mijn jonge pony wil niet alleen weg...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

mijn jonge pony wil niet alleen weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 10:34

ik heb een jonge pony van 1,57 en ik heb een probleem want hij wil nooit alleen in een grote bak, en akls mijn zus aan de andere kant van de bak rijdt en ik wil aan de ene kant rijdendan staat hij abrupt stil en keert soms op zijn achterbenen (niet heel hoog) om...
hoe kan ik dit verhelpen, misschien vaker alleen gaan rijden?
dan wil hij niet eens van het erf af en als ik er dan af stap wil hij nog niet mee................
Help please?!

groetuuwh nathalie en linedancer

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:03

Probeer meer dingen aan de hand te doen. Een paard moet vertrouwen krijgen in zich zelf, maar ook in jou. En geef hem dat vertrouwen.
Zelf heb ik met mijn pony, was ook onzeker, freestyle gedaan om een betere band te krijgen en hem leren vertrouwen in mij. Zodra er iets is wat hij eng vind, weet ik dat als ik afstap en hem naast mij mee neem, dat hij gewoon meestapt, omdat we dat zo geleerd hebben met freestyle
Dus ik zou aan vertrouwend werken en inderdaad veel alleen rijden, moet hij ook leren. En mocht je dan met een groep rijden, rij dan voorop!!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 13:46

dankje ik zal het vandaag even proberen maar als ik in een groep rijd (in de bak en in het bos) dan rijden we alleen in het bos naast elkaar en in de bak ieder zijn eigen weggetje maar als ik voorop moet gaat hij stilstaan en keert hij om whaha, hij is pas 3 dus ik kan hem niet in zijn mond trekken omdat dat nog heel erg teer is dus ik zal het proberen.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:26

Probeer hem dan voor te zijn met draaien en je hoeft hem niet terug te trekken, maar kan het ook begrenzen. Verder ook met je benen werken! Mocht hij toch omdraaien kan je ook weer even een stukje naast elkaar lopen en daarna ga je gewoon weer voorop. Blijven proberen en daag hem uit om meer in zichzelf te gaan vertrouwen. Ga gewoon letterlijk een stapje verder. Al loopt hij de eerste keer maar 100 meter alleen, dan is het over 3 weken 300 meter. En als hij voelt dat jij vertrouwen geeft en vertrouwen in hem hebt, zal hij ook meer gaan durven.