Wie heef er tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

Wie heef er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 22:20

hej wij rijden nou met z'n 5en 4tal (1 reserve) we hebben nog niet op concour gestart alleen 1 x met de clubkampioenschappen Cool
Hebben jullie nog tips voor ons 'prachtige' 5tal *ahum* Tong uitsteken

Dit was met de Clubkampioenschappen: Cheese!
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet het....de AFSTAND Schijnheilig wordt aan gewerkt Clown

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 22:36

tjah aan de fotos is niet zo veel te zeggen. maar ik heb caroussel gereden en het is het meest belangrijk om zoveel mogelijk alles gelijk te doen. kijk veel naar elkaar en richt goed op elkaar...
succes!
wat ook wel kan helpen is een film maken van het rijden en deze met zijn allen bespreken dan kun je zelf ook zien wat er verbeterd kan worden...

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:05

Jaah die afstand is echt een beetje te ver hoor..
Rijden julie op een veld ???
En op die laatste foto
1e meisje = armen meer in een hoek buigen
2e meisje = " " " + niet in het mondje trekken,voor je kijken
3e meisje = hakken beneden,handen rechtop
+
de pony's mogen beetje mooier en ronder met hun hals...
Was dit een kampioenschap ? Sorry,maar voor een kampioenschap ziet het er allesbehalve fraai uit...

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 23:11

ja dat was met de CLUBkampioenschappen....
dat is gewoon onderling en het was een soort van 'oefening' voor ons...het was de 1e x duss Scheve mond
Dat is op het maisveld want de bak was voor het springen maar dat maisveld was goed te rijden hoor OK dan!
En bij de 2e foto dat 1e meisje heeft een andere pony die een beetje stug in de mond is en dat is vooral een springpony en dat 2e meisje heeft daar ook net een nieuwe pony wat ook een springtype is. Dat 3e meisje (dat ben ik dus) rijd op een jonge pony (zie m'n profiel). Dus daarom lopen ze nog niet allemaal even mooi en netjes en ze waren ook heel druk want ze moesten als 1e en voor de 1e x 5tal duss...

Bedankt voor de tips Pling

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:21

Sorry,was niet aanvallend bedoeld hoor Lachen Blijf maar lekker verder oefener,gaat toch de goede kant op hoor !

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:24

mag idd ook wat ronder en de afstanden mogen wel wat gelijkmatiger verdeeld worden. zorg dat iedereen er hetzelfde uitziet, gelijke knotjes heeft en tuig netjes gepoetst is! dat geeft gelijk een andere indruk op de jury. verder heel veel oefeningen doen met z'n vijfen, naast elkaar, achter elkaar enz enz. de 1e pony van links op de laatste foto heeft trouwens wel een hele mooie hals!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 23:59

zoals al gezegd: de pony's individueel beter aan het lopen krijgen.

En de afstand; bij binnenkomen tussen nummer 2 en 3 te grote afstand. Bij de 2de foto: zie je links nog een staart? die afstand is dus te klein, probeer alle afstanden even groot te krijgen.

Ik bedoel het niet negatief maar er moet nog wel wat gebeuren. Maar zoals zovaak: alle begin is moeilijk! Succes

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 13:13

tnx allemaal! OK dan!
We zullen er hard aan werken.....als we een stuk verder zijn zal ik nog eens foto's laten maken Tong uitsteken kijken wat het verschil is Lachen
ennuh....skaterke_89 maak niej uit hoor...kon jij ook niet weten dat we nog zo 'groen' waren en zo aanvallend was het ook weer niet Ach gut

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 14:09

haha maar het was ook al veel langer geleden, nu gaat het al veel beter! (vind ik)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:40

Welke een aantal leuke pony's bij elkaar.
Maar de pony's moeten ook meer door de hals gereden worden.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:41

Wel leuke pony's. Het is natuurlijk belangrijk goed op elkaar te letten. Zelf vind ik dat de pony's wel wat netter mogen lopen, wat meer nagevelijk, en verzamelen etc. Lachen

AL_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:09

heej, ik ben die helemaal links Geld, geld! Wat een lelijk foto, maarjah, je leert ervan.. het gaat nou veel beter!! Zondag mn eerste L1 dressuur wedstrijd
( even voor de duidelijkheid, dit was op clubkampioenschappen, meer voor het oefenen. Van het zomer gaan we 'serieus' beginnen. Ik vind zelf dat alle pony's al veel beter lopen! )
jullie commentaar, ik ben er 100 % mee eens!! *LOL*

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:11

leuk pony'tje

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 19:44

hahaha ik rijd elk jaar 4-tal (maar alleen in het groene seizoen)
ging alle jaren wel goed, totdat we dit jaar met een viertal kwamen waarvan ik de enige was die het ooit eerder gedaan had.
Was heel heel erg wennen.
De pony's hadden allemaal een andere manier van lopen.
tegen de tijd dat we een beetje aan mekaar gewend waren was de gelderse voorbij Tong uitsteken
Goede afspraken helpt ook. Op maaaaaresj was ik gewend gelijk te wenden, van tevoren stelling enzo. Maar anderen vinden het weer fijner om na het commando de wending in te zetten.
Bovendien is het erg belangrijk een goed tempo te hebben.
Degene voorop moet iets boven het gemiddelde tempo rijden zodat de groep mooi door moet rijden en bij de middengangen een beetje uit elkaar getrokken wordt.
Verder gewoon veel veel oefenen en goed naar mekaar kijken.
(klinkt makkelijker dan het is, ik weet het Tong uitsteken)

volgens mij gaat het wel goed komen, bij ons was het in het begin zo hopeloos dat de instructrice er mee wilde kappen Tong uitsteken ghehehehehe

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:34

ow ja daar was ik voor n deel ook bij... Marloes was n paar keer zo link, die was egt zowat weggegaan!!!!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 22:56

Ja...alleen er is nouw 1 pony verkocht....de 1e op de 1e foto...maar ze zijn nu een andere aan het zoeken dus die past er {hopelijk} wel bij
en zoals anne_lieke en love_kaylie al zeggen: die foto's zijn van een hele tijd terug en het gaat nou ook beter...dus we hebben de winter nog om te oefenen en dan het concourterein op! Haha!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 13:20

Welke klasse rijden jullie?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 20:49

euh...we rijden nog niet egt een klasse....we hebben 1 x op het WK gestart Tong uitsteken
Dus dan begin je met de L1 want er is geen B

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 20:49

Weerselo's Kampioenschap Tong uitsteken
(gewoon clubkampioenschappen)