Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
shan schreef:Als ze aan de longe aan de bijzet wel lekker loopt is, de belasting van een ruiter misschien nog wat zwaar voor hem. Ik, zou in verhouding meer gaan longeren en minder gaan rijden, totdat hij weer wat sterker is.
succes.
shan schreef:Als ze aan de longe aan de bijzet wel lekker loopt is, de belasting van een ruiter misschien nog wat zwaar voor hem. Ik, zou in verhouding meer gaan longeren en minder gaan rijden, totdat hij weer wat sterker is.
succes.
Pharlap schreef:Nu is mijn probleem dat hij eindelijk weer hele kleine ieniemienie stukjes wil nageven, alleen wilt hij dan met geen mogelijkheid voorruit, ja heel langzaam.
CCCCorine schreef:Dan geeft ie niet na, maar kruipt hij achter de teugel. De tip om hem met veel longeren sterker te maken, vind ik een hele goede. Met rijden zou ik er vooral op letten om hem goed voorwaarts te houden. Dan vanuit het voorwaarts zijn, werken aan de nageeflijkheid. Blijf opletten, dat hij zich niet aan het werk onttrekt door zo sterk terug te komen in tempo.
shan schreef:Rustig maar Pharlap, het is nog vroeg.
Bedoel je bijgezet aan de longe of bijgezet terwijl je er op zit.
Ik zou hem in ieder geval in een lage houding rijden.
Welke overgangen maak: van stap naar draf enz.
of tempowisselingen in draf?
Ik zou dit laatste proberen te doen, paar passen wegrijden en weer opvangen, maar niet te veel achterelkaar. gewoon lekker zoveel mogelijk in 1 tempo voorwaarts draven en zijn eigen balans laten vinden.
juist nog niet te veel figuren rijden.
Phynix schreef:Naar mijn mening is voorwaarts zijn belangrijker als nagevelijk. Dus probeer niet vanuit het nagevelijk hem naar voren te krijgen. Maar ga eerst eens naar voren rijden en dan kleine beetjes nagevelijk. Al is het 2 minuten. En natuurlijk dan meer longeren en opletten met figuren. Grote voltes zijn wel oke, maar omdat het probleem in de rug zit/zat kan dat ook probleempjes of pijn geven bij figuren, dus houdt die matig en lekker ruim. Geef hem de tijd om er weer bovenop te komen.

Dus voorwaarts! dat neerwaartse komt vanzelf