middendraf??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiScha_lOver

middendraf??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 15:47

Hallo allemaal..

Ik heb een vraag.. Schijnheilig

Mijn verzorgpaard wil niet goed in de midden draf!!
Wat kan ik daar het beste tegen doen?
Naar beenhulpen luistert ze wel maar ze gaat niet echt
mee naar voren als je begrijpt wat ik bedoel!!

En de uitgestrekte draf doet ze ook niet heel erg goed..
ze strekt zich niet echt uit Verward
wat kan ik daar het beste tegen doen??

alvast bedankt!!

Groetjes Miranda

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:49

schijnovergangen rijden, schakelen in de draf en zo scherp aan het been maken. Ze kunnen pas gaan uitstrekken als ze achter sterk genoeg zijn.

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 15:53

dank je!!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:13

Ben ik het helemaal mee eens, maar let er wel op dat je dat schakelen in kleine stukjes doet. Dus een paar pasjes harder en na een paar passjes weer zachter

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 16:14

dus bevoorbeeld van draf naar stap weer aan draven en dan weer bijvoorbeeld van draf terug in halthouden en weer wegdraven?? zoiets??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:17

dat kan, maar dat zijn geen schijnovergangen. Schijnovergang is de overgang naar stap rijden en net voordat je paard echt gaat stappen, draaf je weer rustig door. Schakelen in draf doe je door een paar pasjes te verkorten en dan weer te verruimen, weer verkorten etc.

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 16:28

Precies, dat zijn geen schijnovergangen, maar helpen wel je paard sterker te worden en nog meer naar je been te luisteren.

Zoals jij het nu zegt kan het ook heel goed, maar je moet ook vooral in de draf zelf schakelen. Dus langzaam draven, dan na een paar passen iets sneller en dan weer iets langzamer.

Veel succes ermee

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 16:58

dank jullie wel allemaal

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 14:44

Mijn paard strekt ook niet goed, wat ik moet doen in de les:
Net voor de lange zijde, dus in de bocht, iets korter laten draven en het hoofd iets hoger. Dan op de lange zijde kuitdruk (die moet ik blijven aanhouden), billen toeknijpen zodat je ze eigenlijk naar voor 'duwt' en wat toestaan naar voren (hand naar voor). Ik moet ook naar boven kijken, omdat ik zelf dus ook bergopwaarts moet gaan Lachen. Dit moet je natuurlijk niet doen, maar anders ga ik te veel naar voren hangen.
Om terug te nemen je rug wat holler maken, niet te zwaar gaan zitten.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 01:37

Aalereerst natuurlijk het paard goed van achter naar voren rijden. het paard trainen dat hij van achter sterker wordt. Dan op de korte zijde het paard goed tegen je gesloten hand aanrijden en vervolgens op de lange zijde de hand iets openen. Het paard zal dan doordat hij als het ware druk opgebouwd heeft tegen je hand aan duidelijk gestrekter wegdraven. Hij mag niet harder gaan. En ook niet gaan hangen. na een paar meter sluit je weer door naar arbeidsdraf.

Uitgestrekte draf kan een paard al helemaal niet als die geen middendraf kan. Uitgestrekte draf is een logisch gevolg op het door training sterk gemaakte paard. Als je het paard sterk hebt en de middendraf goed gaat kun je richting uitgestrekte draf gaan.