Probleem op de linkerhand..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Probleem op de linkerhand..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 23:42

Ik heb een probleem met mijn Fries. Op de rechterhand gaat het allemaal fijn maar op de linkerhand is ze echt 'niet te rijden' hoofd naar buiten, kont naar binnen. Dan vraag ik stelling naar binnen en houd mijn binnenbeen er goed aan, dan valt ze dus gewoon door mijn been heen. Ook de galop is echt vervelend, ze gaat heel schuin galopperen, en sjeest echt door de bak heen. Als ik haar voor dan ook maar iets tegen hou valt ze terug in draf. Volgens mij zit ze niet vast want stelling naar buiten gaat gewoon goed. Dit heeft ze eigenlijk nooit gedaan, het was wel altijd haar moeilijke hand maar zo erg is het nooit geweest. (heb een tijdje erg weinig gereden ben sinds 4 maanden weer serieus met haar bezig)

Heeft iemand ideeen wat het kan zijn of tips?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 00:04

Geen stelling vragen, schouders recht voor het paard zetten, dus het buitenvoorbeen iets meer van het beschot af (daar een paard van voren smaller is dan van achteren). met je benen en zit werken. Je krijgt vast nog meer tips.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 01:25

Rechtrichten of schoudervoor rijden. Veel overgangen. Als het hoofd naar buitenkomt indraaien met de binnenhand. Continue aan het rechtrichten werken,.
Buitenbeen duidelijk achter de singel en binnenbeen erop, desnoods begeleiding met de zweep achter je binnenbeen leggen. Beetje wijken als je dat kunt en het liefst op de open zijde van de volte. Goed soepel maken links en rechts.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:26

Kafue schreef:
Continue aan het rechtrichten werken,.
Goed soepel maken links en rechts.

Precies werk eerst aan rechtrichten, zodat je paard op 2 teugels gelijkmatige aanleuning gaat krijgen, veel voltes, slangenvoltes, wendingen rijden om paard op 2 kanten goed te laten inbuigen.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 11:50

Hartstikke bedankt Lachen
Ik ga het proberen..

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:40

Heel herkenbaar!
Ik rijd een pony die er ook nogal een handje van heeft, inderdaad soepel maken door veel voltes te rijden, wat bij mij helpt is bijvoorbeeld afwenden bij c en dan kleine volte rechts, stukje rechtdoor, kleine volte links weer stukje rechtdoor en kleine volte rechts.
In de galop moet je echt je buitenteugel korter houden en je binnenteugel ''loslaten'', je moet haar natuurlijk wel blijven voelen.
Reageert ze hier niet op geef dan kleine ophoudingen met rechts.
Deze tips heb ik van mijn instructrice en bij mij helpen ze,
Succes met je probleem. Blijf vooral consequent en ontspannen!!!

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:43

idd, vraag met je binnehand, maar zet m NIET vast. Vragen en toestaan. Wat ook kan helpen is op de rechterhand op de hoefslag linkerstelling vragen. Probeer schouder voor en vanuit daaruit een volte te rijden.

succes