hulpen halthouden/ tempo terugnemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aiko

hulpen halthouden/ tempo terugnemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 19:27

Wat voor hulp(en) gebruiken jullie voor het overgaan naar halthouden en naar een langzamer tempo.
Alleen zit of alleen handen of een combinatie van beide.

Zelf wil ik mijn paard meer op mijn zit terug laten komen, maar op de een of andere manier lukt dit niet zo erg.
Welke zithulpen gebruiken jullie om het paard te laten vertragen en hoe voer je die precies uit.

Ben benieuwd of iemand van jullie het me op een duidelijke manier kan uitleggen, want krijg nu te horen dat ik mijn kruis aan moet trekken maar die beschrijving komt op mij blijkbaar niet over Lachen aangezien hij er niet echt zachter van gaat en ik daarom naar mijn mening te veel teugel gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:39

Als ik rem moet ik dit op mijn zit doen.
Ik moet me zelf lang maken.
Dus benen lang maken en hoofd uitstrekken (niet overdrijven natuurlijk).
Dit heb ik haar wel eerst moeten leren d.m.v tijdens dit lang maken een ophouding te geven.
Dit had mijn paard binnen enkele keren door.
Veel succes ermee.

cadanslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:00

van draf naar stap en van stap of draf naar halthouden
dan moet ik mezelf lang maken, ophouding geven en mijn been dr aan houden zodat de eerste passen in stap ook goed doorlopen of dat je paard vierkant stil staat..
vanuit galop naar draf..beetje op de buitenkant van je zadel gaan zitten en je ook wer lang maken en ophouding geven
zo doe ik het altijd...en zo wordt het in de les ook angeleerd
en het is ook belangrijk dat je eerst een beetje terug rijdt in tempo...dus wat langzamer..van galop naar draf galoperen in het tempo waarin je paard ook kan draven
hoop dat je er iets aan hebt!!
veel succes!!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:40

Ik ga zwaar zitten, mijn rug een beetje bol maken en mijn benen eraf

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:21

Vreemd, niemand gebruikt z'n knieen bij het terug rijden. Volgens mij moet het zo: Rug recht, wat zwaarder gaan zitten, je benen lang zonder je onderbeen af te steken, en je knieen aansluiten. Als laatste hulp kan je je hand sluiten en weer ontspannen. Je kuit blijft wakend om een actieve stap te onderhouden of om vierkant halt te houden, ligt er aan welke overgang je maakt.

maradamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 16:53

bekken kantelen en zwaar gaan zitten.
volgt er niet meteen een reactie, dan pak je de teugels erbij, maar ontspan die hand weer als je paard eenmaal stilstaat.
Op den duur kun je dan alleen op de zit je paard langzamer laten gaan of laten halthouden