Galop verzamelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

F3mke

Galop verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 15:42

Hoi!
Ik ben nu al een tijdje lekker bezig met Folly, alles gaat erg goed, het enigste probleempje is de galop netjes verzamelen, hij doet het enigzins wel, maar ik wil hem zo verzamelen, zodat hij een volte van 6 meter kan galopperen, eentje van tien meter lukt nog net.

Het is zo, als ik hem wil verzamelen, valt hij net uit galop, als ik hem dan bijtik als ik dat voel, dan is hij weer te weinig verzamelt. Hoe krijg ik hem net zo verzameld dat hij niet uit galop valt, en netjes een volte 6 meter kan maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:58

ik denk dat je moet beginnen met die volte 6 meter even lekker te laten voor wat ie is, en eerst zorgen dat je je paard op eigen benen aan het lopen krijgt.

Het idee is dat je een kortere, kleinere pas krijgt met behoud van activiteit. Als jij bijtikt springt ie waarschijnlijk lang naar voor weg, dus heb je wel meer activiteit maar nog steeds geen verzameling.

Probeer korte stukken op de lange zijde terug te rijden met een in balans galopperend paard (ik heb over die balans nog mijn vraagtekens bij jouw paard, maar dit terzijde) Rijd terug met een korte ophouding, hij moet duidelijk terug komen op een kleine hulp van jouw kant. Zorg dat je na de ophouding niet meer doet dan contact houden, je zet hem dus op het achterbeen, daarna laat je hem "los" en kijk je wat er gebeurt: loopt hij onder je uit, valt hij terug, komt hij achter je been...
Zelfde principe laat je los op je beenhulpen, probeer hem in de kleine galopsprongen met een korte beenhulp te activeren. Hij mag niet groot naar voor wegspringen, hij moet meer omhoog. Wil hij naar voor dan vang je weer op, etc.

Vraag niet teveel in het begin. Paar passen klein, en dan rijd je weer iets op naar voor naar een galopsprong die hij wat makkelijker kan verwerken.

Ik denk dat je hier een oog vanaf de grond bij nodig hebt.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:35

Misschien moet je ook niet proberen bij te tikken met een zweep, maar met je kuit. Zweep komt toch sneller over als een straf en zat paarden die heftig erop reageren. Terwijl een beenhulp minder reactie zal uitlokken, maar als het goed is wel net genoeg.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 19:21

Bedankt Knipoog

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 11:14

misschien kan je em ook meer activeren door een paar passen weg te rijden en weer terug en dat vaak herhalen... en eerst er voor zorgen dat de volte 10 meter perfect gaat en dan kan je hem kleiner draaien
succes verder!

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 20:45

precies als je verzameld moet het ritme van de galop hetzelfde worden kleinere snellere passen, dan ga je langzamer maar actiever. Begrens en stuur met je buitenteugel, met de binnenteugel vraag je alleen stelling en ontspan je. Succes

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 00:00

klein tipje nog, overgangen rijden, enne veel tempowisselingen