nog maar eens een vraagje van mij...
ik rijd geregeld (les) op een paardje en wanneer je haar vraagt om de hoefslag uit te gaan gaat ze heel hard draven (het liefst achter een ander paard aan) en absoluut niet de hoefslag uit... gaat ze er wel uit dan beloon ik haar maar ze maakt maar zelden de volte af
van mijn instructrice moet ik dan begrenzen met mijn buitenteugel en mijn binnenhand zo ver mogelijk naar binnen doen, en natuurlijk mijn buitenbeen achter de singel en haar om je binnenbeen heen laten lopen... ik heb steeds het idee dat ik wanneer ik de buitenteugel aanneem ik haar juist naar buiten 'trek' (niet juiste woord maar kan het echt even niet vinden in mijn hoofd
)..zou iemand nog eens willen uittypen wat ik precies moet doen in zo'n geval?? (vaak blijven dingen bij mij beter hangen als ik ze lees, vandaar...) en misschien 'vergeet' ik wel dingen die net dat puntje extra maken...
alvast heel erg bedankt!

) gaat niet rennen (of je moet met rennen bedoelen dat ze een paar passen sneller gaat... ik vind rennen meer klinken als galop ipv draf... ik weet dat ook die versnelling niet mag maar dat ligt meer aan mij als aan haar aangezien de fout ALTIJD bij de ruiter ligt!)
van de slechte theoretische kennis die sommige bokkers ten toon leggen en hoe vaak er naar hulpteugels, scherpe bitten en dergelijke gegrepen wordt terijl dat bij de juiste houding en de juiste hulpgeving niet nodig zou zijn geweest.