ode aan mn exverzorgponys(veel foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

ode aan mn exverzorgponys(veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 14:35

Zo'n 2 jaar geleden kwam ik bij Alizé en Jil en daar kon ik Chelsea verzorgen

een Welshje van 1999 . Chelsea Withof moeder : Sumrins Colibri
vader : Gerard Biesdeels
grootmoeder : Revel Comfrey ( nationaal jeugdkampioene Nederland)
overgrootvader : Revel Humming Top
(voor de liefhebbers)

een echt schatje !
hier een overzicht, ik mis haar nog altijd Boos!sorry niet op volgorde)

samen gingen we af en toe op wedstrijd, ze kon heel goed springen maar weigerde spijtig genoeg heel veel Huilen

Afbeelding
Afbeelding
deze heb ik uitvergroot !
Afbeelding
een beetje te vroeg, maar het geeft een idee

Afbeelding
met mn zus(paljastine op bokt)

Afbeelding
zoals ik al zie, weigering Boos! mn handen en mn houding Bloos
Afbeelding
Afbeelding
hier springt ze hem wel, maar hoe Bloos!

Afbeelding
mn mooiste actiefoto
Afbeelding
net in het nieuw (alles ook tuig)

Afbeelding
eten kon ze als geen ander Vingers aflikken
Afbeelding
net voor onze eerste wedstrijd
Afbeelding
met haar beste vriendinnetje soubi Lovers na een ponykamp met allemaal kleine kindjes, daar was ze altijd superbraaf en betrouwbaar bij, een gedroomde kinderpony !

Afbeelding
ook mijn mama en papa waren helemaal weg van haar ! ( vooral mijn papa dan, mijn mama is een ponyleek)

maar het kon niet blijven duren, Alizé en Jil wouden haar verkopen, enja zo gebeurde het, afscheid was onvermijdelijk, het deed pijn, veel pijn. Maar gelukkig was Tineke er nog. Ze had een veulentje gehad en daarna had Aurelie ( Ilufprincess) haar gehuurd in de zomer. Toen was ze echt heel stout, ze schuurde haar ruiters tegen de bomen en was heeel erg koppig. Door Aurelie was dat alles er helemaal uit. Door "omstandigheden" kon Aurelie haar niet meer rijden en toen was Chelsea ongeveer tegelijkertijd verkocht. Dus ging ik Tineke rijden. Ze was ong. 4jaar

We waren een echt team. Alles deed ze als ik het vroeg, mn perfecte maatje een hyperlieve minisportpony !

fotooverzichtje (weer niet op volgorde, maar ik doe mijn best)

met haar veulentje Punch ( toen een paar daagjes oud)
Afbeelding

Punch was een droomveulentje, het was net een hondje, ze kwam van de andere kant van de weide naar je toe gelopen als je haar naam riep , ... echt een schatje !

Afbeelding
zo zag ze eruit in de herfst , lief he ! ( Jil heeft haar vast)
Afbeelding

gaan wandelen deed ze heeel erg graag, samen met haar shetvriendinnetje Soubi !
Afbeelding
Afbeelding
Deugniet ! Tong uitsteken Cool
Afbeelding
springen kon ze als de beste ( en ze kon nog hoger)
maar de foto is wel helemaal niet mooi, spijtig.
Afbeelding
Afbeelding
haar lievelievehoofdje waar ik altijd op verliefd ben geweest ( en nog steeds)
Afbeelding
ook grachtjes waren geen probleem, maar mn houding wel Bloos
Afbeelding
aan het wachten om binnen te mogen voor onze eerste jumping !
Afbeelding

en die eerste jumping... hebben we gewonnen ! eerste omloop foutloos en barrage de snelste jippie ! ( was 40-50) en later die dag ook in de 60 dubbel foutloos en de tweede plaats. Ik was toen de gelukkigste mens van de wereld !

Afbeelding
op een andere jumping
Afbeelding
ook die andere jumping
Afbeelding
actiefoto van die dag ! (70cm) mn houding Scheve mond
Afbeelding
haar hoofdje !

Dressuur konden we ook ! ( zij wel, ik niet)
dat hebben we 2 keer kunnen tonen
op een dressuurwedstrijd en op mn B-brevet
ik weet niet wat van welke dag is, maar de meesten zijn wel van mn Bbrevet ( mss zijn er zelfs geen van de wedstrijd bij, ik weet het niet)
eerst inrijden:
Afbeelding
*schaamt zich diep* normaal liep ze beter
Afbeelding
even wat staan kletsen en Tineke slooft haar uit !
Afbeelding
vind ik persoonlijk een heel mooie foto, speciaal sfeertje, alleen mn voeten grr
Afbeelding
even strekken, ik zit te ver naar achter en de aanleuning is niet goed, maar haar beentjes zijn wel mooi, voor een 4,5jarige die toch nog niet zo lang echt gereden werd vind ik het helemaal niet slecht.

en dan de proef zelf:
Afbeelding
Afbeelding
niet zo denderend , maar ik had mn brevet

toen kwam het zomerseizoen eraan en de jumpings in de buurt , daar deden we natuurlijk aan mee. Spijtig genoeg heb ik er maar 1 meer kunnen doen omdat ze dan uiteindelijk verkocht werd
maar van die ene jumping heb ik wel nog foto's, hou je vast
we deden mee in de 75 ! Daar hadden we spijtig genoeg een balkje door mijn schuld. omdat het zo goed ging schreven we ons nog snel in voor de 85 met een barrage van Bloos! 95 ik dacht dat ik de barrage wel niet zou halen, maareuh, sja ik was dus foutloos, dus ik rij door naar de barrage maar tineke vond die hoge spronge zooo leuk dat ze ging crossen; ik kon haar niet goed meer controleren en op een hoge enge oxer kwam natuurlijke de afstand niet meer uit en sprong ze midden in de sprong en ik belandde ernaast Huilen ik heb teken gedaan naar de jury dat ik niet meer verder zou rijden, want ik vond dat te gevaarlijk. Al bij al nog een geslaagde dag om nooit meer te vergeten

losrijden:
Afbeelding
ze vond het daar allemaal heel interessant !
losspringen:
Afbeelding
Bloos! schaam
Afbeelding
Haha!

wachten tot we binnen mogen:
Afbeelding
Tineke is het type dat helemaal gek wordt van aandacht en er echt op kickt , dus als ze de ring binnenkwam en zag dat iedereen naar haar keek ( extra veel omdat ze de kleinste van de dag was met haar1,25m) begon ze te showen en werd ze heeel erg trots : dus een een xtra mooie groet naar de jury :
Afbeelding
spijtig genoeg geen actiefoto's, maar we staan dicht bij het kruis, een beetje een stomme sprong eigenlijk, pff maarja, de anderen waren wel op hoogte gebouwd

ondertussen ook een foto'tje van haar veulentje bij de nieuwe eigenaars :
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwAqA3sUjdG0GC3bPrs32i1INDhXBgEzcgIrI*m9ayTca*SxhBclRVaZp*4hz0ioTIzZSIvz9T!w7D4crDBv*hVwqcxGR1Pnwm*HG3XcNUA/Scannen0002(1).jpg?dc=4675500873347522870[/img]
met dezelfde blik in de ogen als de mama

maar mooie liedjes duren niet lang en ook zij werd verkocht. Eerst ging ik haar kopen, maar omdat ik daar toch heeel snel te groot voor zou zijn heeft mijn papa dan maar Paljas voor ons gekocht

de laatste 2 foto's van haar voordat ze vertrok :
Afbeelding
Afbeelding

er waren ook foto's bij haar nieuwe thuis, maar die zijn zoek Boos!
als ik ze gevonden heb dan zal ik wel iets laten weten

het was een heeeeel lang verhaal met veel foto's , maar ik mis ze allebei zo heel erg dat ik het eens kwijtmoest aan bokt en aan iedereen wou tonen wat voor een schatjes het zijn ! Ik heb geen van beide nog gezien . Ik zou heel graag nog eens bij hun op bezoek gaan , maar dat komt er misschien nog wel eens van.

(ik heb dit bij HAW geplaatst omdat er toch wel veel rijfoto's bij zitten)

wat vinden jullie van hen?

commentaar op mij mag, maar hou het netjes
BTW zijn allemaal min. 8 maand geleden
Laatst bijgewerkt door SofieBeau op 09-12-04 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:51

Dag Sofie !
Euhm,denk wel dat er hier iets NIET klopt,aangezien wij u wel al gezegd hebbe waar onze ponykes nu staan (op zeer goede plaatsen) en je hebt er ons eigelijk ook niet meer naar gevraagd! Ivm met die 'verloren' gegane fotookes van Tini, als je ze wilt, wij hebben ze wel nog !
Greetz
Ps : Voor degene die het intereseert,
Chelsea staat in waasmuntser bij een jongetje die er op leert rijden, en ze rijdt nu ook wedstrijden met een meisje ! en alles gaat zeer goed!
Tineke staat in beervelde op een supersjieke stalling en rijdt nu bij de lrv met haar nieuwe baasje!
Kizz

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:54

Mooie paardje zijn t,
vooral de eesrte, en de 2e dr koppie *LOL*

vind je houding best aardig hoor, niet perfect maar zo te zien hinderde je de pony niet.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 15:10

Alize schreef:
Dag Sofie !
Euhm,denk wel dat er hier iets NIET klopt,aangezien wij u wel al gezegd hebbe waar onze ponykes nu staan (op zeer goede plaatsen) en je hebt er ons eigelijk ook niet meer naar gevraagd! Ivm met die 'verloren' gegane fotookes van Tini, als je ze wilt, wij hebben ze wel nog !
Greetz
Ps : Voor degene die het intereseert,
Chelsea staat in waasmuntser bij een jongetje die er op leert rijden, en ze rijdt nu ook wedstrijden met een meisje ! en alles gaat zeer goed!
Tineke staat in beervelde op een supersjieke stalling en rijdt nu bij de lrv met haar nieuwe baasje!
Kizz

sorry Scheve mond
maar ik bedoel dat ik al paar keer gevraagd heb ofdat ik ne keer mee mocht naar Tineke als jullie daar les gingen gaan geven en da kwam zo iedere keer zo heel ontwijkend over. En van Chels, ik dacht da da in Sint-Niklaas was. Maar ik bedoelde dus eigenlijk Tineke alleen,

kzal da stuk eruit doen, ist goe?

die foto's stuurt ge wel eens door zeker? die heb ik wel al ke gezien, maja ze zijn een beetje weg op de site gelijk

en ik heb niet gezegd dat ze niet goed stonden Verward

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:13

nee nee, idd, je hebt niet gezegd dat ze nie goe stonden Lachen ma was effe vr de duidelijkheid:) da nie iedereen denkt da we ons ponys gewoon maar 'dumpen' kizz

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:42

Leuke foto's heel mooi paaardje.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:57

Leuke foto's hoor ! Haha!
Wel heeeeeel veel maar erg leuk ! Tong uitsteken

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:13

WHAAAAAAA, geweldig *LOL* OK dan!
ik heet ook Chelsea Clown
whahaha !!

FemkeHuls

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:22

Hele mooie foto's, wat heb je er een werk van gemaakt, super om te kijken en te lezen, heb het hele verhaal gelezen en is niet zo leuk wat er gebeurt is! Naja het rijden ziet er tenminste op sommige foto's goed uit! De andere foto's zijn zoals je zelf al zei een beetje verkeerde houding maar daar valt wel wat aan te doen Knipoog Heel veel succes en plezier nog verder met de paarden ! Lachen

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:59

Heej niet zo zeuren over je houding! Ik vind je hartstikke goed rijden.... vind het knap hoor zoals je die pony's over de hindernissen stuurt!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:11

Leuke foto's, mooie pony's Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:19

Wat een leuke foto's!
Vooral die eerste pony doet mij denken aan mn verzorgpony-tijd, jammer dat ze uiteindelijk verkocht zijn maar zo te zien heb je een hoop plezier van ze mogen beleven.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 00:34

leuke beestjes hoor!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 00:44

was jij da niet,die punch op brilletje(van me zusje(missboy)) vond lijken...nu zie ik de fotos,maar er zit nog wel verschil in hoor Haha! maar het is wel een beetje een look-a-like Knipoog
leuke beestjes hoor! Haha!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 08:12

ja Haha!
die pony's toch!
toen hadden wij toch leuke zomer hé!
elke dag naar de pony's
toen reed ik met tineke en on sofieke me chels!
spijtig da ze verkocht werd mja!

twaren leuke tijden hé! OK dan!

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:01

wat een superleuke paardjes ! je bent echt eeen goede combinatie met het schimmeltje Lachen

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:31

Alize schreef:
nee nee, idd, je hebt niet gezegd dat ze nie goe stonden Lachen ma was effe vr de duidelijkheid:) da nie iedereen denkt da we ons ponys gewoon maar 'dumpen' kizz

waa Haha! alizé

ja natuurlijk heb jij je pony's goed verzorgd! Haha!
en de thuis die tineke nu heeft Bloos! daar zouden 100.. pony's wel naar toe willen!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 15:32

Leuke fotos! Ze kunnen allemaal leuk springen Haha!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:27

Aaah dat schimmeltje Kwijl
Die andere is ook leuk hoor Knipoog.

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:52

ilufprincess schreef:
waa Haha! alizé

ja natuurlijk heb jij je pony's goed verzorgd! Haha!
en de thuis die tineke nu heeft Bloos! daar zouden 100.. pony's wel naar toe willen!

hihi Lachen Tnx ! Ja ze moesten naar een goede thuis, dat was de enigste voorwaarde é, anders mochten ze nie weg Lachen we zagen ze veel te graag !
Kusje

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:33

leuk verhaal Lachen erg leuk om te zien hoe al die wedstrijden gingen. wist je van tevoren dat die pony's verkocht zouden worden eigenlijk?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 14:00

lowara schreef:
leuk verhaal Lachen erg leuk om te zien hoe al die wedstrijden gingen. wist je van tevoren dat die pony's verkocht zouden worden eigenlijk?

nee niet echt, maarja ik werd er toch te groot voor, en ze gingen alleen weg naar een goede thuis. Ik had al veel geluk dat ik zo een toffe verzorgponys had het waren echt suuupertijden

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 14:03

meiske16 schreef:
was jij da niet,die punch op brilletje(van me zusje(missboy)) vond lijken...nu zie ik de fotos,maar er zit nog wel verschil in hoor Haha! maar het is wel een beetje een look-a-like Knipoog
leuke beestjes hoor! Haha!

ik vond Tineke op Brilletje lijken, hihi Punch niet, dies nog een beetje jong. Maar ik denk dat je Tineke bedoeld.

ja , en Ilufprincess vond dat ook. Behalve dat witte voetje lijkt ze er wel op. De manier waarop ze naar de hindernissen liep enzo. sja, maar het is ze dus niet.

Alizé , ge moet ke kijken naar het profiel van missboy , haar pony Brilletje lijkt op Tineke, alleen dan da wit voetje niet.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 19:59

Paljassofie schreef:
ik vond Tineke op Brilletje lijken, hihi Punch niet, dies nog een beetje jong. Maar ik denk dat je Tineke bedoeld.

ja , en Ilufprincess vond dat ook. Behalve dat witte voetje lijkt ze er wel op. De manier waarop ze naar de hindernissen liep enzo. sja, maar het is ze dus niet.

Alizé , ge moet ke kijken naar het profiel van missboy , haar pony Brilletje lijkt op Tineke, alleen dan da wit voetje niet.

hahaha!! idd gewoon ff kijken Haha!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 20:12

HET ENGE DAT IK ZEGGEN KAN: te gek! Ik hebe rmet aandacht naar zitten te kijken!