Til je bovenbenen op, leg ze naar achteren en laat ze vervolgens over het zadel heen weer op de oude plek glijden, je zult merken dat ze nu steviger liggen. Je kunt eventueel met je hand helpen om je vel naar achteren te trekken bij het optillen en naar achteren brengen.

Hihi! juist heel handig als je wat stevigere benen hebt! voor mijn beenligging pakte mijn instructrice de 'achterste kwab'(sorry voor de omschrijving Knipoog ) van mijn bovenbeen en 'draaide die als het ware naar buiten, zodat mijn knie mooi naar binnen draaide! Ligt perfect stevig, zo met die 'kwab' achter mijn bovenbeen! No way dat mijn knie weer terug naar buiten kan draaien, gestut door zo'n ingebouwd mega kussen *LOL* !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:23

nienke07 schreef:
voor mijn beenligging pakte mijn instructrice de 'achterste kwab'(sorry voor de omschrijving Knipoog ) van mijn bovenbeen en 'draaide die als het ware naar buiten, zodat mijn knie mooi naar binnen draaide! Ligt perfect stevig, zo met die 'kwab' achter mijn bovenbeen!

Afbeelding

ik hou het maar bij "show me the cellulite" Haha!

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:44

nienke07 schreef:
Ligt perfect stevig, zo met die 'kwab' achter mijn bovenbeen! No way dat mijn knie weer terug naar buiten kan draaien, gestut door zo'n ingebouwd mega kussen *LOL* !!!

Ga ik eens proberen! Maar ik weiger het woord "kwab" te noemen. Rolleyes Bloos.Ik leg dus mijn zwaar gespierde HAMstring wat naar achteren en leg vervolgens mijn knie aan. Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:16

Suc6, met wat je dan ook naar achter gaat leggen! Knipoog Ik ben benieuwd hoe het bevalt!
Dat horen we dan nog wel, toch?? *LOL*

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:40

Zep schreef:

Zou dat niet meer aan het zadel liggen?

Ik had altijd een 17 inch zadel, dat ging best goed. Tot ik het afgelopen jaar wat aankwam en idd mijn bovenbenen dikker werden. Ik kon toen niet meer fijn in het zadel zitten en heb een nieuwe 18 inch gekocht. Toen zat dat wel goed.
Ik kan nu merken dat als ik wat afval op mijn bbenen, dat ik dan ook anders zit, dan wanneer ik zwaarder ben.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 01:34

Als de zitting van het zadel te klein is dan zit je idd wat moeilijker.

Je mag natuurlijk allereerst nooit klemmen met je benen, dan kweek je juist een onrustige zit en beenligging, onderbenen afsteken is ook al zo iets, klemmen met de knieenen en dergelijke.

Een perfecte zit en de plek waar wat ligt is afhankelijk van je eigen figuur en idd je houding. Je moet natuurlijk die lijn kunnen trekken van je hak naar boven en dan uitkomen bij je oor.
Ik heb zelf maat 42. Het enigste moment waar ik door mijn postuur absoluut niet meer op het paar kon zitten was toen mijn dikke buik in de weg zat. 33 weken zwanger en ik kon niet meer zitten Huilen vond ik wel jammer want ik reed nog zo lekker.

Veel zonder beugels rijden ben ik het mee eens maar wel met iemand die jou eerst even de perfecte houding afhankelijk van jou lichaamsbouw heeft laten zien en voelen. Dan rijden. Als jij met je benen wiebelt komt dat omdat je spanning hebt, dus meer ontspannen.

Helaas ben ik ook niet gezegend met een super figuur, was het maat waar. Maar door paardrijden is wel alles stevig geworden. Alles valt en staat bij je eigen houding. Ontspan in die benen en probeer ze niet aan te spannen om je hamstrings in bedwang te houden want dat maakt het alleen maar erger.
Gewoon zitten en af laten hangen die benen.
Mischien je instructeur vragen om er eens op te letten op die houding van je benen.

Smari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:06

Ik heb hetzelfde probleem af en toe. Ik rijd met hetzelfde zadel verschillende paarden, bij het ene paard "rol" ik heel erg, de ander wat minder en weer een ander helemaal niet, het ligt dus ook een beetje aan de manier van lopen van het paard denk ik.
Ik heb overigens ook "gewoon" maatje 40/42 (+turbo-dijen).

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:42

O ja ik ken dit probleem, heb een kleine maat 40 met heel stevige (gespierde) benen.
Heb de tip ook eens geprobeerd om het been een handje te helpen aan het begin van de les, maar al bij de eerste draf rolt mijn been gewoon weer terug Knipoog
Het helpt inderdaad om af te vallen, dan is het makkelijker om een goede beenhouding te krijgen (helaas is het waar)