overspringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoetje_

overspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 21:15

ik wil met mijn pony het overspringen in galop oefenen. maar wat is daar de beste manier voor?

ik spring ook wedstrijden met haar en in het parcours springt ze vanzelf al over.

ze loopt heel braaf in galop en ook lekker rustig.
als ik in galop van hand verander dan merkt ze dat ze niet goed zit en valt vanzelf terug in draf en springt zelf weer goed aan.

dus tips over het overspringen zijn heeeel welkom

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 22:13

ik zou eerst zorgen dat ze de hulpen van de linker en rechter galop goed kent....
en dan diagonaal gaan en dan weer die hulpen,normaal lukt het wel Haha!
tenminste bij mij wel...

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 22:19

Zeker, dit hierboven moet je zeker proberen.

Om je hulpen voor de linker en rechter galop goed op een rijtje te krijgen kan je proberen om op de AC lijn recht te stellen en dan in de galop springen die jij wilt. Zo leert je pony de juiste hulpen voor de juiste galop. (wat nodig is bij het omspringen)

Als je voor de eerste keer overspringt zou ik het op de diagonaal doen of van de ene volte naar de andere volte. Let erop dat je paard de juiste stelling aanneemt. Dus als je van de linker naar de rechter galop wilt springen stel je hem duidelijk naar rechts. Vervolgens leg je je benen om en geef je duidelijk de hulpen voor de rechtergalop.

Veel succes ermee!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 22:19

Door een grote S van hand veranderen in galop (dus A-X-C), iedere keer op X overspringen. Dan de bocht steeds minder scherp maken en telkens dezelfde hulpen blijven geven voor het omspringen en na verloop van tijd rij je over de diagonaal en springt hij over op X (of ergens anders)

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 22:37

Sjonniej schreef:
Door een grote S van hand veranderen in galop (dus A-X-C), iedere keer op X overspringen. Dan de bocht steeds minder scherp maken en telkens dezelfde hulpen blijven geven voor het omspringen en na verloop van tijd rij je over de diagonaal en springt hij over op X (of ergens anders)

Ik zou dat toch niet doen, omdat hij dan leert dat hij daar om moet springen.
en als je dan een keertje gewoon door rijd kan het gebeuren dat hij vanzelf omspringt

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 23:07

de aanspring hulpen snapt ze heel goed en ze springt ook altijd in de goede galop aan dus dat allemaal goed.

maar ik zal morgen de tips eens probereb

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 23:09

en ik heb van iemand gehoord dat je ook spring balken op de grond kan leggen en dan zorgen dat ze op het andere been land en daarbij de hulpen te geven....

is dit ook een goed manier???

Emenem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:06

je moet een balkje op de grond leggen op de x (zeg maar als je k-x-m van hand verandert) en dan voor het balkje stelling naar de kant waar je naar toe wilt en dan daar naar toe kijken en dan moet ie gaan changeren(overspringen) en dan moet je dat elke dag oefen en dan een x zonder balkje en dan moet ie het kunen

Let lop geef wel steeds de zelfde hulpen. Haha!:D:P:P

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:54

Mirtheke schreef:
Ik zou dat toch niet doen, omdat hij dan leert dat hij daar om moet springen.
en als je dan een keertje gewoon door rijd kan het gebeuren dat hij vanzelf omspringt

Je kan ook je bochten voor de X of helemaal niet in de buurt van de X maken, en leert hij het alsnog op het omstellen en het verleggen van het been. Maar het omspringen op X kan in het begin een goed hulpmiddel zijn.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:21

Ik leg altijd duidelijk mijn been eraan. Dan snapt mijn pony het. En omstellen op X heeft bij mij ook geholpen. Succes

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:48

Ik denk dat je dit het beste met de balk-methode die hierboven is genoemd kunt oefenen. Zo heb ik het iig altijd gedaan, en ik moet zeggen dat het fijn werkt!