Bij uitstrekken galoperen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Bij uitstrekken galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 18:50

Ik heb een probleem iedere keer als ik op mijn fries de draf wil uitstrekken en mijn benen dus een klein stukje naar achter leg dan springt ie aan in galop Scheve mond op zich niet erg als het ene keertje gebeurt maar de laatste week gebeurt het iedere keer hebben jullie tips ? Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:53

dan heb jij je paard verkeerd geleerd hoe je moet aangalloperen. probeer alleen om je binnenbeen aan te galloperen, en als hij moet verruimen moet je 2 benen gebruiken, en die hoef je ook niet naar achter te leggen, laat ze op de plaats maar geef tegelijk druk. Je moet een duidelijk onderscheid maken tussen verruimen en aangalloperen.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:57

Probeer eens meer op je kont te gaan zitten. In het begin zelfs een beetje naar achter hangen. Je benen niet naar achter leggen maar met je kuit in het ritme mee duwen. Goed naar achter blijven zitten is het belangrijkste. Vraag in het begin wat minder uitgestrekte draf en bouw het steeds meer uit als je het gevoel hebt dat je de passen kan controleren.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 21:10

dan heb jij je paard verkeerd geleerd hoe je moet aangalloperen. probeer alleen om je binnenbeen aan te galloperen, en als hij moet verruimen moet je 2 benen gebruiken, en die hoef je ook niet naar achter te leggen, laat ze op de plaats maar geef tegelijk druk. Je moet een duidelijk onderscheid maken tussen verruimen en aangalloperen.

srry maar ik heb dit paard niet beleerd. Hij is nu 14 ik rij hem pas 3 maanden

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:39

Dat hij aangallopeerd wil zeggen dat hij nog niet sterk genoeg is om uit te strekken. Rijdt hem eerst wat kleine stukjes voorwaarts. En ga aan de gang met tempowisselingen. en schijnovergangen. Als je hem dan sterk genoeg hebt dan kan hij vanzelf langere stukjes uitstrekken..

groetjes joyce

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:42

Mijn paard doet dit ook wel eens als het haar te zwaar wordt. Volgens mijn instructrice wordt dit vanzelf beter. Gewoon rustig aan meer druk geven om te strekken en eerst al tevreden zijn met elke verruiming. Galopeerd hij toch aan dan terug nemen en nog een keer proberen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 21:42

Klein stukje (5 passen) en weer terug, volgende keer weer hetzelfde.Dit ook geen 10x doen, maar gewoon 1 à 2 keer tussen je andere oefeningen door.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:35

Veel oefenen, en goed laten weten wat goed en slecht is. Niet te veel erop doorgaan als het echt niet lukt. Dan de volgende keer weer proberen. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 00:42

Aangalopperen bij verruimingen is meestal een balansprobleem. Je Fries kan zich in het verruimen niet blijven dragen.

Probeer hem beter op het achterbeen te krijgen, en bouw vandaar uit het verruimen in korte stukjes uit. De meeste Friezen hebben het daar toch al vrij moeilijk mee.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:45

kleine stukjes niet gelijk een hele lange zijde gaan maar bijv. 2 passen en niet teveel in 1x willen:)